×
×

از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»

  • کد نوشته: 60620
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲ام مهر ۱۳۹۳
  • ۱۲ دیدگاه
  • hot-topic-logoتازه ترین کلیپ تصویری اجرای «امین عطایی» نوازنده جوان «تار» به مناسبت زادروز استاد «محمدرضا شجریان» و زنده یادان استاد «حسن کسایی» و استاد «پرویز یاحقی» از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت. در ادامه می توانید، ویدئوی اجرای زنده «امین عطایی» را آنلاین مشاهده کنید و در صورت تمایل دانلود نمایید.
    +پیش از این، ویدئوی «امین عطایی» که مربوط به اجرای وی (یازده سالگی) در مراسم بزرگداشت استاد «جلیل شهناز» بود،سالها پیش در فضای مجازی منتشر و با استقبال گسترده هنردوستان روبرو شده است

    از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»
  • امین عطایی

    امین عطایی

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: تازه ترین کلیپ تصویری اجرای «امین عطایی» نوازنده جوان «تار» به مناسبت زادروز استاد «محمدرضا شجریان» و زنده یادان استاد «حسن کسایی» و استاد «پرویز یاحقی» از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این قطعه تصویری، اثری خصوصی از ساخته های زنده یاد استاد «جلیل شهناز» است که در مایه بیات اصفهان توسط «امین عطایی» اجرا شده است.

    جالب است بدانید، از امین عطایی در سال ۱۳۸۵ و سن ۱۱ سالگی، از سوی شهرداری تهران دعوت می شود تا در مراسم بزرگداشت استاد «جلیل شهناز» شرکت کرده و به همراه استاد «سعید رودباری» قطعه‌ای از ساخته‌های استاد شهناز را در مایه دشتی اجرا کند که نوازندگی وی در این برنامه مورد استقبال بسیار زیاد حضار از جمله استاد بی‌نظیر آواز «محمدرضا شجریان» قرار می گیرد و پس از این استقبال، ویدئوی وی نیز از سوی شهرداری در فضای مجازی منتشر و با استقبال گسترده هنردوستان روبرو می شود.

    امین عطایی در شهر اصفهان متولد و تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک در‌‌ همان شهر به پایان رسانید، از سن ۶ سالگی موسیقی را با ساز سنتور نزد مسعود قنبری آغاز کرد و کتابهای دستور سنتور و دوره ابتدایی استاد پایور را نزد ایشان فرا گرفت، وی در سن ۸ سالگی هم فراگیری تار را با ردیف میرزا عبدالله نزد هنرمند گرامی آقای سیاره در اصفهان شروع کرد.

    در سن ۱۰ سالگی به محضر استاد هوشنگ ظریف راه پیدا کرد و تا سن ۱۵ سالگی ردیف موسی خان معروفی و بخش‌هایی از ردیف استاد علی اکبر خان شهنازی و ساخته‌های دیگر اساتید موسیقی را نزد ایشان فرا گرفت، علاوه برآن تواضع و فروتنی و منش انسانی این استاد، همواره الگویی برای شخصیت هنری وی بوده است، در این دوره همزمان از کلاس‌های استاد شهرام میر جلالی در اصفهان استفاده نمود و به فراگیری شیوه تارنوازی در مکتب اصفهان اهتمام ورزید.

    ایشان همزمان در کلاس‌های درس استاد کیوان ساکت نیز شرکت نمود و برای یادگیری مبانی دیگر موسیقی دروس سلفژ را نزد آقای ملک خویان در اصفهان آغاز کرد و همزمان ازمستر کلاس‌های سلفژ استاد امیر حسین اسلامی که در سال ۱۳۸۳ در اصفهان برگزار می‌شد بهره فراوان برد به گونه‌ای که هم اکنون نیز مبانی آهنگسازی کنترپوان و هارمونی سلفژ را نزد این استاد ارزشمند در حال فراگرفتن است.

    زندگی در شهر اصفهان و علاقه‌مندی به مکتب اصفهان موجب شد، امین عطایی همواره بتواند از راهنمایی و نصایح ارزشمند استادان بزرگ موسیقی ایران استاد جلیل شهناز و استاد حسن کسایی بهره‌مند گردد، وی هم نشینی با این بزرگان در نوجوانی و تشویق همیشگی آنان را به عنوان نقطه عطفی در زندگی هنری خود می‌داند و فراگیری و لطائف و ظرائف نوازندگی این هنرمندان فرهیخته را همواره در این سالیان با جدیت دنبال کرده است.

    امین عطایی در سال ۹۱ در رشته نوازندگی موسیقی دانشگاه تهران پذیرفته شد و هم اکنون در حال تحصیل در مقطع کار‌شناسی موسیقی است، شرکت در کلاس‌های درس این دانشگاه و بهره‌مندی از محضر اساتید بزرگوار در دروس تئوری و عملی موسیقی فرصت ارزشمندی در اختیار وی قرار داد به طوری که هم اکنون ردیف میرزا عبدالله را نزد استاد داریوش طلایی و ردیف استاد علی اکبر خان شهنازی را نزد استاد داریوش پیرنیاکان در حال فراگرفتن است.

    در ادامه می توانید، ویدئوی اجرای زنده «امین عطایی» را از طریق سایت موسیقی ایرانیان آنلاین مشاهده کنید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    + دانلود ویدئو

    آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=60620
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *