×
×

جشنواره موسیقی فجر در ششمین روز میزبان ۱۵ اجرا است

  • کد نوشته: 70258
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۸ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • hot-topic-logoدر ششمین روز از جشنواره موسیقی فجر ۱۵ گروه در سالن‌های وحدت، رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، ارسباران، برج آزادی و برج میلاد به صحنه می‌روند.
    +گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «محسن یگانه»
    +شاهین فرهت: مسئولان و متولیان فرهنگی مسیر درستی در زمینه موسیقی پیش گرفته‌اند
    +مرجان قنبری‌مهر: مدرسان هنر نقش مهمی در تعیین سرنوشت هنرمندان دارند
    +نیکنام: خوانندگان گروه‌ها نیاز به صداسازی دارند
    +سفرای خارجی به تماشای اجراهای جشنواره نشستند

    جشنواره موسیقی فجر در ششمین روز میزبان ۱۵ اجرا است
  • +گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «محسن یگانه» /  یگانه: این روز‌ها به غیر از بچه‌داری روی آلبومم مشغول کار هستم!

    جشنواره موسیقی فجر در ششمین روز میزبان ۱۵ اجرا است
    ffffدر ششمین روز از جشنواره موسیقی فجر ۱۵ گروه در سالن‌های وحدت، رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، ارسباران، برج آزادی و برج میلاد به صحنه می‌روند.

    گروه‌هایی از بخش‌های بین‌الملل، جنبی، کودک و نوجوان، بانوان، نسلی دیگر و پاپ فردا در سالن‌های جشنواره به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

    تالار وحدت در ششمین روز جشنواره میزبان آنسامبل تونس و سوئیس و سازینه نواحی ایران به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا است که به ترتیب ساعت ۱۸: ۱۵ و ۲۱ به صحنه می‌روند.

    در سالن رودکی ابتدا از بخش استعدادهای درخشان تکنوازی پیانو (فواد محمودی)، تکنوازی ویولا (نیلوفرهادی سهی)، دوئت گیتار (پارسا سنجری و پریناز حیدری‌نژاد) و دونوازی ویلنسل و پیانو (ماکان خویی‌نژاد) در ساعت ۱۵ به صحنه می‌روند و سپس ساعت ۱۸: ۳۰ خنیاگران امروز به سرپرستی مهرداد پاکباز به اجرای برنامه خواهد پرداخت و ساعت ۲۱: ۳۰ در این سالن دوئت پیانو و ویلن ارمنستان اجرا خواهد شد.

    ایوان شمس در ششمین روز جشنواره میزبان گروه پارس به سرپرستی ناصر نظر از بخش کودک و نوجوان و دالغا به سرپرستی چنگیز مهدی‌پور از بخش جنبی است. اجرای اول ساعت ۱۸: ۱۵ و اجرای دوم ساعت ۲۱ در ایوان شمس به صحنه خواهد رفت.

    فرهنگسرای نیاوران ساعت ۱۸: ۱۵ میزبان گروه پریسا به سرپرستی فهیمه نورفردی است که در بخش بانوان جشنواره شرکت دارد.

    فرهنگسرای نیاوران از بخش نسلی دیگر سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، اجرای گروه دستاس به سرپرستی پیام جهانمانی را به نمایش خواهد گذاشت. این اجرا ساعت ۲۰ به علاقمندان ارائه می‌شود.

    برج آزادی در ششمین روز جشنواره میزبان دو اجرای بخش جنبی است. ساعت ۱۸: ۱۵ همنوازان اقبال به سرپرستی بابک راحتی به صحنه می‌رود و اجرای ساعت ۲۱ به گروه تیام (هادی منتظری) اختصاص یافته است.

    در ششمین روز جشنواره بخش پاپ در برج میلاد به اجرای بنیامین بهادری اختصاص دارد که اجرای اول ساعت ۱۸: ۱۵ و اجرای دوم ساعت ۲۱ به علاقمندان ارائه می‌شود.

     

    شاهین فرهت عضو هیات داوری بخش آهنگسازی کلاسیک غیرایرانی و پایان نامه‌ها:
    مسئولان و متولیان فرهنگی مسیر درستی در زمینه موسیقی پیش گرفته‌اند

    شاهین فرهت معتقد است آهنگسازی کلاسیک غیرایرانی و پایان نامه‌های جشنواره نسبت به دوره‌های قبل رشد داشته است.

    شاهین فرهت به همراه هوشنگ کامکار، محمد سریر، امین هنرمند و محمدرضا تفضلی داوری بخش آهنگسازی کلاسیک غیرایرانی و پایان نامه‌های این دوره از جشنواره را برعهده داشته است.

    وی درباره کیفیت آثار ارائه شده در این بخش و قیاس آن با دوره‌های قبل گفت: چندان عادلانه نیست که طی یکی – دوسال آثار آهنگسازان جوان را ارزیابی کنیم اما می‌توان گفت که نسبت به چهار- پنج سال گذشته سطح آهنگسازی‌ها رشد داشته است و عشق و علاقه‌ جوانان به موسیقی جدی بیشتر شده است.

    فرهت اظهار کرد: امسال نیز مانند سال گذشته آثار خوبی به جشنواره ارسال شد و در بخش پایان نامه‌ها بیش از ده نفر به مرحله پایانی رسیدند.

    وی درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر اینکه اتفاقات خوبی در عرصه موسیقی رقم می‌زند، باعث می‌شود دانشجویان این رشته برای ارائه کار بهتر و دریافت جایزه یا مقام در بخش نوشتاری و آهنگسازی دقت بیشتری داشته باشند.
    این آهنگساز معتقد است: جشنواره هم در معرفی جوانان موثر است و هم در آشنایی مردم با موسیقی اصیل و فاخر.

    فرهت درباره سطح کیفی آثار ارائه شده گفت: از بعضی شهرستان‌ها مانند اصفهان، تبریز، شیراز، بروجرد، رفسنجان آثار بسیار خوبی به دست ما رسیده است حتی بسیاری از این دوستان با قطعات جدید شرکت کرده‌اند که این امر نشان می‌دهد علاوه بر عشق و علاقه‌ای که جوانان به هنر موسیقی دارند، مسئولان و متولیان امر فرهنگ نیز به موسیقی توجه کرده‌اند و مسیر درستی در پیش گرفته‌اند.

    شرکت کننده در بخش استعدادهای درخشان:
    مخاطبان جشنواره موسیقی فجر خاص هستند
    گلریز زربخش شرکت کننده در بخش استعدادهای درخشان در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر معتقد است مخاطب جشنواره موسیقی فجر با مخاطبان دیگر کنسرت‌ها متفاوت است و نگاه خاص‌تری به موسیقی دارد.

    بخش استعدادهای درخشان در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر آخرین اجرایش را به حضور دو خواهر نوازنده اختصاص داده است. گلریز و ژابیز زربخش امسال در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازند.

    گلریز زربخش نوازنده ویلن و عضو آنسامبل «نیواک» درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر من در بخش استعدادهای درخشان حضور دارم. اجرای من شامل دو بخش است. ابتدا دونوازی ویلن و پیانو را دارم که کیمیا محمدی در کنار من پیانو می‌نوازد. در بخش بعدی در کنار خواهرم ژابیز زربخش به اجرای دونوازی ویلن و ویلنسل می‌پردازیم.

    وی ادامه داد: ‌ اجرای ما شامل سه قطعه برای پیانو و ویلن می‌شود که عبارتند از: پیترو لوکاتلی -سونات «درگورستان» برای ویلن و پیانو، موریس راول -راپسودی «تسیگان» برای ویلن و پیانو، رادیون شدرین – «به سبک آلبنیز» برای ویلن و پیانو.

    زربخش که پایه‌گذار و عضو آنسامبل نیواک است، درباره اجرای مشترک با خواهرش گفت: در بخش پایانی اجرایمان به همراه خواهرم به روی صحنه می‌رویم و هشت قطعه برای ویلن و ویلنسل اثر راینهولد گلیر را می‌نوازیم.

    گلریز زربخش با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر گفت: در سال‌های گذشته من و خواهرم در کشور ارمنستان مشغول تحصیل در رشته موسیقی بودیم و امکان حضور در جشنواره موسیقی فجر را نداشتیم. اما در سال‌های ۱۳۷۵، ۱۳۷۷ و ۱۳۷۹ در جشنواره موسیقی فجر شرکت کردم و رتبه نخست را در نوازندگی ویلن کسب کردم. درسال ۱۳۸۷ نیز با آنسامبل نیواک در جشنواره حاضر بودیم که در بخش رقابتی توانستیم رتبه نخست و تندیس جشنواره را کسب کنیم.

    این نوازنده ویلن درباره اهمیت اجرا در جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: ‌ جشنواره موسیقی فجر یک اتفاق بین‌المللی است و همین اهمیت جشنواره را نشان می‌دهد. مخاطب جشنواره موسیقی فجر با مخاطب کنسرت‌ها متفاوتند. کسانی که در اجراهای جشنواره به سالن می‌آیند از قشر وسیعتری از جامعه هستند و نگاه خاص‌تری به موسیقی دارند.

    گلریز زربخش نوازندگی ویلن را ازکودکی تا پایان تحصیلات درهنرستان موسیقی نزد استاد ارسلان کامکار فرا گرفت و سپس مدارک ممتاز در رشته نوازندگی ویلن را ازکنسرواتواردولتی کمیتاس ایروان اخذ کرد. وی در این دوره تحصیلات خود را نزد پروفسور ویکتور خاچاطریان آغاز و به پایان رسانده و به اجرای رسیتال، دوئت، تریو و کوارتت‌های بسیاری پرداخته است.

    وی در جشنواره بین المللی موسیقی فجر سال های ۱۳۷۵، ۱۳۷۷ و ۱۳۷۹ موفق به کسب رتبه نخست در نوازندگی ویلن و درسال ۱۳۸۷ به عنوان پایه گذار وعضوآنسامبل نیواک موفق به دریافت رتبه نخست و تندیس جشنواره شد.

    گلریز زربخش در روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ در ساعت ۱۵ و در سالن رودکی به اجرای برنامه می‌پردازد.

    مرجان قنبری‌مهر:
    مدرسان هنر نقش مهمی در تعیین سرنوشت هنرمندان دارند
    مرجان قنبری مهر که مراسم تجلیل از او در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود تدریس هنر را موهبتی بزرگ دانست.

    مرجان قنبری مهر، از نوازندگان و مدرسان برجسته ویلن کلاسیک به همراه محمدعلی بهمنی، فخرالدین فخرالدینی و اردشیر کامکار در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر تجلیل خواهد شد.

    مرجان قنبری‌مهر، فرزند ابراهیم قنبری‌مهر استاد سازنده ساز است و از کودکی در کنار پدر با موسیقی آشنایی پیدا کرده است.

    وی درباره برپایی جشنواره موسیقی فجر گفت: برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار مبارکی است که فرصت حضور و تجربه را به هنرمندان به خصوص جوانان می‌دهد و مهم‌ترین ویژگی آن تداوم و برگزاری هرساله آن است به طوری که جوانان با هرسال شرکت در این جشنواره با امید بیشتر برای اعتلای کار خود در سال آینده تلاش می‌کنند.

    این استاد موسیقی کلاسیک برپایی مراسم بزرگداشت و تجلیل از هنرمندان را امر شایسته‌ای دانست و گفت: قدردانی همواره مثبت است و انسان همیشه از دیده شدن تلاش‌ها و زحماتش خوشحال می‌شود. از انتخاب خودم برای این تجلیل ممنونم و فکر می‌کنم بسیارند هنرمندانی که لایق برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل هستند.

    قنبری‌مهر درباره مسیری که در این سال‌ها پیموده است گفت: از هفده سالگی به ارکس‌تر مجلسی ملحق شدم، جایی که نوازندگان و رهبران شاخص ایرانی و خارجی فعالیت می‌کردند و برخورد با هر یک از این اساتید درس و تجربه بزرگی برای هنرمندان جوان بود. تحصیلاتم را در زمینه نوازندگی ادامه دادم تا بعد از انقلاب که در کنار عضویت در ارکس‌تر سمفونیک تهران به عنوان اولین آموزگار خانم در هنرستان پسرانه شروع به تدریس کردم.

    وی که خود در دوران تحصیلش از محضر اساتیدی چون حشمت سنجری، والد تارخانیان و ژرژ مرادیان بهره برده است، درباره تدریس به هنرجویان جوان گفت: مهم‌ترین بعد تدریس به جوانان، نقشی است که در پرورش و آینده سازی آن‌ها ایفا می‌کنیم.‌گاه مسئولیتی که به عهده دارم هراسی در دلم ایجاد می‌کند چرا که با آموزش یک کودک و یا نوجوان درحال رقم زدن سرنوشت او هستم.

    قنبری مهر گفت: کودکی که از هفت یا هشت سالگی نزد ما آموزش می‌بیند طی سال‌های بعد روش ما را پیش خواهد گرفت. مسئولیت هنرآموزان از این بابت بسیار سنگین است. از طرفی زمانی که به نسل‌های مختلف از هنرجویانی که به آن‌ها تدریس کرده‌ام، نگاه می‌کنم این مسئولیت را موهبتی می‌بینم که بر من ارزانی شده تا نقشی در تعیین سرنوشت یک فرد داشته باشم.

    او که یکی از اعضای شورای برگزاری آزمونهای عملی موسیقی دانشگاههای هنر و استاد دانشگاه تهران هم بوده، گفت: «زمانی که به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم تمام این سال‌ها با عشق کار خود را ادامه داده‌ام. زمانی که در هنرستان تدریس می‌کردم به دلیل امکانات محدود آن روزگار، زمستان‌ها سرما و تابستان‌ها گرمای طاقت فرسایی داشتیم اما در همه این شرایط من همواره کارم را بدون وقفه و با عشق فراوان انجام داده‌ام.»

    قنبری‌مهر درباره نسل جدید هنرمندان و جوانان این عرصه گفت: موسیقی کلاسیک موسیقی جهانی است به همین دلیل نیازمند ارتباطات جهانی، اجراهای بین‌المللی و شرکت در فستیوال‌های جهانی است. اگر این مهم محقق شود آشفتگی که‌گاه بین هنرمندان به وجود می‌آید از بین می‌رود و مسلما هنرمندان جوان کشور به واسطه استعدادهای درخشانی که دارند در بهترین جایگاه‌ها خواهند ایستاد.

    مهدی شمس نیکنام عضو هیات داوران بخش آواز جمعی:
    خوانندگان گروه‌ها نیاز به صداسازی دارند
    عضو هیات داوران بخش آواز جمعی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، وضعیت گروه‌های شرکت کننده در جشنواره را مثبت دانست اما بر این نکته تاکید کرد که گروه‌ها در بخش خوانندگان دچار مشکل هستند و باید روی صداسازیشان بیشتر کار کنند.

    مهدی شمس نیکنام عضو هیات داوران بخش آواز جمعی درباره شرکت‌کنندگان در جشنواره گفت: گروه‌هایی که امسال در جشنواره شرکت کرده بودند و همچنین گروه‌هایی که فرصت اجرای صحنه‌ای را بدست آوردند واقعا نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت داشتند.

    وی افزود: این پیشرفت در کار گروه‌های شهرستانی بسیار به چشم می‌آید. آن‌ها نسبت به گذشته تنوع بیشتری در کار‌هایشان ایجاد کرده‌اند و می‌توان به آینده کارشان بسیار امیدوار بود.

    شمس نیکنام اظهار کرد: می‌توانم بگویم همه گروه‌ها نمره خوبی می‌گیرند اما من به گروه‌های شهرستانی نمره بالاتری می‌دهم چون با امکانات کمی که دارند خیلی خوب کار کرده‌اند. این گروه‌ها نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشتند و سطح کارشان به مراتب بالا‌تر رفته بود. این موضوع ما را خیلی خوشحال کرد و فکر می‌کنم اگر برنامه ریزی خوبی برای گروه‌ها داشته باشیم و بتوانیم طی سال با آن‌ها در ارتباط باشیم، در جشنوار‌‌های آینده شاهد شکوفایی و بالندگی بیشتر آن‌ها خواهیم بود.

    وی ادامه داد: اگر فرصتی برای ارتباط مستمر گروه‌های جوان و استادان هر عرصه در همه ایام سال فراهم شود، آن‌ها می‌توانند اشکالات خود را برطرف کنند و انگیزه بیشتری هم برای کار داشته باشند. نمی‌توانیم از این نکته مهم چشم پوشی کنیم که جوانان نیاز به نظارت دقیق در کار‌هایشان دارند و نباید آن‌ها را‌‌ رها کنیم و توقع داشته باشیم خیلی عالی کار کنند.

    عضو هیات داوران بخش آواز جمعی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در ادامه به ارائه راهکارهایی در این عرصه پرداخت و اظهار کرد: به نظرم باید روی صداهای خواننده‌های گروه‌ها کار کرد. نمی‌دانم همه این افراد زیر نظر استاد کار می‌کنند یا نه اما در هر صورت از نظر صداسازی ضعیف هستند و باید برای حل این مشکل تدبیری بیندیشند.

    شمس نیکنام با بیان اینکه حمایت‌ از هنرمندان برگزیده در پایان جشنواره امسال شکل عملی به خود می‌گیرند، بیان کرد: ما این موضوعات را با آقای ریاحی دبیر جشنواره مطرح کردیم و ایشان هم استقبال کردند. امیدواریم از سال آینده فضا برای ارتباط مستمر استادان صاحب فن و گروه‌های مختلف در سراسر کشور فراهم شود و در ایام جشنواره شاهد کارهایی بهتر با اشکالات کمتر باشیم.

    عضو هیات انتخاب بخش آواز جمعی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در پایان گفت: جشنواره‌ها می‌توانند محملی برای شکل گیری بهترین اتفاقات باشند و با اضافه شدن بخش‌های حمایتی بخصوص در کانون برگزیدگان جشنواره فجر، جشنواره به محملی برای ارتقای موسیقی کشور بدل خواهد شد.

    هیات داوران بخش آواز جمعی را مهدی شمس نیکنام، ‌نسرین ناصحی، ‌حمید عسکری، میلاد عمرانلو و رازمیک اوحانیان تشکیل می‌دهند.

    اجرای هشت گروه موسیقی در کهکیلویه و بویراحمد
    به دنبال اجرای همزمان سی امین جشنواره موسیقی فجر در استان کهکیلویه و بویر احمد ، ۸ گروه موسیقی از امروز در این استان به روی صحنه می رود.

    اجراهای این استان از امروز ۲۸ بهمن ماه در سالن هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

    در این استان گروه موسیقی بومی به سرپرستی و خوانندگی کوروش رضوانی و گروه موسیقی زمند به سرپرستی مصطفی لاهوتی و خوانندگی جواد طالبی ۲۸ بهمن ، گروه موسیقی باربد به سرپرستی و خوانندگی احسان حیدری ۲۹ بهمن ،‌گروه هنگام به سرپرستی و خوانندگی محمد شریف توکلی ۳۰ بهمن ،‌گروه خایدالو به سرپرستی حشمت اله فتحی و خوانندگی غلامرضا سبزعلی ۱ اسفند، گروه نوای مهر به سرپرستی هومان رومی و خوانندگی امیرمحمد تفتی ۲ اسفند، گروه همنوازان آبنوس به سرپرستی علیرضا صدیقی نسب و خوانندگی جواد بیات ۳ اسفند و گروه نوبانگ به سرپرستی کاوه معتمدیان و خوانندگی رحیم عدنانی ۴ اسفند به روی صحنه خواهند رفت.

    چهارمین جشنواره موسیقی فجر استان کهکیلویه و بویر احمد ۲۸ بهمن تا ۴ اسفندماه همزمان با سی امین جشنواره فجر تهران برگزار می شود.

     

    سفرای خارجی به تماشای اجراهای جشنواره نشستند
    سفرای و نمایندگان کنسولگری کشورهای مختلف اجرای هنرمندان ایرانی و خارجی در جشنواره را تماشا کردند.

    در بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر گروه‌هایی از کشورهای اتریش و ایتالیا، هلند، تونس، ارمنستان و عراق به اجرای برنامه پرداختند.

    سفرا و نمایندگان کنسولی بسیاری از کشورهای شرکت کننده در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، به تماشای اجراهای بخش بین‌المللی و اجراهای هنرمندان ایرانی نشستند.

    از جمله این موارد می‌توان به حضور سفیر هلند در اجرای کوارتت هلند در تالار وحدت و نمایندگان کنسولی کشور عراق در اجرای دونوازی پیانو و بربط سامان احتشامی و مجید ناظم‌پور و نیز عود زریاب اشاره کرد.

    گفتنی است در بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر ۱۰ گروه خارجی به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

    یوری هونینگ در جشنواره سی‌ام موسیقی فجر:
    فرهنگ و تاریخ ایران برای من جذاب است

    یوری هونینگ موسیقیدان برجسته هلندی که امسال مهمان جشنواره موسیقی فجر است دلیل آمدنش به ایران را علاقمندی به تاریخ و فرهنگ کهن ایران می‌داند.

    یوری هونینگ یکشنبه شب با کوارتت مشهورش در تالار وحدت روی صحنه رفت.

    وی درباره آشنایی‌ یا ایران و دلایل آمدنش به جشنواره موسیقی فجر گفت: حدود بیست سال پیش در رویدایی فرهنگی که در خاورمیانه برگزار شده بود افراد زیادی را ملاقات کردم از جمله یک گروه موسیقی از بیروت که دو نوازنده‌ عراقی هم داشتند. نوازندگان عراقی برای من جذاب بودند چون عراق جای خطرناکی شناخته می‌شد.

    این ساکسیفون نواز هلندی در ادامه توضیح داد که در سالگرد یازده سپتامبر توری را با این گروه موسیقی در اروپا آغاز کرده و گفت: یک وحشت عمومی در اروپا بوجود آمده بود و زمان خوبی برای آغاز یک تور با این گروه بود. مسئله ما موسیقی و انسانیت بود. بعد یکی از اعضای‌‌ همان گروه مرا با یک هنرمند ایرانی آشنا کرد و اینگونه من با فستیوال سالانه موسیقی ایران آَشنا شدم.

    این آهنگساز در ادامه افزود: مدت زیادی قبل از آن بود که ایران توجه من را به خود جلب کرده بود چون سرزمین پارسی زبان‌ها بود و من چیزهای متفاوتی از تاریخ آن‌ خوانده بودم. باید بدانید که در اروپا مردم همه چیز را قاطی می‌کنند برای آن‌ها ترکیه بخشی از اروپا است. آن‌ها متوجه نیستند که خاورمیانه از غرب مصر تا شمال عراق کشیده شده است.

    یوری هونینگ با اشاره به اینکه عموم مردم اروپا درک درستی از خاورمیانه و تاریخ و تمدن کشوری مثل ایران ندارند، گفت: برای مردم اروپا سخت است میان فرهنگ‌های مختلف کشورهای خاورمیانه تفکیک قایل باشند. در‌‌ همان زمان خاورمیانه خیلی توجه من را به خود جلب کرده‌ بود چون چیزهای زیادی در این ناحیه آموخته بودم. تفاوت‌های این کشور‌ها را فهمیده بودم و آن‌چیزی که شما در اروپا راجع به آن‌ها می‌بینید و می‌خوانید چیزی نیست که اینجا واقعا اتفاق می‌افتد. راجع به ایران هم همینطور است.

    این موسیقیدان برجسته هلندی تاکنون آلبوم‌ها و اجراهای زنده مختلفی از سر گذرانده است. او سابقه همکاری با تعدادی از بزرگ‌ترین موسیقیدانان نسل قدیم موسیقی جز از جمله چارلی هیدن و پت متنی را دارد و امروز از موسیقدانان پیشرو اروپا محسوب می‌شود. موسیقی او آمیخته از موسیقی جز با زیربنایی از موسیقی کلاسیک است. هونینگ موسیقی خودش را وام دار جریان‌های فکری مختلفی می‌داند که از موسیقی دوره باروک تا موسیقی راک را در بر می‌گیرد.

    کوارتت یوری هونینگ متشکل از ساکسفون تنور: یوری هونینگ، پیانو: ولفرت بردرود، باس: گولی گودموندسون و درامز: جوست لیبارت قطعاتی چون آرزو، رونسانس، دایسکی من، بگذار بمیرم، پروانه از ساخته‌های یوری هونینگ، ‌ قاصد به آهنگسازی سیموز، آواز غمین ساخته کارلا بلی و راه بهشت به آهنگسازی ولفرت بردرود را اجرا کردند.

    https://musiceiranian.ir/?p=70258
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *