×
×

اولین اجرای «اشارت نظر» در میان استقبال گسترده علاقمندان برگزار شد

  • کد نوشته: 67460
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۸ام دی ۱۳۹۳
  • ۵ دیدگاه
  • hot-topic-logoاولین کنسرت «میلاد درخشانی» در مسند خواننده که اختصاص داشت به اجرای قطعات آلبوم «اشارت نظر»، پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه طی دو سانس در تالار اریکه ایرانیان برگزار شد.
    +در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان (حسن علی بخشی) از کنسرت میلاد درخشانی را دنبال کنید

    اولین اجرای «اشارت نظر» در میان استقبال گسترده علاقمندان برگزار شد
  • کنسرت میلاد درخشانی

    کنسرت میلاد درخشانی

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: اولین کنسرت «میلاد درخشانی» در مسند خواننده که اختصاص داشت به اجرای قطعات آلبوم «اشارت نظر»، پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه طی دو سانس در تالار اریکه ایرانیان برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، میلاد درخشانی که در روز تولدش روی صحنه رفته بود، با چیدمان گروهی از نوازندگان توانمند موسیقی امروز ایران سعی در اجرای زنده‌ با کیفیتی داشت و این امر با وجود تمام کاستی‌هایی که متوجه سالن نه چندان آکوستیک اریکه ایرانیان بود، تا حدود زیادی میسر شد.

    ترکیب نوازندگان اجرا با آلبوم کمی تفاوت داشت و حضور سهیل پیغمبری به عنوان نوازنده کلارینت و مهرداد عالمی به عنوان نوازنده ویالنسل رنگ و طعم خاصی به این اجرا داده بود.

    آرش پژند مقدم (دارمز)، همایون نصیری (پرکاشن)، نمیا رمضان (گیتار الکتریک)، آرش سعیدی (گیتار بیس)، اشکان آبرون (کیبورد) و پدرام درخشانی (سنتور) نوازندگانی بودند که میلاد درخشانی را همراهی می کردند. درخشانی در این اجرا علاوه بر خوانندگی، گیتار و عود هم نواخت. وی که با در دست داشتن ساز به خواندن می پرداخت انگار سعی بر این داشت که به مخاطبش القا کند همچنان خود را یک نوازنده تمام وقت می‌داند که تجربه‌ای در خوانندگی را پشت سر می‌گذارد. او حتی پس از اجرای قطعه بی کلام «از سبوی سنتور» خطاب به مخاطبان گفت که موسیقی بدون کلام همچنان اولیت اصلی فعالیت موسیقایی اوست.

    در این برنامه، میلاد درخشانی ۱۳ قطعه اجرا کرد. در واقع در کنار ۹ قطعه‌ای که متعلق به آلبوم «اشارت نظر» بود، ۴ قطعه دیگر هم به روی صحنه رفت. از این چهار قطعه یک قطعه با نام «سبوی سنتور» متعلق به پدارام درخشانی بود و ۳ قطعه جدید هم از دیگر ساخته‌های خود میلاد بود که اجرا شد.

    جالب اینکه از این میان، دو قطعه بدون کلام بودند؛ «پرواز» و «زنان سرزمین». قطعه دوم را میلاد درخشانی برای بانوان سرزمینش ساخته بود و به آنها تقدیم کرد. و تنها قطعه با کلام جدید این کنسرت هم «چرا نگرید چشم» نام داشت که بر اساس شعری از مسعودسعدسلمان ساخته شده بود.

    درخشانی در این اجرا از سازبندی متفاوتی از آلبوم بهره برد و به همین دلیل برخی از قطعات آلبوم را هم با تنظیم کاملا تازه‌ای اجرا کرد. این شیوه از کار در موسیقی ایران متداول نیست و این از ریسک‌های هنری این هنرمند در اجرای پیش رو محسوب می‌شود. مثلا اجرا ترانه محبوب «یارم یارم» با تنظیم متفاوت در نوع خود جالب بود و البته مورد توجه هم واقع شد. در این دو اجرا علاقمندان میلاد درخشانی متن ترانه‌های قطعات آلبوم مخصوصا ترانه‌هایی مثل «تو خداوند منی» و «اشارت نظر» را یکصدا با او می‌خواندند و این از اتفاقات جالب اولین کنسرت پروژه «اشارت نظر» محسوب می‌شود.

    آلبوم «اشارت نظر» به خوانندگی ، آهنگسازی و نوازندگی میلاد درخشانی روز ۲۳ شهریور ماه گذشته منتشر شد و در کمتر از ۴ روز به چاپ دوم رسید و چه به شکل مجازی و چه بر اساس امار فروش در فروشگاه‌های موسیقی، یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های غیر سوپرمارکتی امسال است.

    این آالبوم باحضور جمعی از بهترین نوازندگان ایران و براساس اشعاری از مهدی اخوان ثالث‌، شفیعی کدکنی‌، فروغ فرخزاد‌، هوشنگ ابتهاج‌، فصیح الزمان شیرازی‌، کیان پورتراب‌ و علیرضاداوری‌ آهنگسازی و تولیدشده است. و اجرای پنجشنبه شب گذشته در سالن اریکه ایرانیان که باحضور گسترده علاقمندان میلاد درخشانی و گروه نوازندگانش برگزار شد، اولین اجرای صحنه‌ای این آلبوم محسوب می‌شود که به تهیه کنندگی امیرحسین طباطبایی، طراحی گرافیکی علیرضا نبئی و مدیریت اجرای رصا کریمی‌تبار برگزار شد.

    شایان ذکر است که درخشانی در این شب مهمانان ویژه ای از جمله حمید فرخ‌نژاد (بازیگر سرشناس سینمای ایران)، استاد عین الله کیوان شکو (نوازنده پیشکوست درامز)، رضا تاجبخش، حمید اسنفدیاری (مدیر انتشارات آوای باربد)، هومن غفاری، هانا و صباکامکار، یاشار و ایلیار خسروی، شهاب رمضان، امید حاجیلی، کیان پورتراب و علیرضا تهرانی داشت.

    در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان (حسن علی بخشی) از کنسرت میلاد درخشانی را دنبال کنید.

     

     

    https://musiceiranian.ir/?p=67460
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *