×
×

گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «احسان خواجه امیری»

  • کد نوشته: 70002
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۶ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • «احسان خواجه امیری» در کنسرت دیشبش بارها از خدا خواست هوای مردم ایران را داشته باشد و به دلیل درخواست مکرر مردم قطعه «پرنده» را به یاد پدرش خواند.
    +احسان خواجه امیری: خداوند، پدر‌ها و مادر‌ها را برای فرزندانشان نگه دارد که اگر چ‌تر حمایتی این عزیزان نبود، معلوم نبود امروز کجای جهان ایستاده‌ بودیم

    گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «احسان خواجه امیری»
  • کنسرت احسان خواجه امیری

    کنسرت احسان خواجه امیری

    «احسان خواجه امیری» در کنسرت دیشبش بارها از خدا خواست هوای مردم ایران را داشته باشد و به دلیل درخواست مکرر مردم قطعه «پرنده» را به یاد پدرش خواند.

    خواجه امیری پنجمین خواننده موسیقی پاپ بود که شامگاه شنبه ۲۵ بهمن ماه در سومین روز از برگزاری سی امین جشنواره موسیقی فجر در میان علاقه مندان موسیقی پاپ قطعاتی از تازه ترین آلبوم خود را به همراه قطعاتی که مردم از آن خاطره دارند، روی صحنه برد.

    دست اندرکاران اجرایی کنسرت احسان خواجه امیری به دلیل تاخیر بسیاری که برای آغاز برنامه وجود داشت، بلیت ها را چک نمی کردند و مخاطبان بلیت به دست و بدون بارکدخوانی وارد سالن شدند.

    احسان خواجه امیری که برنامه خود را با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز کرد بی مقدمه سراغ قطعاتی که برای این اجرا آماده کرده بود، رفت و در میان تشویق حاضران در برج میلاد به درخواست مردم برای اجرای قطعات پاسخ مثبت داد.

    یکی از ویژگی های مثبت این کنسرت مدیریت اجرا توسط احسان خواجه امیری بود. او با پرسیدن نظر حاضران در سالن آنها را در انتخاب قطعات سهیم می کرد که این کار در ایجاد فضایی صمیمی بین مخاطبان موثر بود.

    خواجه امیری در بخش هایی از اجرای قطعات خطاب به مخاطبانش گفت: خدا را شاکرم که علاقه مندانی نصیب موسیقی پاپ کرده است که وقت می گذارند و به کنسرت های مختلف از جمله اجراهای من می آیند. بارها خدا را شکر کرده ام که به من فرصت داد تا در کنار هموطنان خود در نقاط مختلف ایران حضور داشته باشم.

    کنسرت احسان خواجه امیری

    کنسرت احسان خواجه امیری

    پس از صحبت‌های وی قطعه «از نفس افتاده» اجرا شد که صدای تشویق های بی امان حضار با شنیدن مقدمه این قطعه در سالن پیچید.

    این خواننده موسیقی پاپ قبل از اجرای این قطعه گفت: همیشه از خدا خواسته ام و می خواهم که مرا تنها نگذارد. یکی از موهبت های الهی این است که به بنده خود لطف می کند و در هیچ شرایطی او را تنها و سرگردان نمی گذارد.

    خواجه امیری ادامه داد: در همین لحظه با حضور گرم شما بار دیگر از خدا می خواهم که هوای همه ما و هموطنان خوبمان را در همه نقاط دنیا داشته باشد و لحظه ای به حال خودمان رها نشویم و امیدوارم هرجا زندگی می کنیم، خوشحال باشیم.

    درخواست ها از احسان خواجه امیری برای اجرای قطعه «من یک پرنده ام» که به دلیل خواندن این آهنگ توسط حسین خواجه امیری (ایرج) معروف شده است در طول کنسرت بسیار بود و این خواننده جوان از خواندن این قطعه امتناع می کرد اما در نهایت به خواست مردم پاسخ داد و این قطعه را به یاد پدرش خواند.

    احسان خواجه امیری قبل از خواندن قطعه «من یک پرنده ام» گفت: خدا همه پدرها و مادرها را برای فرزندانشان نگه دارد که اگر چتر حمایتی این عزیزان نبود، معلوم نبود امروز کجای جهان ایستاده‌ بودیم. با همه احترامی که برای پدرم قائل هستم به خواست شما و کسب اجازه از پدر این قطعه را تقدیم شما می کنم.

    هنگام اجرای این قطعه صدای همخوانی حاضران در سالن در گوش برج میلاد پیچید و به گفته خواجه امیری مخاطبان انرژی خوبی در فضای کنسرت ایجاد کردند.

    خواجه امیری در میان صحبت هایش از گروه خود به‌ویژه از هومن نامداری تنظیم کننده قطعات و رهبر گروه و همچنین همایون نصیری نوازنده پرکاشن تشکر کرد و جای روزبه بمانی و علیرضا افکاری ترانه سرایان را در این کنسرت خالی کرد.

    پس از اجرای قطعه «من یک پرنده ام» کنسرت به پایان رسید و مردم با رضایت از سالن بیرون رفتند. یکی از خانم های پا به سن گذاشته از دیدن این کنسرت ابراز رضایت کرد و گفت که صدای ایرج را بسیار دوست دارد و به یاد کنسرت های پدر به دیدن اجرای پسر آمده است.

    گروه سنی کنسرت احسان خواجه امیری را اغلب بزرگسالان و افراد میانسال تشکیل می دادند و بزرگترها هنگام اجرای قطعه «من یک پرنده ام» همراهی بیشتری با خواجه امیری می کردند.

    در این اجرا هیچ یک از مسئولان برگزاری سی و امین جشنواره موسیقی فجر در برج میلاد حضور نداشتند.

    https://musiceiranian.ir/?p=70002
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *