×
×

قربانی: قوه قضاییه و دادستانی به جای اینکه به فکر اختلاس‌های میلیاردی‌ای باشند که هموار در کشور رخ می‌دهد، مانع از اجرای‌ِ کنسرت‌هایی می‌شوند که می‌تواند به اعتلای فرهنگ کشور بیَنجامد

  • کد نوشته: 71000
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۷ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۱۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoکنسرت «علیرضا قربانی» که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود طی تاریخ‌های ۷ و ۸ اسفندماه (ساعت ۱۸ تا ۲۳) برای اولین بار در استان خراسان رضوی برگزار شد، با وجود دریافت تمام مجوزهای لازم حهت برگزاری، از سوی دادستان لغو شد.
    +اسناد کسب مجوز و لغو این کنسرت در ادامه قابل مشاهده است

    قربانی: قوه قضاییه و دادستانی به جای اینکه به فکر اختلاس‌های میلیاردی‌ای باشند که هموار در کشور رخ می‌دهد، مانع از اجرای‌ِ کنسرت‌هایی می‌شوند که می‌تواند به اعتلای فرهنگ کشور بیَنجامد
  • علیرضا قربانی

    علیرضا قربانی

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: کنسرت «علیرضا قربانی» که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود طی تاریخ‌های ۷ و ۸ اسفندماه (ساعت ۱۸ تا ۲۳) برای اولین بار در استان خراسان رضوی برگزار شد، با وجود دریافت تمام مجوزهای لازم حهت برگزاری، از سوی دادستان لغو شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت به همراهی گروه موسیقی «اشتیاق» قرار بود در شهرستان «گل بهار» استان خراسان رضوی برگزار و این خواننده گلچینی از آثار ماندگار خود به آهنگسازی زنده یاد استاد «همایون خرم»، «فردین خلعتبری» و «مهیار علیزاده» را اجرا نماید، که با وجود دارا بودن مجوزهای لازم، دادستانی اعمال قدرت کرده و به صورت مستقیم در نامه‌ای شدیداللحن از برگزاری اجرا ممانعت به عمل آورد.

    علیرضا قربانی نیز در مصاحبه‌ای با موسیقی ما ضمن انتقاد شدید از دادستانی و دولت «تدبیر و امید»، گفته است: «قوه قضاییه و دادستانی به جای اینکه به فکر اختلاس‌های میلیاردی‌ای باشند که هموار در کشور رخ می‌دهد، مانع از اجرای‌ِ کنسرت‌هایی می‌شوند که می‌تواند به اعتلای فرهنگ کشور بیَنجامد. از آن طرف، حتی در زمان دولت نهم و دهم، ما با مشکلاتی از این دست مواجه نبودیم؛ خطابِ من به‌صورت کاملاً مستقیم با رییس‌جمهور محترم -دکتر حسن روحانی- است و می‌خواهم به ایشان بگویم: «جناب آقای دکتر روحانی! مردم با عشق و امید به شما رأی دادند و در این میان، هنرمندان و قشر فرهیخته و روشنفکر نقش مستقیمی داشتند و حال، بروزِ اتفاقاتی از این دست، بسیار باعث تأسف است. انتظار ما از دولتِ «تدبیر و امید» این است که شعار‌هایش را محقق کند و به انتظارات پاسخ دهد. ما در ابتدای دولت یازدهم، امیدواری بسیاری برای بهبود اوضاع داشتیم؛ اما در این قریبِ دو سال اتفاقِ خوشایندی در حوزه فرهنگ و هنر رخ نداده است.»

    شایان ذکر است که پیش از این هم علیرضا قربانی با اعضای گروه «اشتیاق» قصد برگزاری کنسرت در دانشگاه «فردوسی» مشهد داشته‌اند که این اجرا نیز لغو شده بود.

    اسناد کسب مجوز و لغو این کنسرت در ادامه قابل مشاهده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=71000
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *