×
×

با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»

  • کد نوشته: 61686
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۰ام مهر ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • قطعه «O Sole Mio» از آلبوم موسیقی «به نام تو» با صدای «محبعلی بخشی»، برای معرفی بیشتر این اثر از طریق سایت موسیقی ایرانیان در دسترس مخاطبین قرار گرفت.
    +«محبعلی بخشی» از شاگردان زنده یاد محمد نوری بوده است

    با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»
  • محبعلی بخشی

    محبعلی بخشی

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: قطعه «O Sole Mio» از آلبوم موسیقی «به نام تو» با صدای «محبعلی بخشی»، برای معرفی بیشتر این اثر از طریق سایت موسیقی ایرانیان در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، آلبوم موسیقی «به نام تو» با صدای «محبعلی بخشی» و پیانوی «بهنام ابوالقاسم» که هفته پیش از سوی مؤسسه فرهنگی هنری «پژواک هنر و اندیشه» در بازار موسیقی کشور منتشر شد، اولین آلبوم رسمی بخشی و نیز اولین مجموعه منتشر شده با فضای موسیقی کلاسیک در تاریخ موسیقی ایران است که در آن قطعاتی از آثار معروف و شاهکارهای کلاسیک جهان توسط یک هنرمند ایرانی به آواز در آمده است، به گفته ناشر تا به حال هیچ آلبومی در این ژانر مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداشته و به بازار عرضه نشده است.

    محبعلی بخشی در یادداشتی کوتاه درباره آلبوم موسیقی «به نام تو»، چنین نگاشته است: «اینگونه موسیقی‌ها و آوازهای کلاسیک را هنرمندانی غیر ایرانی همچون پاواراتی و بوچلی به اجرا در آورده‌اند، حتی اجراهایی هم که در این فضا در ایران برگزار شده با اپرای خوانندگانی غیر ایرانی ارائه شده است. به طور مثال در کنسرتی که در ۱۳۸۴ به رهبری لوریس چکنواریان به اجرای آثاری از موتزارت پرداخته شد، خوانندگانی از ارمنستان برای این کار به ایران دعوت شده بودند اما اجرای این قطعات توسط یک خواننده ایرانی آن هم با حفظ چهارچوب های اصلی این اثار به صورت البوم درایران سابقه نداشته است، بنده به دلیل علاقه زیادی که به این آثار و این سبک داشته‌ام تصمیم به انتشار چنین آلبومی گرفته‌ام و همچنین مایل بودم از آنجا که می‌دانم عده‌ای هرچند اندک به این سبک علاقه دارند مجموعه‌ای را به این شکل در دسترسشان قرار دهم، بی‌شک به هیچ عنوان قصدم بر این نبوده که فرهنگ غرب را در چارچوب و شریان‌های موسیقی کشورم تزریق کنم، بلکه تنها هدفم این بوده که به مخاطبان نشان دهم این سبک هم وجود دارد. همچنین قطعات این اثر به زبان اصلی و اکثراٌ ایتالیایی هستند و غالباٌ اینگونه آثار را بر اساس زبان اصلی و به صورت اورجینال به اجرا در می‌آورند و تنها برخی تغییرات را می‌توانیم بر سونوریته یا نوع صدا دهی اعمال کنیم.»

    شایان ذکر است که ضبط وکال این آلبوم در استودیو فرهنگ و ضبط پیانو و میکس و مسترینگ آن در استودیو صبا انجام شده است.

    «محبعلی بخشی» از شاگردان زنده یاد محمد نوری بوده که پس از گذراندن آموزش‌های لازم به عضویت کنسرواتوار تهران در آمده و زیر نظر خانم آرمینه مگردیچیان، شروع به یادگیری تکنیک‌های آواز کلاسیک نموده است. از مهم‌ترین فعالیت‌های وی می‌توان به اجرای کنسرت به مناسبت زادروز محمد نوری و اجرای سولو به همراه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی اشاره کرد.

    علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «به نام تو» به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

    نوجه: در صورت عدم دسترسی به آلبوم و جهت تهیه آن با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۰۲۱۳۰۰ آوای باربد و یا ۰۲۱۴۴۰۴۸۹۴۹ شرکت پژواک هنر و اندیشه تماس بگیرید.

    + دانلود قطعه «O Sole Mio» 

     قطعه «O Sole Mio» را آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=61686
       
    برچسب ها محبعلی بخشی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *