×
×

عبدالحسین مختاباد:

  • کد نوشته: 63622
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۵ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • رییس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران از رییس جدید رسانه ملی خواست تا در جهت رفع برخی ابهامات درباره فعالیت صدا و سیما در زمینه موسیقی اقدام کند. عبدالحسین مختاباد در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتظارش از رییس سازمان صدا و سیما در حوزه موسیقی توضیح داد: من به آقای سرافراز به عنوان […]

    عبدالحسین مختاباد:
  • عبدالحسین مختاباد

    عبدالحسین مختاباد

    رییس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران از رییس جدید رسانه ملی خواست تا در جهت رفع برخی ابهامات درباره فعالیت صدا و سیما در زمینه موسیقی اقدام کند.

    عبدالحسین مختاباد در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتظارش از رییس سازمان صدا و سیما در حوزه موسیقی توضیح داد: من به آقای سرافراز به عنوان دوست و همکار رسانه‌ای خودم پیشنهاد می کنم تا هرچه زودتر نسبت به رفع برخی ابهام ها و مشکلات در زمینه موسیقی اقدام کند.

    وی ادامه داد: راه اندازی یک شبکه تخصصی ویژه موسیقی برای معرفی موسیقی ایرانی به تمام مردم دنیا یکی دیگر از ضرورت‌هایی است که رییس جدید رسانه ملی باید نسبت به آن اقدام کند.  تاسیس این شبکه تلویزیونی که راه اندازی آن امری بسیار ضروری است می تواند نقش بسیار زیادی در توسعه موسیقی ارزشمند و خوب در کشورمان داشته باشد چراکه اگر ما این کار را انجام ندهیم و رایزنی جدی در این زمینه نداشته باشیم دیگران از آن سوی مرزها این کار را به شکل نامطلوب خود انجام می دهند.

    ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران اجرایی می‌شود

    رییس دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از تصویب و اجرای ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران خبر داد و گفت: خوشبختانه توانستیم طرح تاسیس این ارکستر را در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسانیم که بودجه هم توسط آقای قالیباف مصوب شده است و دستور داده که این ماجرا از طریق معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پیگیری شود.

    رییس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته رهبر ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران به زودی معرفی می شود و با توجه به اینکه مکانی هم برای تمرین ها و کارهای اداری ارکستر در منطقه دو تهران در نظر گرفته شده مخاطبان موسیقی در آینده ای نزدیک شاهد آغاز فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی خواهند بود. این کار  قطعا حرکت مثبت، عمیق و جدی است که بتوانیم موسیقی هنری ایران را تقویت کنیم.

     رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران در پایان اعلام کرد: سالانه ۳ میلیارد تومان برای ایجاد ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران در نظرگرفته شده است که با آغاز مراحل اجرایی، این بودجه افزایش پیدا خواهد کرد.  البته حمایت شهرداری تهران از راه اندازی ارکستر فیلارمونیک تهران علاوه بر یادگاری گرانقدر برای هنر و موسیقی منجر به ایجاد نشاط در جامعه شده و فرصتی برای فعالیت هنرمندان در مجموعه ای ویژه است.

    https://musiceiranian.ir/?p=63622
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *