×
×

«اورین کیپ‌نیوز» برنده چهار جایزه «گرمی»

  • کد نوشته: 71416
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۰ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۰
  • اورین کیپ نیوز، مدیر شرکت ضبط و تهیه‌کننده، که طی نیم قرن به خلق بسیاری از بهترین آثار موسیقی «جز» کمک کرد، روز گذشته درگذشت. وی دیروز یکشنبه در منزلش در ال سریتوی کالیفرنیا در سن ۹۱ سالگی درگذشت. پسر وی، پیتر مرگ وی را اعلام کرد. نیویورک تایمز در شماره امروز خود نوشت: «کیپ […]

    «اورین کیپ‌نیوز» برنده چهار جایزه «گرمی»
  • ۱۳۹۳۱۲۱۱۰۰۰۳۴۰_PhotoAاورین کیپ نیوز، مدیر شرکت ضبط و تهیه‌کننده، که طی نیم قرن به خلق بسیاری از بهترین آثار موسیقی «جز» کمک کرد، روز گذشته درگذشت.

    وی دیروز یکشنبه در منزلش در ال سریتوی کالیفرنیا در سن ۹۱ سالگی درگذشت. پسر وی، پیتر مرگ وی را اعلام کرد.

    نیویورک تایمز در شماره امروز خود نوشت: «کیپ نیوز، برنده چهار جایزه «گرمی» روزنامه‌نگار، مقاله نویس و نویسنده نتهای آلبوم و همچنین تهیه کننده بسیاری آثار همچون آلبوم سونی رولینز نوازنده ساکسیفون تنور و تلونیوس مونک و بیل اوانز نوازندگان پیانو بود.

    توجه وی به جزئیات و حساسیت بالا به عنوان تهیه کننده احترام فراوانی از جانب موسیقی‌دانان برای وی به همراه آورده بود. وی کار تهیه کنندگی را با شرکت «ریورساید رکوردز» با بیل گراور آغاز کرد.

    علاوه بر دریافت چهار جایزه گرمی و جوایز ارزنده متعدد دیگر، وی در سال ۲۰۰۴ جایزه یک عمر تلاش هنری را از آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط دریافت کرد و در سال ۲۰۱۱ از سوی سازمان نشان ملی هنر، به عنوان «جز مستر» یا استاد موسیقی «جز» معرفی شد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=71416
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *