×
×

«پوزش خواهى حسین علیزاده از جنبه اعتراض به دولت فرانسه نبود»

  • کد نوشته: 64490
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام آذر ۱۳۹۳
  • ۸۹ دیدگاه
  • hot-topic-logo«محمدرضا شجریان» استاد آواز ایران که تیرماه امسال، نشان شوالیه را از دولت فرانسه دریافت کرد، در پی انصراف استاد «حسین علیزاده» از دریافت این نشان، پیامی را منتشر کرد.
    +حسین علیزاده خواست این موقعیت را از آنان بگیرد که دست‌آوردى براى اضافه کردن واژه‌هاى بی‌ربط باهنرش، به نامش نباشد

    «پوزش خواهى حسین علیزاده از جنبه اعتراض به دولت فرانسه نبود»
  • استاد شجریان با نشان شوالیه

    استاد شجریان با نشان شوالیه

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: «محمدرضا شجریان» استاد آواز ایران که تیرماه امسال، نشان شوالیه را از دولت فرانسه دریافت کرد، در پی انصراف استاد «حسین علیزاده» از دریافت این نشان، پیامی را منتشر کرد.

    استاد شجریان در این یادداشت نگاشته است:

    «با خوشحالى به حسین علیزاده تبریک می‌گویم که ضمن سپاس و احترام به دولت فرانسه از دریافت نشان شوالیه رسما پوزش خواست. پوزش خواهى او از جنبه اعتراض به دولت فرانسه نبود، بلکه اعتراض به رفتار و گفتار کسانى ازخودمان بود که از این نشان‌ها استفاده نابجا کردند و می‌کنند.

    منظورم خود شخصیت‌هاى دریافت‌کننده نشان و مدال نیست بلکه بادمجان‌دور‌قابچین‌هایی‌ است که نام این نشان‌ها را پیشوند نام هنرمند مورد علاقه‌شان می‌کنند. نمونه دیگرى هم اغلب سازمان‌هاى تبلیغاتى براى موفقیت در کسب درآمد بیشتر یک شرکت تولیدکننده و یا برگزار‌کننده کنسرت‌ها براى پر کردن سالن‌هاى کنسرت پیشوندهایى به نام هنرمند و یا گروه هنرى اضافه می‌کنند که مفهوم آن هیچ مناسبتى با کارى که آن هنرمند یا گروه انجام می‌دهند ندارد و گاه خنده‌آور است. این نابجا‌گویی‌هاست که نشان‌ها و مدال‌ها را بى اعتبار می‌کند.

    حسین علیزاده خواست این موقعیت را از آنان بگیرد که دست‌آوردى براى اضافه کردن واژه‌هاى بی‌ربط باهنرش، به نامش نباشد. حسین علیزاده پیشوند و پسوند نیاز ندارد، با سپاس از دولتمردان فرانسه که به نویسندگان، دانشمندان، هنرمندان و شخصیت‌هاى فرهنگى ادبى و هنرى ایران توجه خاص دارند.

    محمدرضا شجریان، آذر ۱۳۹۳»

    https://musiceiranian.ir/?p=64490
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *