×
×

به همراهی سماع قونیه و مراکش

  • کد نوشته: 65294
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۹ام آذر ۱۳۹۳
  • ۱۵ دیدگاه
  • کنسرت موسیقی «آقای سماع» نیمهء اول از اسفند ماه سال جاری به سرپرستی و آهنگسازی امیر حسین حسنی نیا، در سالن رودکیِ تالار وحدت شهر تهران، به همراهی سماع قونیه و مراکش به اجرا در می‌آید.
    +خرید آنلاین بلیت این کنسرت
    +حسنی نیا: «سماع» پیامی دارد و پیام آن واحد و متحد است حال در وجوه و نمایه‌های مختلف. بنابراین این بار نه تنها سماع قونیه بلکه سماعی از سمت و سوی آفریقا یعنی کشور مراکش نیز به این مجموعه افزوده‌ام

    به همراهی سماع قونیه و مراکش
  • امیر حسین حسنی نیا

    امیر حسین حسنی نیا

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت موسیقی «آقای سماع» نیمهء اول از اسفند ماه سال جاری به سرپرستی و آهنگسازی امیر حسین حسنی نیا، در سالن رودکیِ تالار وحدت شهر تهران، به همراهی سماع قونیه و مراکش به اجرا در می‌آید.

    امیر حسین حسنی نیا با اعلام این خبر به خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «در ساعت ۲۰:۳۰ از دو تاریخ ۲ و ۳ اسفند ماه سال جاری، مجموعه قطعاتی از ساخته‌های بنده را در سالن رودکی تالار وحدت به روی صحنه خواهیم برد. این کنسرت با رویهء سابق، تلفیقی از موسیقی ایرانی و بین المللی را با دست مایه‌ای از موسیقی عرفانی به اجرا در آورده و با‌‌ همان شعار «صلح» تقدیم مخاطبان می‌گردد.»

    حسنی نیا در خصوص قطعات و اشعار انتخابی این مجموعه افزود: «بجز شعری از حافظ دیگر قطعات مجموعه بر اشعار مولانا ساخته و تنظیم شده و دستگاه‌های موسیقی به گونه‌ای، تلفیقی از چندین دستگاه بر پایه و اساس موسیقی‌های ایرانی خواهد بود و در واقع بِیسِ تمام گام‌ها و پارامترهای موسیقایی در این کار ایرانی ست اما فواصلی را نیز در این میان به کار برده و گنجانده‌ایم که کمتر استفاده و شنیده شده است.»

    وی که علاوه بر آهنگسازی، در این مجموعه نوازندگی بربط، سماع‌گری و همخوانی را نیز بر عهده دارد، دیگر اعضای کنسرت پیش رو را بدین شرح معرفی نمود: «وحید قاسمی (درامز و پرکاشن)، امیرحسین جعفری (گیتار، همخوان)، راحله فیروزی (همخوان)، علیرضا مقراضی (کمانچه)، محمود خیرگو (ادوات مراقبه‌ای) و سینا مشفقی (دف، سه تار و همخوان) نوازنده های گروه هستند و بهزاد هجیر، علی رضا شاه حسینی، سهرورد زرشکیان و رامین صفی یاری نیز سماع گران این مجموعه خواهند بود.»

    این سماع گر با اشاره به سماع متفاوت اثر جدید خود که این بار آیینی از آفریقا را نیز ارائه خواهد کرد، خاطر نشان کرد: «بنده همچنان و علیرغم انتقادات بسیاری از دوستان و مخاطبان که کار سماع و برخی روایت‌های هنری-عرفانی را محدود به حرکات و آیین‌هایی خاص، تقلیدی و کلیشه‌ای می‌دانند، بر این باورم که هنر حد و مرز نمی‌شناسد. هنر یعنی آزادی و بدون آزادی این مقوله عقیم و ناتمام خواهد ماند. برخی دوستان می‌پرسیدند که چرا سماع قونیه را استفاده می‌کنید؟ این سماع که به ما مربوط نمی‌شود! بنده معتقدم سماع قونیه، سماع خوی، سماع مصر و مراکش و… ندارد. این حرکت پیامی دارد و پیام آن واحد و متحد است حال در وجوه و نمایه‌های مختلف. بنابراین این بار نه تنها سماع قونیه بلکه سماعی از سمت و سوی آفریقا یعنی کشور مراکش نیز به این مجموعه افزوده‌ام تا حتی المقدور این حد و حصر‌ها و کلیشه‌ها را شکسته و پیوند و صلحی میان تمام افکار و عقاید و آیین‌ها برقرار سازم.»

    شایان ذکر است که قیمت بلیط‌های این کنسرت ۴۰، ۴۵، ۵۰، ۶۰ و ۷۰ هزار تومان بوده و علاقمندان برای خرید اینترنتی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانهء www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

    + خرید آنلاین بلیت این کنسرت

    https://musiceiranian.ir/?p=65294
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *