×
×

به همراه عباس عظیمی رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت

  • کد نوشته: 62753
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۷ام آبان ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه عباس عظیمی رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت در دیدار با فضل الله توکل آهنگساز، ترانه‌سرا و نوازنده سنتور از احوال این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایران جویا شد. فضل‌الله توکل، آهنگساز، ترانه‌سرا و نوازنده برجسته سنتور، شامگاه دوشنبه ۵ آبان در خانه‌اش […]

  • علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه عباس عظیمی رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت در دیدار با فضل الله توکل آهنگساز، ترانه‌سرا و نوازنده سنتور از احوال این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایران جویا شد. فضل‌الله توکل، آهنگساز، ترانه‌سرا و نوازنده برجسته سنتور، شامگاه دوشنبه ۵ آبان در خانه‌اش میزبان دکتر علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس عظیمی رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت شد.

    به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایران که طی ماه‌های اخیر در اثر عارضه قلبی مدتی طولانی را در بیمارستان سپری کرده و این روز‌ها قلبش به مدد باتری می‌تپد، بعد از حصول بهبودی نسبی، فعالیت‌های هنری‌اش را از سر گرفته است. او ضمن ابراز خرسندی از حمایت‌های موسسه هنرمندان پیشکسوت، از عباس عظیمی مدیر این موسسه قدردانی کرد.

    عباس عظیمی نیز در این دیدار درخصوص فعالیت‌های موسسه هنرمندان پیشکسوت بعد تغییر دولت اظهار داشت: تغییر دولت و به دنبال آن تغییراتی که در مدیریت‌های وزارتخانه اتفاق افتاد نگرانی‌هایی را در موسسه تازه‌تاسیس هنرمندان پیشکسوت ایجاد کرده بود، اما آمدن آقای دکتر کاراندیش و لطف و محبتی که ایشان به موسسه داشتند، به این نگرانی‌ها پایان داد و ما امروز خوشحالیم که می‌توانیم مطابق با اهداف موسسه در خدمت هنرمندان بزرگ کشورمان باشیم.

    کاراندیش نیز ضمن تقدیر از پیگیری‌های عباس عظیمی در موسسه، از گسترش خدمات این موسسه خبر داد و در این خصوص اظهار داشت: قصد داریم اولویت استفاده از باغ “زیبا” در خیابان دکتر شریعتی را، که به وزارتخانه تعلق دارد، به هنرمندان پیشکسوت اختصاص دهیم. انشاءالله قرار است برای همه هنرمندانی که در موسسه ثبت نام کرده‌اند، کارت عضویت صادر شود تا از این پس از امکانات این باغ استفاده کنند.

    عظیمی نیز در ادامه بحث گسترش تسهیلات موسسه به مجتمع‌های رفاهی متعلق به وزارتخانه اشاره کرد و گفت: ما در نقاطی مثل مشهد، سرعین در استان اردبیل و محمودآباد در سواحل شمال کشور مجتمع‌های رفاهی‌ای داریم که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در اختیار هنرمندان پیشکسوت قرار خواهد گرفت.

    معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد فضل الله توکل را یکی از افتخارات حوزه فرهنگ و هنر کشور خواند و خطاب به ایشان گفت: ما افتخار می‌کنیم که افرادی چون شما در جامعه ما حضور دارند. ما نیز اگر کاری می‌کنیم، تنها انجام وظیفه است، به این امید که بخشی از زحمات بسیاری را که هنرمندانی چون شما در حوزه فرهنگ و هنر مملکت کشیده‌اند جبران کرده باشیم.

    عظیمی نیز در ادامه این گفت‌و‌گو‌ها به جشن دومین سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت که با حضور ۱۶۰ هنرمند از همه رشته‌های هنری و شرکت مقامات بلندپایه کشور در شهریورماه امسال برگزار شده بود اشاره کرد و افزود: حضور این بزرگواران به ما نشان داد که راه را اشتباه نرفتیم و همین اندک بضاعتی که در اختیار داریم را به درستی هزینه کردیم.

    استاد فضل‌الله توکل که در این دیدار دوستانه دقایقی میهمانانش را با تکنوازی سنتور خود مسرور و مسحور کرده بود، اطلاعاتی درخصوص مجموعه شعر آماده انتشار خود و همچنین آلبومی از آخرین تولیدات خود در زمینه آهنگسازی را در اختیار دکتر کاراندیش و عباس عظیمی گذاشت و دکتر کاراندیش نیز قول داد استاد توکل را برای انتشار این مجموعه‌ها یاری و حمایت کند.

    پاشا پاشایی از شاگردان استاد توکل که در این دیدار حضور داشت و همچنین کار جمع آوری آثار استاد در زمینه ترانه سرایی را برعهده داشته است، یک قطعه موسیقی با مطلع “شب گذشت و تب گذشت و عمر رفته برنگشت” را برای میهمانان پخش کرد.
    این قطعه زیبا، که فضل الله توکل طی سال‌های اخیر آن را ساخته و با صدای گرم خود ضبط کرده است، بخشی از آلبومی است که قرار است در آینده به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت به انتشار برسد.

    در پایان این دیدار، دکتر غلامرضا کاراندیش سالروز تولد فضل الله توکل در روز ۱۴ آبان ماه را به ایشان تبریک گفت و هدیه‌ای به رسم یادبود به ایشان تقدیم کرد.

    موسسه هنرمندان پیشکسوت، جشن تولد هنرمندان عضو موسسه را هرماه با حضور میهمانانی از اساتید پیشکسوت برگزار می‌کند که در ما ه‌های محرم و صفر و به احترام ایام عزاداری سالار شهیدان این جشن برگزار نخواهد شد.

    کاراندیش: کمک می‌کنیم آثار ارزشمند هنرمندان پیشکسوت منتشر شود
    معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد در پایان دیدار با استاد فضل‌الله توکل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین ضمن اشاره به خدمات موسسه هنرمندان پیشکسوت به چند سوال مطرح شده در زمینه فعالیت‌های اخیر این موسسه پاسخ گفت.

    علی‌اصغر کاراندیش ابتدا درخصوص تسهیلات و خدمات موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: فعالیت‌های موسسه هنرمندان پیشکسوت در چند حوزه متمرکز شده است. یکی از این حوزه‌ها حمایت از هنرمندان پیشکسوت در زمینه چاپ و انتشار آثار مکتوب و غیرمکتوب آن هاست. حوزه بعدی که وزارتخانه اعتبار ویژه‌ای به آن اختصاص داده است اعطای تسهیلات درمانی به این هنرمندان است. همچنین اولویت دادن به پیشکسوتان در خصوص امکانات رفاهی تحت اختیار وزارتخانه از جمله باغ زیبا در تهران و نیز اعطای امکانات مسافرتی در مجتمع‌های رفاهی از دیگر خدمات موسسه هنرمندان پیشکسوت است.

    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص اعطای خدمات درمانی موسسه به پیشکسوتان اظهار داشت: همه هنرمندان عضو موسسه بیمه شده و تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، چنانچه موارد خاصی باشد که بیمه تکمیلی آن را پوشش ندهد، سعی می‌کنیم از طرق دیگر به هنرمند مورد نظر کمک کنیم.

    او درخصوص هنرمندان پیشکسوتی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند گفت: پیشکسوت‌هایی در شهرستان‌ها داریم که کهولت سن دارند و بیمار نیز هستند، ما به این افراد کمک هزینه کوچکی فعلا به مبلغ ۱۵۰ هزارتومان به صورت ماهیانه پرداخت می‌کنیم، اما قرار است این مورد ساماندهی شود تا این هنرمندان مستمری دریافت کنند. متاسفانه مشکل اصلی این عزیزان بیمه نبودن و بنابراین نداشتن مستمری بازنشستگی است و این کمک ۱۵۰ هزار تومانی ما تنها یک کمک حاشیه‌ای برای رفع نیازهای ضروری است؛ اما ما در صدد افزایش این اعتبار هستیم.

    کاراندیش درخصوص حمایت موسسه در زمینه نشر آثار هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: در سفرهای استانی و طی جلساتی که با اصحاب فرهنگ و هنر داشتیم، به این نکته اشاره کردم که اگر هر یک از هنرمندان پیشکسوت اثر ارزشمندی داشته باشد که تاکنون موفق به انتشار آن نشده، ما به نشر آن کمک می‌کنیم. گاهی نیز این افراد که به سن کهولت رسیده‌اند، اثر ارزشمندی دارند که تا به حال ضبط نشده و با رفتنشان آن اثر هم از بین می‌رود؛ پس برای جلوگیری از نابودی اثر، ابتدا نیاز است اثر ضبظ شود. در زمینه ضبط و نشر این آثار نیز از مدیران کل استان‌ها خواستیم اگر مشکل خاصی هست، آن را به ما اعلام کنند تا مشکل را رفع کنیم.

    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار هنرآنلاین که حدودا یک سال است که جلوی عضویت هنرمندان پیشکسوت در این موسسه گرفته شده است، علت چیست؟، اظهار داشت: اتفاقا همین امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی وزارتخانه این موضوع مورد بحث قرار گرفت. با توجه به تغییر مدیریتی که در شورای ارزشیابی هنرمندان صورت گرفته، سختگیری بیشتری در این زمینه اعمال می‌شود؛ چون می‌خواهند برخی نابسامانی‌های گذشته را سروسامان بدهند و این مستلزم کنترلی شدید‌تر است. مثلا یکی از این نابسامانی‌ها این بود که در صندوق حمایت از هنرمندان اعضایی بودند که از چند مبدا برایشان بیمه رد می‌شده؛ یا افرادی که سال‌هاست در ایران حضور نداشتند، اما همچنان برایشان بیمه رد می‌شد. علاوه بر آن، دولت جدید با مبلغ حدود ۲۸ میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی روبرو شد؛ لذا تیم جدید هیأت مدیره صندوق حمایت از هنرمندان اقداماتی درخصوص پالایش متقاضیان معمول کرد که منجر به این وقفه در پذیرش افراد جدید به موسسه شد.

    دکتر کاراندیش در پاسخ به این سوال که تکلیف اشخاصی که در اثر پروسه طولانی ارزشیابی ممکن است از سن قانونی برای بیمه خارج شوند چیست؟، چنین گفت: اگر در میان متقاضیان افرادی وجود داشته باشند که مشکل شرط سنی دارند، این افراد باید به حوزه‌های خود اعم از معاونت‌های سینمایی، هنری و… مراجعه کنند تا استثنائاً بیمه آن‌ها به سرعت انجام شود تا دچار مشکل نشوند.

    او در پایان این گفت‌و‌گو در زمینه بیمه شاغلان مطبوعات و رسانه‌ها نیز اظهار داشت: ما اعتبار مورد نظر را در اختیار مطبوعات و رسانه‌ها می‌گذاریم ولی خبرنگاران باید از طریق نشریه یا رسانه خودشان بیمه شوند.

    https://musiceiranian.ir/?p=62753
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *