×
×

توسط موسسه «نی‌داوود»

  • کد نوشته: 64295
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۵ام آذر ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • «ازدحام سکوت» عنوان مجموعه‌ای از شعرهای سیدمحمود توحیدی (ارفع کرمانی) است که با دکلمه‌ی بهروز رضوی و موسیقی عماد توحیدی منتشر می‌شود.
    +در این مجموعه ۱۷ غزل از ارفع کرمانی توسط بهروز رضوی خوانده شده است

    توسط موسسه «نی‌داوود»
  • بهروز رضوی

    بهروز رضوی

    «ازدحام سکوت» عنوان مجموعه‌ای از شعرهای سیدمحمود توحیدی (ارفع کرمانی) است که با دکلمه‌ی بهروز رضوی و موسیقی عماد توحیدی منتشر می‌شود.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی اثر، عماد توحیدی از انتشار آلبوم «ازدحام سکوت» توسط موسسه «نی‌داوود» خبر داد و گفت: در این مجموعه ۱۷ غزل از ارفع کرمانی توسط بهروز رضوی خوانده شده و با همکاری بهنام شهرکی برای هر شعر، موسیقی مستقل ساخته شده است.

    این آهنگساز و نوازنده‌ی سازهای کوبه‌ای با اشاره به سازبندی مجموعه «ازدحام سکوت» اظهار کرد: «در این آلبوم از صدای سازهایی مانند پیانو، گیتار، ویلنسل، گیتارباس و همچنین سازهای کوبه‌ای بهره گرفته شده و نوازندگی قطعات را شروین شهبازی، کریم قربانی و بهنام شهرکی برعهده دارند. آساره آسارکی و وحید اقدمی هم در اجرای بخش آوایی با ما همکاری می‌کنند. البته من هم هم نوازنده سازهای کوبه‌ای هستم.»

    توحیدی در پاسخ به این‌که چرا در ساخت این قطعات از موسیقی ایرانی استفاده نکرده است، گفت: «استفاده از سازهای ایرانی به‌صورت سلو، بارها در دیگر تجربیات شعرخوانی انجام شده و بهتر این است که مخاطب، فضاهای جدید موسیقایی را به موازات شنیدن غزل فارسی تجربه کند.»

    آهنگساز آلبوم «کولی‌کوبی» بن‌مایه‌ی شعرهای ارفع کرمانی را اجتماعی دانست و افزود: «تجربه‌ی ساخت موسیقی برای خوانش این اشعار برایم جذاب بوده و هست. نهایت تلاش من و بهنام شهرکی در این اثر، نزدیک شدن به فضای ذهنی شاعر و معنای مورد نظر او با استفاده از سازوکاری متفاوت با کهن الگوهای موسیقی ایرانی است.»

    «ازدحام سکوت» که در مرحله‌ی ضبط صدای سازها است، عنوان مجموعه‌ای از شعرهای سیدمحمود توحیدی (ارفع کرمانی) است که با دکلمه‌ی بهروز رضوی و موسیقی عماد توحیدی، از سوی انتشارات نی‌داوود و با حمایت بیمه «سامان» منتشر می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=64295
       
    برچسب ها بهروز رضوی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *