×
×

در قالب یک گروه ۶ نفره

  • کد نوشته: 61033
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۹ام مهر ۱۳۹۳
  • ۰
  • محسن کیهان‌نژاد سرنانواز جوان لرستانی در فستیوال بزرگ راه ابریشم چین هنرنمایی می‌کند. اجرای موسیقی فولکوریک ایران در فستیوال بزرگ راه ابریشم چین در شهرهای شیان، پکن و شانگ‌های که از تاریخ چهارم مهر ماه شروع شده با سرنانوازی کیهان‌نژاد و هنرنمایی نوازندگان ۱۱ کشور دنیا از جمله ایتالیا، قرقیزستان، چین، مالزی ، کنیا و […]

  • محسن کیهان‌نژاد سرنانواز جوان لرستانی در فستیوال بزرگ راه ابریشم چین هنرنمایی می‌کند.

    اجرای موسیقی فولکوریک ایران در فستیوال بزرگ راه ابریشم چین در شهرهای شیان، پکن و شانگ‌های که از تاریخ چهارم مهر ماه شروع شده با سرنانوازی کیهان‌نژاد و هنرنمایی نوازندگان ۱۱ کشور دنیا از جمله ایتالیا، قرقیزستان، چین، مالزی ، کنیا و … تا ۱۴ مهرماه ادامه دارد.

    پس از تجربه موفق “کیهان کلهر” و طنین نوای جادویی کمانچه او در پروژه موسیقی جاده ابریشم، در مراحل دیگری از این پروژه، «سیامک آقایى» نوازنده سنتور،  «سیامک جهانگیرى» نوازنده نی ، مسلم علی‌پور آهنگ‎ساز و نوازنده کمانچه لرستانی، حمید بهروزی‌نیا (آهنگ‌ساز و نوازنده تار و سه‌تار) و نیما نیک‌طبع (نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای) در این کنسرت حاضر شدند.

    MCI-adsاین بار نیز محسن کیهان‌نژاد در قالب یک گروه ۶ نفره عازم کشور چین شده تا فرهنگ و تمدن ایران‌زمین را به‌واسطه این پروژه عظیم در جهان مطرح کنند.

    محسن کیهان‌نژاد متولد سال ۱۳۷۰ در شهرستان دورود است. وی فعالیت هنری خود را از ۱۰ سالگی با ساز سرنا شروع کرد.

    کیهان‌نژاد در ارکسترهای سنتی محلی و کشوری با اساتیدی گران‌قدری چون استاد کیوان ساکت، فرج علی‌پور، ایرج رحمان‌پور، کوروش اسدپور، جمشید عزیزخانی، سیف‌الدین آشتیانی، داریوش نظری و … حضور داشته است.

    تاریخچه پروژه موسیقی جاده ابریشم

    ایده پروژه موسیقی جاده ابریشم اولین بار توسط «یو‎یوما» در سال ۱۹۹۸ پیشنهاد شد. «یو‎یوما» نوازنده نامی ویولن‌سل آمریکایی چینی‌تبار است که او را یکی از برترین نوازندگان این ساز در قرن اخیر می‌دانند. این ویولنیست مشهور که دکترای افتخاری دانشگاه پرینستون و دکترای افتخاری دانشگاه آمریکایی بیروت و مجموعه‌ای از جوایز معتبر موسیقی جهان را در کارنامه دارد، هسته اولیه گروه موسیقی جاده ابریشم را با هدف اصلی تبادل فرهنگی میان کشورهای صاحب تمدن حاشیه جاده ابریشم و کشورهای اروپایی بنا نهاد. ایده اولیه این پروژه در سفرهای مختلف او به کشورهای گوناگون جهان شکل گرفت.

     عقاید، مذاهب و فرهنگ‌های قدرتمندی که توانسته بودند کشورهای صاحب تمدن چندین هزارساله را تحت تأثیر قرار دهند، موردتوجه «یو یوما» قرار گرفت و همان‌طور که خودش عنوان می‌کند؛ یکی از دغدغه‌هایش این بود که چطور می‌شود این فرهنگ‌های گوناگون و تمدن‌های مختلف را از طریق ترکیب و تلفیق موسیقی به یکدیگر ارتباط داد و از این طریق گفت‌وگویی بین تمدنی با یک صدای واحد و متحد شکل داد.

    وی با تشکیل گروه موسیقی جاده ابریشم و با برگزاری کنسرت، فستیوال، نمایشگاه، مسترکلاس، ضبط، انتشار و به وجود آوردن آثار جدید موسیقایی، کار خود را در جهت تبادل فرهنگی میان کشورهای صاحب تمدن حاشیه جاده ابریشم آغاز کرد. تمرکز این پروژه بر فرهنگ‌های مختلف و ارتباط بین این فرهنگ‌ها از طریق موسیقی است به‌نحوی‌که از تمام سازهای بومی کشورهای حاشیه جاده ابریشم مانند دودوک ارمنی، پایپا چین، شاکوهاچی ژاپن، کمانچه ایران، جانگو کره و… استفاده می‌شود.

    محسن کیهان‌نژاد نوازنده ساز سرنا  در جشنواره جاده ابریشم

    محسن کیهان‌نژاد نوازنده ساز سرنا
    نوازنده لرستانی در پروژه موسیقایی جاده ابریشم
    https://musiceiranian.ir/?p=61033
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *