×
×

انتقاد همسر «ذوالفقار عسگریان» از مسئولان

  • کد نوشته: 62441
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳۰ام مهر ۱۳۹۳
  • ۰
  • باید دید مسئولان هنری کشور به کمک این هنرمند و خانواده‌اش می‌شتابند یا اینکه منتظر درگذشتش هستند تا با ژست‌های اندوهگین برای فوتش، پیام تسلیت بفرستند. ذوالفقار عسگریان دوتار نواز خراسانی چندی است که در بستر بیماری قرار دارد. این هنرمند هم اکنون به درخواست خودش از بیمارستان مرخص شده است. البته پزشکان گفته‌اند که […]

    انتقاد همسر «ذوالفقار عسگریان» از مسئولان
  • 139307301105218403899033باید دید مسئولان هنری کشور به کمک این هنرمند و خانواده‌اش می‌شتابند یا اینکه منتظر درگذشتش هستند تا با ژست‌های اندوهگین برای فوتش، پیام تسلیت بفرستند.

    ذوالفقار عسگریان دوتار نواز خراسانی چندی است که در بستر بیماری قرار دارد. این هنرمند هم اکنون به درخواست خودش از بیمارستان مرخص شده است. البته پزشکان گفته‌اند که او به آزمایش‌های بیشتر تحت نظر متخصصان نیاز دارد.

    همسر ذوالفقار عسگریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره اوضاع کنونی این هنرمند گفت: ‌ استاد از یک هفته پیش بستری بوده و اکنون مرخص شده است. ایشان بیماری دیابت و کم کاری کلیه دارد.

    وی درباره مساعدت مسئولان فرهنگی خراسان اظهار کرد: مسئولان زیادی آمدند و حرف‌ها و وعده‌های بسیاری دادند اما هیچ کدام عملی نشد. باز هم صد رحمت به مسئولان تهرانی. آقای عظیمی مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت بسیار پیگیر حال استاد هستند و تا کنون هم کمک زیادی به ما کرده‌اند. اگر این مملکت چند مسئول مانند آقای عظیمی داشت؛ بسیاری از مشکلات هنرمندان حل می‌شد.

    وی ادامه داد: آقای حمید طباطبایی معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان رضوی به ما وعده دادند که شنبه همین هفته به حساب استاد پول واریز می‌کنند. تا کنون تنها کمک مالی که به دست ما رسیده مبلغ یک میلیون تومان بوده که از سوی مسئولان استانی پرداخت شد.

    همسر استاد عسگریان که از مسئولان استان خراسان رضوی گلایه بسیار داشت، گفت: ‌همیشه باید ما به مسئولان زنگ بزنیم و از آن‌ها درخواست کمک کنیم. آن‌ها هیچ وقت جویای حال استاد نمی‌شوند. مسئولان بیمارستان هم اصلا استاد را نمی‌شناختند. در بیمارستان و زمانی که استاد بستری بود مجبور شدیم استاد را به اتاق خصوصی ببریم که شبی ۲۲۰ هزار تومان هزینه برایمان در برداشت.

    وی درباره بیمه تکمیلی اظهار کرد: ‌ذوالفقار عسگری بیمه تکمیلی هم دارد که اعتبارش از ۲۱ خرداد تمام شد و قرار بود اعتبارش را تمدید کنند. خوشبختانه امروز با کمک آقای عظیمی در پی گرفتن اعتبار بیمه تکمیلی هستم.

    همسر ذوالفقار عسگریان درباره حقوقی که ارشاد به این هنرمند می‌دهد، گفت: در حال حاضر حقوقی که از ارشاد می‌گیریم ۱۲۰ هزار تومان است. واقعا با این رقم چه می‌توان کرد. با این پول قبض آب، برق، گاز یا تلفن را بدهم یا برای درمان استاد خرجش کنم. پورعطایی فوت کرد و کسی هم نفهمید که بود. این هنرمندان در شهرهای دور از تهران هستند و باید به آن‌ها رسیدگی شود. به نظرم ارشاد استان خراسان باید تعطیل شود، باز هم صد رحمت به ارشاد تهران.

    به گفته همسرِ ذوالفقار عسگریان، این هنرمند ۱۰ فرزند دارد و منبع درآمدی غیر از حقوق ۱۲۰ هزار تومانی ارشاد ندارد. در حال حاضر هم در بستر بیماری است و توان ساز زدن ندارد که بخواهد با اجرا در برنامه‌های فرهنگی درآمدی داشته باشد.

    باید دید مسئولان هنری کشور به کمک این هنرمند و خانواده‌اش می‌شتابند یا اینکه منتظر درگذشتش هستند تا با ژست‌های اندوهگین برای فوتش، پیام تسلیت بفرستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=62441
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *