×
×

در ادامه گوش و دانلود کنید؛

  • کد نوشته: 63871
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۸ام آبان ۱۳۹۳
  • ۲۱ دیدگاه
  • داریوش شهریاری: انتهای بهار ۹۳ بود که راهی منزل مرتضی پاشایی در «قیطریه» تهران شدیم تا با فوق ستاره موسیقی پاپ ایران به گفتگو بنشینیم. آن روز عصر، من (داریوش شهریاری) روبه روی مرتضی نشستم و سوالاتم را از این چهره ماندگار تاریخ موسیقی ایران پرسیدم. مرتضی در نهایت صداقت، صراحت و آرامش پاسخ سوالات […]

    در ادامه گوش و دانلود کنید؛
  • ۶۷fea869-4755-4ca2-ba14-84d7387b88f1داریوش شهریاری: انتهای بهار ۹۳ بود که راهی منزل مرتضی پاشایی در «قیطریه» تهران شدیم تا با فوق ستاره موسیقی پاپ ایران به گفتگو بنشینیم. آن روز عصر، من (داریوش شهریاری) روبه روی مرتضی نشستم و سوالاتم را از این چهره ماندگار تاریخ موسیقی ایران پرسیدم. مرتضی در نهایت صداقت، صراحت و آرامش پاسخ سوالات من والبته رسول ترابی  را داد.  مهدی کرد مدیر برنامه‌های مرتضی هم در بعضی از مواقع وارد گفتگو می‌شد و صحبت‌های تکمیلی را ارائه می کرد. به گفته خود مرتضی این اولین بار بود که او بی‌پرده، بی‌تعارف و بی‌ملاحظه در ارتباط با بیماری‌اش صحبت می‌کرد و ماجرای آن سرطان لعنتی را توضیح می‌داد. مصاحبه ما و مرتضی بیش از ۲ ساعت زمان برد و در نهایت چکیده آن در شماره اول دوره جدید مجله «موسیقی قرن ۲۱» با عکس جلدی از مرتضی به چاپ رسید.

    بعد از درگذشت مرتضی چندین بار فایل صوتی این مصاحبه را گوش دادم و به بزرگی منش ستارۀ پاپ ایران، بیش از پیش یقین پیدا کردم.

    آنچه می‌شنوید چکیده‌ای ۱۸ دقیقه‌ای از مجموع آن گفتگوی بلند است که با ترانه‌های شنیدنی و ماندگار مرتضی درهم آمیخته شده و انتشارش، گوشه ای از بزرگی های مرتضی را برای همیشه در تاریخ ثبت می کند.

    البته هنوز هم قسمت‌های منتشر نشده‌ای از این گفتگو وجود دارد که در شماره دی ماه «مجله موسیقی قرن ۲۱» به چاپ خواهد رسید.

    با آرزوی آرامش و آمرزش روح مرتضی پاشایی عزیز، این گفتگوی ۱۸ دقیقه‌ای را تقدیم علاقمندان موسیقی پاپ و هواداران ستاره فقید موسیقی ایران می‌کنم.

    + دانلود کنید

    آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=63871
       
    برچسب ها مرتضی پاشایی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *