×
×

در شهرهای از «کانادا» و لندن

  • کد نوشته: 62755
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۷ام آبان ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • «داود آزاد» خواننده، آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان، برای برگزاری تور کنسرت‌های خود، به زودی عازم کانادا شده تا اولین اجرای سلسله کنسرت‌های پاییزی‌اش را از این کشور آغاز کند.
    +«داود آزاد» آلبومی جدید را در دست انتشار دارد که پس از اتمام ماه‌های محرم و صفر، منتشر خواهد شد

    در شهرهای از «کانادا» و لندن
  • پوستر کنسرت

    پوستر کنسرت

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: «داود آزاد» خواننده، آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان، برای برگزاری تور کنسرت‌های خود، به زودی عازم کانادا شده تا اولین اجرای سلسله کنسرت‌های پاییزی‌اش را از این کشور آغاز کند.

    آزاد در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» با اعلام این خبر، توضیح داد و گفت: «از تاریخ  ۷نوامبر۲۰۱۴  (۱۶ آبان ۱۳۹۳) اولین مجموعه اجرایی خود را با جمعی از نوازندگان و هنرمندان موسیقی ایرانی در دانشگاه «واترلو» کانادا برگزار خواهیم کرد و فردای آن روز یعنی ۸ نوامبر ۲۰۱۴ ( ۱۷آبان ۱۳۹۳) در دانشگاه «یورکِ» تورنتو نیز به اجرا می‌پردازیم. در این کنسرت‌ها منتخبی از آثار گذشته و افزون بر آن قطعاتی از ساخته‌های تازه خود را به مخاطبان تقدیم خواهیم کرد و ضمن آن در بخش‌هایی، سماع‌گری نیز ما را در اجرا همراهی کرده و به سماع صوفیانه می‌پردازد. بامداد فتوحی (سازهای کوبه‌ای)، ساناز نخجوانی (قانون)، سودابه بدیعی (قیچک) و کارن کبیری (کنترباس) در این مجموعه نوازندگی خواهند کرد.»

    استاد آزاد در خصوص دستگاه‌ها و قطعات انتخابی این کنسرت‌ها افزود: «تصنیف‌های مستان سلامت می‌کنند، ساقی من خرابم و صنما، ازآثار پیشین و قطعات تازهء خراباتِ خرابِ عاشقی، سلطان خرابات، بلبل سرمست، شیدا، عاشقی، شمس الحق تبریز، لامکان و مشق نام لیلی که هنوز در قالب آلبوم به انتشار نرسیده‌اند را در فضاهایی از موسیقی مقامی تنبور و موسیقی دستگاهی نوا، اصفهان، سه‌گاه، شوشتری و ابوعطا ارائه خواهیم کرد.»

    خالق آثار به یاد ماندنی «می‌بی رنگی» و «آی ایشیقی» پس از کانادا عازم لندن شده تا با گروهی از هنرمندان خارجی کنسرتی دیگر را در فضایی کاملا متمایز از مجموعهء اجرایی اول به اجرا در بیاورد. وی جزئیات این کنسرت را به این شرح توضیح داد: «نوامبر ۲۰۱۴ ( ۱آذر ۱۳۹۳) در شهر لندن کنسرتی ویژه با گروهی از نوازندگان خارجی خواهیم داشت. این کنسرت تلفیقی از چند موسیقی فلامنکو، جَز، بلوز وجیپسی جَز (موسیقی جَزِ کولی‌ها) است که در فضای بداهه با موسیقی ایرانی آمیخته شده و در تجربه‌ای نوین و متفاوت نسبت به اجرا‌ها و آثارم تا به امروز، انجام خواهد شد. این تلفیق موسیقایی در قطعاتی از موسیقی ایرانی و آذری نیز ارائه خواهد شد که فکر می‌کنم نتیجه خوشایندی به همراه داشته باشد. اشعار انتخابی برای این مجموعه از رباعیات مولانا و ابوسعید ابوالخیرَ ست و بنده در تمامی اجرا‌ها علاوه بر آواز، تنبور، تار، عود و دف خواهم نواخت. دیوید رایت (ساکسیفون)، دَن (کنترباس)، سویش کومار (طبلا) جورج براوو (گیتار فلامنکو) و مارسل مامالیگا (ویولون) دیگر نوازندگان این مجموعه می‌باشند.»

    شایان ذکر است که «داود آزاد» آلبومی جدید را در دست انتشار دارد که پس از اتمام ماه‌های محرم و صفر، از سوی مؤسسهء فرهنگی-هنری «ایرانگام» به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=62755
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *