×
×

در اپرای سعدی حضور ندارم

  • کد نوشته: 66344
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۵ام دی ۱۳۹۳
  • ۵ دیدگاه
  • کنسرت «حسین علیشاپور» با همراهی هادی منتظری اوایل بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد، همچنین این خواننده آثار مختلفی را در دست انتشار دارد که پس از انجام مراحل لازم، راهی بازار خواهند شد. خبرنگار «موسیقی ایرانیان» برای پیگیری فعالیتهای آتی علیشاپور، گفتگوی کوتاهی با وی انجام داده که در ادامه می توانید دنبال کند.
    +با همراهی استاد شاهزیدی و جمعی از دوستان هنرمند کانونی برای علاقه مندان فراگیری آواز ایرانی تشکیل داده ایم

    در اپرای سعدی حضور ندارم
  • حسین علیشاپور

    حسین علیشاپور

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: کنسرت «حسین علیشاپور» با همراهی هادی منتظری اوایل بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد، همچنین این خواننده آثار مختلفی را در دست انتشار دارد که پس از انجام مراحل لازم، راهی بازار خواهند شد. خبرنگار «موسیقی ایرانیان» برای پیگیری فعالیتهای آتی علیشاپور، گفتگوی کوتاهی با وی انجام داده که در ادامه می توانید دنبال کند.

    * بعد از کنسرت مهر ماه امسال با جناب کیهان کلهر چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟

    چند کار ضبطی انجام داده‌ام؛ کاری ست از آهنگساز جوان آقای کورش شاهانی که دوست هنرمندم بهزاد عبدی آن را تنظیم و با ارکستر ناسونال اوکراین ضبط کرده؛ کاری ست در مایه‌های افشار و ماهور که قرار است آوازهای مفصلی هم در آن بخوانم و هنرمندانی چون جناب هادی منتظری، هوشمند عبادی، سلمان سالک و خود آقای شاهانی هم جواب آواز‌ها را بدهند. دیگر کاری بوده از آقای ایمان عنصری که کلا بر اشعار زنده یاد شاملو ساخته شده و همچنین کاری از دوست خوبم هادی آذرپیرا که البته قبلا خوانده بودم و طی این مدت تکمیل شده. همچنین دو کنسرت در پیش روست که اولین آن، ۲۴ دی ماه با آقای نوید توسلی ست در رودکی و دومی با گروه خودم برگ ریز که جناب منتظری سرپرستی می‌کنند و ۷ بهمن ماه است در نیاوران. کارهای دیگری هم هست که به موقع به اطلاع دوستان عزیز می‌رسد.

    * در خبر‌ها آمده بود که در اپرای سعدی نوشتهٔ آقای غریب‌پور نیز خوانده‌اید.

    خیر! من در این اپرا حضور ندارم و البته جلسه‌ای با آقای غریب‌پور داشته‌ام و دو سه بیتی هم به عنوان طرح برایشان خوانده بودم که از ایشان خواستم تا استفاده نفرمایند و دیگر دوستان هنرمند کار را انجام دهند. امیدوارم همهٔ دست اندرکاران اپرا در کار خود موفق باشند و اپرا توفیق یابد. اما اعلام می‌کنم که در اپرا حضور ندارم و جناب غریب‌پور هم در جریان هستند.

    *  تمرکز کارهای اخیر شما بر ساز و آواز است، دلیلش چیست؟

    دلیلش علاقهٔ شخصی من است به این حوزه به عنوان شکل بنیادین موسیقی ایرانی که مبنایش تکنوازی ست و تکخوانی. کنسرت‌های زیادی را طی دو سه سال اخیر در شکل داشته‌ام و البته برنامه‌هایی برای اجراهای بیشتر در حال طراحی ست که به موقع اعلام خواهم کرد.

    * بسیاری از صاحبان فن می‌گویند که آواز شما شباهتی به جریان غالب آواز ندارد. دلیلش چیست؟

    به هرحال بنده حرف خودم را می‌زنم و اصولا هم باید همین کار را بکنم. حالا کار ندارم که سطح قضیه کجاست و کار من چگونه است؟ این را استادان پیشکسوت باید درباره‌اش نظر دهند. آنچه به نظر من می‌آید، خلق تازگی‌ها در آواز است بر اساس آنچه از استادان پیشین رسیده و ما شنیده‌ایم. من سعی خودم را کرده و می‌کنم و هر روز در حال مشق هستم. به هر شکل همانطور که خودتان می‌دانید من با همین مشی و روش ۱۰ آلبوم را خوانده‌ام و در حضور استادانی چون کلهر، منتظری، شعاری می‌نشینم و با ایشان کنسرت می‌دهم. کاری ست که در موسیقی از من برآمده است. امیدوارم که هرکس هم بتواند خودش را و آنچه که هست را ارائه کند و خلاصه در هرکجا که دروغ هست، در موسیقی نباشد. ضمن آنکه باید عرض کنم، من همهٔ دوستان آوازخوان را دوست دارم و برایشان بسیار احترام قائلم. استادان که دیگر جای خود دارند.

    *  مدتیست با استاد شاهزیدی و برخی از خواننده های موسیقی ایرانی در زمینه برگزاری کلاسهای اموزشی همکاری دارید، لطفا در این زمینه هم توضیحاتی ارائه کنید

    بله. از استاد شاهزیدی خواهش کرده ام که برای دوستانی که علاقه مندند و سابقه ی فعالیت نیز دارند، در خصوص دقایق و ظرایف مکتب اصفهان کلاس هایی بگذارند که ایشان هم قبول زحمت کرده اند و مدتی ست که از وجودشان بهره مند هستیم. هم چنین خود بنده به اتفاق دوستان هنرمند، آقایان رهو، اخواص، اثنی عشری و کمانگری، دوره هایی را در رشته های مختلف و با توجه به تمرکزی که طی سالیان کاریشان بر موضوع مشخص یا ردیف مشخصی داشته اند، برگزار می کنیم. به هرحال سعی بر آن بوده تا کانونی تشکیل شود برای علاقه مندان فراگیری آواز ایرانی

    https://musiceiranian.ir/?p=66344
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *