×
×

ششم آذرماه سال جاری

  • کد نوشته: 64054
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱ام آذر ۱۳۹۳
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoاستاد «حسین علیزاده»، آهنگ‌ساز، ردیف‌دان، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌تار ایرانی و نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی، شامگاه ششم آذرماه سال جاری، طی مراسمی در سفارت فرانسه در تهران، نشان شوالیه هنر و ادبیات که به امضای وزیر فرهنگ فرانسه رسیده است را از برونو فوشه، سفیر این کشور در ایران دریافت می کند.
    +در بین اهالی موسیقی، نشان شوالیه پیشتر از این به استادان شهرام ناظری و محمدرضا شجریان تعلق یافته است

    ششم آذرماه سال جاری
  • حسین علیزاده

    حسین علیزاده

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: استاد «حسین علیزاده»، آهنگ‌ساز، ردیف‌دان، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌تار ایرانی و نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی، شامگاه ششم آذرماه سال جاری، طی مراسمی در سفارت فرانسه در تهران، نشان شوالیه هنر و ادبیات که به امضای وزیر فرهنگ فرانسه رسیده است را از برونو فوشه، سفیر این کشور در ایران دریافت می کند.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، نشان شوالیه، نشان هنر و ادب، نشان افیسر، نشان کماندو از جمله نشان‌ها و مدال‌هایی هستند که دولت فرانسه در مقاطع مختلف زمانی به اهالی فرهنگ و هنر اهدا می‌کند. در این میان نشان شوالیه یکی از نام آشناترین این نشان‌ها در ایران است چرا که پیش از این نصیب شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشورمان و هنرمندانی چون پری صابری، محمد‌علی سپانلو، جلال ستاری و پروفسور محمود حسابی شده بود، در بین اهالی موسیقی نیز پیشتر، این نشان به استادان شهرام ناظری و محمدرضا شجریان تعلق یافته است.

    شایان ذکر است که «حسین علیزاده» از چهره‌های تحسین‌شده موسیقی فیلم در ایران به شمار می‌آید و آثاری چون دلشدگان (۱۳۷۰)، گبه (۱۳۷۴)، زشت و زیبا (۱۳۷۷)٬ زمانی برای مستی اسب‌ها (۱۳۷۸)٬ لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند (۱۳۸۶)٬ آواز گنجشک‌ها (۱۳۸۷) و ملکه (۱۳۹۰) از ساخته‌های اوست، علیزاده با کسب ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌های گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشک‌ها و ملکه٬ مشترکاً به همراه مجید انتظامی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر می‌باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=64054
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *