×
×

تازه‌ترین اثر عندلیبی با صدای «سالار عقیلی» منتشر می‌شود

  • کد نوشته: 70541
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۰ دیدگاه
  • hot-topic-logoتازه ترین اثر «محمدجلیل عندلیبی» آهنگساز و نوازنده بنام سنتور به خوانندگی «سالار عقیلی» در مرحله نهایی ضبط است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
    +اهداف بزرگتری هم در راستای تاسیس یک ارکسترسمفونیک ملل داشتم که بی‌نتیجه‌ ماند

    تازه‌ترین اثر عندلیبی با صدای «سالار عقیلی» منتشر می‌شود
  • محمدجلیل عندلیبی و سالار عقیلی

    محمدجلیل عندلیبی و سالار عقیلی

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: تازه ترین اثر «محمدجلیل عندلیبی» آهنگساز و نوازنده بنام سنتور به خوانندگی «سالار عقیلی» در مرحله نهایی ضبط است و  مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، قطعات این اثر مربوط به کنسرت ۱۰ سال پیش محمدجلیل عندلیبی و سالار عقیلی در تالار وحدت است که در آواز شوشتری، اصفهان و دشتی اجرا شده است.

    آهنگساز پیشکوست کشورمان که از اوایل انقلاب تا پنج سال پیش ارکسترسنتی وزارت ارشاد را رهبری کرده است، از خیلی نامهربانی‌ها آزرده است و چندی پیش طی گفتگویی عنوان کرده است: «این روز‌ها خیلی خسته‌ام و تصمیم دارم دیگر از ایران بروم. به لطف خدا در این سال‌ها کارهای زیادی انجام دادم و آثار متعددی از من منتشر شده است. فکر می‌کنم، توانسته‌ام در زمینه آهنگسازی الگوسازی انجام دهم و البته اهداف بزرگتری هم در راستای تاسیس یک ارکسترسمفونیک ملل داشتم که بی‌نتیجه‌ ماند، به خاطر جر و بحث‌هایی که پنج سال پیش با مدیر عامل وقت دفتر موسیقی داشتم، اتفاقات ناخوشایندی برایم پیش آمد اما می‌خواهم بگویم من در هرکشوری می‌روم به من می‌گویند، مگر می‌شود تو بیایی و ما از هنرت بهره نبریم؛ آیا خجالت‌آور نیست، ارکستری را که از سال ۵۷ آن را رهبری می‌کرده‌ام دیگر تعلیق شده است و چه تلاش‌هایی که در آن سال‌ها برای ارتقای آن ارکس‌تر نکرده بودیم. یعنی وزارت ارشاد با این کادر چندهزارنفری برای چند هنرمند پیشکسوت بودجه کم دارد؟ در حالی که دو ارکس‌تر غربی زیر چتر حمایت این وزارت‌خانه فعالیت می‌کنند. ارکسترسنتی که چشم و چراغ ارشاد بود با تنگ‌نظری بعضی‌ها کور شد. ۴۰ سال سابقه کار دارم اما آیا وزارت ارشاد نمی‌تواند دوباره نوازنده در اختیار من قرار دهد و این ارکستر دوباره جان بگیرد و سرپا شود!؟»

    شایان ذکر است که «محمدجلیل عندلیبی» پیش از این و طی چهل سال سابقه خنری خود با خوانندگان بنام ایران مانند «محمدرضا شجریان»، «شهرام ناظری»، «رضوی سروستانی»، «ایرج بسطامی» و «علی‌رضا افتخاری» همکاری داشته است.

    محمدجلیل عندلیبی

    محمدجلیل عندلیبی

    https://musiceiranian.ir/?p=70541
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *