×
×

محسن شریفیان:

  • کد نوشته: 68207
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • چندی پیش جدول اجرهای سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منتشر شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده، از اواخر بهمن ماه، گروه ها و خواننده های مختلف از تمامی سبک های موسیقی طی یک هفته در سالن های شهر تهران به روی صحنه خواهند رفت. در جدول منتشر شده، اجرای ارکستر سمفونی عراق در تالار وحدت تهران به چشم می خورد که این کنسرت با بازخوردهای مختلفی از جمله، نامه سرگشاده «محسن شریفیان» به «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روبرو شده است.
    +شریفیان: از نهمین جشنواره براى حفظ این جشنواره در هر شرایطى تلاش کردم و صورتم را با سیلى سرخ کردم

    محسن شریفیان:
  • محسن شریفیان در کنسرت امید حاجیلی

    محسن شریفیان

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: چندی پیش جدول اجرهای سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منتشر شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده، از اواخر بهمن ماه، گروه ها و خواننده های مختلف از تمامی سبک های موسیقی طی یک هفته در سالن های شهر تهران به روی صحنه خواهند رفت. در جدول منتشر شده، اجرای ارکستر سمفونی عراق در تالار وحدت تهران به چشم می خورد که این کنسرت با بازخوردهای مختلفی از جمله، نامه سرگشاده «محسن شریفیان» به «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روبرو شده است.

    محسن شریفیان خواننده، آهنگساز، پژوهشگر و سرپرست گروه موسیقی «لیان» که سابقه حضوری بیست ساله در جشنواره موسیقی فجر را داراست، نامه ای دلسوزانه پیرامون دعوت از ارکستر سمفونی عراق منتشر کرده که در ادامه می توانید متن این نامه را بخوانید.

    «دوستانه به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامى

    جناب آقاى جنتى

    در برنامه سى امین جشنواره موسیقى فجر از اجراى ارکستر سمفونى عراق خبر داده شده در حالى که در این برنامه هیچ خبرى از اجراى ارکستر ملى ایران و یا سمفونى تهران نیست.

    مى دانم وضعیت نامطلوب و رو به تعطیل ارکستر هاى یاد شده به دوره ى قبل از شما بر مى گردد و از تاکید شخص شما و همکارانتان براى احیاى آن هم اطلاع دارم، اما سوال اینجاست که چرا در این شرایط از ارکستر سمفونى عراق به جشنواره موسیقى فجر دعوت مى شود؟! آیا مى دانند ارکستر سمفونیک یه کشور به نوعى هویت فرهنگى آن محسوب مى شود؟! آنوقت با کدام هزینه و با چه هدفى ارکستر عراق را دعوت مى کنند؟! من نژاد پرست نیستم ولى در چنین شرایطى دعوت از ارکستر سمفونى عراق باعث تحقیر من به عنوان یک ایرانى مى شود؛ از طرفى چراغى که به خانه رواست به مسجد حرام است. از نهمین جشنواره براى حفظ این جشنواره در هر شرایطى تلاش کردم و صورتم را با سیلى سرخ کردم… که البته این شامل حال اغلب هنرمندان هم مى شود، اما نمى توانم در برابر بى توجهى به ارکستر کشورم چیزى نگویم؟!»

    امضا محسن شریفیان»

    شایان ذکر است که وزیر ارشاد چندی پیش محسن شریفیان را به عنوان مفاخر هنری بوشهر خطاب کرده بود، اما به نظر می رسد این موضوع باعث نشده هنرمند بنام بوشهری انتقاد دوستانه اش را مطرح نکند، خواسته ای که به دور از قضای پرتنش در مورد عراق، صرفا احیای ارکستر های ملی کشور را مدنظر قرار داده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=68207
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *