×
×

با همراهی پیانو بابک زرین

  • کد نوشته: 64517
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام آذر ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • موسیقی فیلم «از کرخه تا راین» که به یک خاطره جمعی تبدیل شده، همیشه شنیدنی بوده است. علاوه بر آهنگسازی عالی مجید انتظامی، آنچه که باعث ماندگاری این اثر شد، صدایی سوتی بود که درون تم اصلی آهنگ‌های این فیلم شنیده می‌شد.ابتدا که این صدا پخش شد خیلی‌ها می‌گفتند که این صدا کار کیبورد است […]

    با همراهی پیانو بابک زرین
  • علیرضا خورشیدفر

    علیرضا خورشیدفر

    موسیقی فیلم «از کرخه تا راین» که به یک خاطره جمعی تبدیل شده، همیشه شنیدنی بوده است. علاوه بر آهنگسازی عالی مجید انتظامی، آنچه که باعث ماندگاری این اثر شد، صدایی سوتی بود که درون تم اصلی آهنگ‌های این فیلم شنیده می‌شد.ابتدا که این صدا پخش شد خیلی‌ها می‌گفتند که این صدا کار کیبورد است و نمی‌تواند طبیعی باشد اما بعدها مشخص شد که این صدای سوت زنده‌یاد خورشیدفر بود که به موسیقی فیلم «از کرخه تا راین» جلوه‌ای دیگر بخشید، سوتی که در فیلم «مرسدس» هم تکرار شد.

    در ادامه یکی از آخرین لحظه‌های زندگی موسیقایی علیرضا خورشیدفر که در آن با صدای سوتش پیانو را همراهی می‌کند،‌می‌بینید. این فیلم متعلق به ۲ روز پیش از درگذشت استاد خورشیدفر است.

    زنده یاد خورشیدفر علاوه اجرای سوت ماندگار فیلم «از کرخه تا راین» در قطعه‌های ماندگاری با مجید انتظامی،فرهاد فخرالدینی، فریدون شهبازیان و ارکسترهای ملی و سمفونیک همکاری داشته است.

    این نوازنده چیره دست کنترباس روز چهارشنبه ۵ آذرماه ۹۳ در سن ۶۷ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

    + دانلود

    آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=64517
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *