×
×

«علی مرادخانی» توضیح داد:

  • کد نوشته: 68268
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۰
  • طبق وعده‌های داده‌شده از سوی مدیران هنری کشور قرار بود، «کیتارو» بعد از ایام محرم و صفر به ایران بیاید و اجرایی در جشنواره‌ی موسیقی فجر داشته باشد؛ اما چرا این وعده محقق نشد؟ وقتی کیتارو (هنرمند شهیر ژاپنی) برای چند شب اجرا در مهرماه امسال به تهران آمد، معاون امور هنری وزارت ارشاد در […]

    «علی مرادخانی» توضیح داد:
  • کیتارو در ایران

    کیتارو در ایران

    طبق وعده‌های داده‌شده از سوی مدیران هنری کشور قرار بود، «کیتارو» بعد از ایام محرم و صفر به ایران بیاید و اجرایی در جشنواره‌ی موسیقی فجر داشته باشد؛ اما چرا این وعده محقق نشد؟

    وقتی کیتارو (هنرمند شهیر ژاپنی) برای چند شب اجرا در مهرماه امسال به تهران آمد، معاون امور هنری وزارت ارشاد در خبری رسمی اعلام کرد‌ که از کیتارو قول گرفته تا او باز هم به ایران بیاید و در جشنواره اجرا داشته باشد؛ اما وقتی جدول جشنواره‌ی موسیقی فجر منتشر شد‌، خبری از نام این هنرمند در بخش بین‌الملل جشنواره نبود.

    علی مرادخانی – معاون امور هنری وزارت ارشاد‌ – در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا، گفت: وقتی کیتارو به ایران آمد، ما با او صحبتی داشتیم و به او گفتیم که اگر باز هم به ایران بیاید، خوشحال می‌شویم. کیتارو هم از این موضوع استقبال کرد و گفت که او هم خوشحال می‌شود باز هم اجرایی در ایران داشته باشد.

    وی ادامه داد: به هر حال، مسائلی هم وجود دارد که به بضاعت ما مربوط می‌شود. آن شخصی که کیتارو را به ایران دعوت کرد و اجرایی برای او گذاشت، می‌گوید که ۳۵۰ میلیون تومان بدهکار شده است. پس اول باید فکری درباره‌ی شرایط مالی کرد.

    او درباره‌ی نحوه‌ی انتخاب گروه‌ها در بخش بین‌الملل جشنواره‌ی موسیقی فجر، گفت: درباره‌ی مسائل تخصصی‌تر و گروه‌ها بهتر است آقای ریاحی و مدیران اجرایی جشنواره صحبت کنند. گروه اجرایی تلاش‌های زیادی کرد و می‌دانم که برخورد کارشناسی با این مقوله داشته‌اند.

    وی اظهار کرد: اگر ما بپذیریم که ایران در حوزه‌ی «شرق» حرف زیادی برای گفتن دارد، باید بین‌الملل را در همین بخش تقویت کنیم. به دوستان هم در این‌باره پیشنهادهایی داده‌ایم. البته اشکالی ندارد که ارکسترهای بزرگ هم به جشنواره بیایند، زیرا در نگاه مخاطب تأثیر دارد.

    او بیان کرد: من به یاد دارم که سال‌ها پیش، در بخش «ملل مسلمان» جشنواره، هنرمندان بسیار مطرحی برای اولین‌بار در قالب جشنواره‌ی موسیقی فجر به ایران آمدند. ما باید بودجه‌ای هم در این زمینه تعریف کنیم.

    معاون امور هنری وزارت ارشاد افزود: بعضی هنرمندان خارجی هستند که باید چند سال زودتر از آن‌ها دعوت کنیم که به جشنواره‌ی فجر بیایند. البته قبول دارم که می‌توان به جای این‌که تعداد زیادی گروه را به بخش بین‌الملل دعوت کرد، از دو گروه مطرح‌تر دعوت کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=68268
       
    برچسب ها کیتارو

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *