×
×

«ویلیام مکنلی» و در سن ۷۶ سالگی؛

  • کد نوشته: 71250
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۰ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۰
  • ویلیام تامس مکنلی، آهنگساز سبک جاز در ۷۶ سالگی درگذشت. مکنلی یک آهنگساز با سابقه درخشان بود که موسیقی‌اش القاء کننده سبک «جز» بود. وی سوم فوریه در منزلش در ردینگ ماساچوست در سن ۷۶ سالگی درگذشت. نیویورک تایمز در شماره دیروز خود نوشت، پسرش الیوت گفت که وی در خواب از دنیا رفته است. […]

    «ویلیام مکنلی» و در سن ۷۶ سالگی؛
  • ویلیام مکنلی

    ویلیام مکنلی

    ویلیام تامس مکنلی، آهنگساز سبک جاز در ۷۶ سالگی درگذشت.

    مکنلی یک آهنگساز با سابقه درخشان بود که موسیقی‌اش القاء کننده سبک «جز» بود. وی سوم فوریه در منزلش در ردینگ ماساچوست در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

    نیویورک تایمز در شماره دیروز خود نوشت، پسرش الیوت گفت که وی در خواب از دنیا رفته است. وی در سبکی که آن را نئوتونال می‌نامید آهنگسازی می‌کرد. مکنلی صدها اثر ارکسترال، مجلسی و وکال خلق کرد که به خاطر خلاقیت در ریتم و تلفیق شعر معروف هستند. موسیقی وی نه تنها ارائه دهنده سبک «جز» و «بلوز» بود بلکه آثار وی در صحنه‌های بزرگ توسط باک، دباسی، راول و ووگن ویلیامز در سالن‌هایی همچون کارنه‌گی و آلیس تولی در نیویورک به اجرا درآمدند.

    از میان هنرمندانی که با وی همکاری کرده‌اند می توان از ریچارد استالتزمن نوازنده معروف کلارینت، پیتر سرکین نوازنده نامدار پیانو، والتر ترمپلر نوازنده شهیر ویلن، کولین کار نوازنده ویلنسل و رهبر ارکستر جرارد شوارتز که آثار وی را اجرا می‌کرد نام برد.

    از مشخصه‌های مکنلی حساسیت وی به امکانات وسعت صوتی هر ساز بود. از جمله آثار وی با این رویکرد شامل «همکاری‌هایی با آقای استالتزمن» «یک کنسرتو» و «مرثیه‌ای برای سازهای زهی» هستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=71250
       
    برچسب ها ویلیام مکنلی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *