×
×

از سوی موسسه فرهنگی و هنری «ماهور»

  • کد نوشته: 62421
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳۰ام مهر ۱۳۹۳
  • ۰
  • آلبوم «تلخ و شیرین» جدید‌ترین اثر لیلی افشار، در تجربه‌ای جدید از گیتار نوازی است که به تازگی از سوی شرکت فرهنگی هنری «ماهور» راهی بازار موسیقی گردیده است.
    +در ادامه می توانید دموی تمام قطعات «تلخ و شیرین» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل اقدام به خرید کنید

    از سوی موسسه فرهنگی و هنری «ماهور»
  •  آلبوم «تلخ و شیرین»

    آلبوم «تلخ و شیرین»

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: آلبوم «تلخ و شیرین» جدید‌ترین اثر لیلی افشار، در تجربه‌ای جدید از گیتار نوازی است که به تازگی از سوی شرکت فرهنگی هنری «ماهور» راهی بازار موسیقی گردیده است.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، لیلی افشار، برای اولین بار فضاهایی از رمان «یوجین اونگین» را در فضایی موسیقایی روایت می‌کند. این روایت در باب طرح‌های موسیقایی اوسپنسکی و بر اساس این رمان که اثری از پوشکین است نواخته شده است.

    در بخش‌های دیگر این آلبوم آثار زیبایی از ستارگان موسیقی جهان تنظیم و نواخته شده است. «سناتا کنُچرتاتا اپوس» برای گیتار و ویولون از «نیکولو پاگانینی» در یک بخش و «قصه تانگو» از «استور پیاتزول» در بخش سوم مجموعه منتشر شده جدید از لیلی افشار را تشکیل می‌دهد.

    افشار در ارتباط با این مجموعه در یادداشتی اشاره کرده است: «ایده ضبط این اثر با کنجکاوی من در باب طرح‌های موسیقایی اوسپنسکی بر اساس رمانِ یوجین اونِگین اثر پوشکین پا گرفت. وقتی دریافتم این کار پیش‌تر ضبط نشده است، بر خود واجب دانستم موسیقی دانان برجسته را برای اجرای قطعه و در ‌‌‌نهایت، پدید آوردن این ضبط که نخستین در جهان است گرد هم آورم.

    شکلگیری اثر مزبور بر اساس رمان یوجین اونِگین و سازبندی منحصر به فرد آن برای هشت نوازنده با سازهای درامز، باس، کلارینت و گروه سازهای زهی به همراه گیتار بود که توجه و علاقه ی مرا برانگیخت. اطلاع از داستان و گوش فرا دادن به قطعه ی برنامه ای، ضمن پیوند دادن قرن های نوزدهم و بیستم، به روشنی شخصیت قهرمانان مرد و زنِ آفریده ی پوشکین و اوسپنسکی را بر ما آشکار می‌ سازد.»

    شایان ذکر است که لیلی افشار نخستین زن در جهان است که توانسته مدرک دکترای نوازندگی گیتار را کسب کند. او آلبومی موفق با استقبالی فوق العاده با عنوان «هزارو یک شب» را منتشر کرده و چندی پیش به اجرای رسیتال گیتار در ایران پرداخت. افشار هم اکنون در دانشگاه ممفیس مشغول به تدریس است.

    در ادامه می توانید دموی تمام قطعات «تلخ و شیرین» را از طریق سایت «بییپ تونز»، آنلاین بشنوید و در صورت تمایل اقدام به خرید کنید.

    +دموی قطعات آلبوم «تلخ و شیرین» و خرید دیجیتالی اثر

    آلبوم «تلخ و شیرین»

    آلبوم «تلخ و شیرین» (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    آلبوم «تلخ و شیرین»

    آلبوم «تلخ و شیرین» (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=62421
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *