×
×

بانو «رحموک نصرتی» در بستر بیماری است

  • کد نوشته: 60322
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۹ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۰
  • یکی از هنرمندان موسیقی نواحی در بستر بیماری و فقر است و به حمایت مسئولان نیاز دارد. بانو «رحموک نصرتی» یکی از خوانندگان سیستان و بلوچستان است که مدت‌هاست از نوعی بیماری رماتیسم رنج می‌کشد و به گونه‌ای در فقر به سر می‌برد که توانایی پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارد. رحموک نصرتی اهل شهرستان […]

  • یکی از هنرمندان موسیقی نواحی در بستر بیماری و فقر است و به حمایت مسئولان نیاز دارد.

    بانو «رحموک نصرتی» یکی از خوانندگان سیستان و بلوچستان است که مدت‌هاست از نوعی بیماری رماتیسم رنج می‌کشد و به گونه‌ای در فقر به سر می‌برد که توانایی پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارد.

    رحموک نصرتی اهل شهرستان «فنوج» است که هم‌اکنون در سنین کهنسالی به سر می‌برد و از گذشته‌های دور فعالیت می‌کرده و مجری و حافظ بخشی از فرهنگ موسیقایی سیستان و بلوچستان بوده است.

    تخصص اصلی او خوانندن لالایی‌ها و زهیروک‌خوانی است؛ «زهیروک‌خوانی» به آوازهای هجرانی گفته می‌شود که توسط زنان منطقه سیستان و بلوچستان اجرا و حاوی الحان و اشعاری در بیان غم هجران و فراق است.

    او در سال ١٣٨۴ در دومین جشنواره بومی زنان مناطق و نواحی ایران حضور داشت و به همراه عصمت هودیانی به روی صحنه رفت و هنر خود را به نمایش گذاشت.

    هم‌اکنون این بانوی هنرمند در بستر بیماری است و از آنجا که توانایی کار کردن ندارد، معیشت برایش سخت شده و هزینه‌های درمان بیماری‌اش هم بالا است؛ تا جاییکه یکی از پژوهشگران موسیقی گفته است: «دختر رحموک نصرتی گوشواره‌اش را فروخته است تا هزینه درمان مادرش را بپردازد.»

    رحموک نصرتی صدای مردم سیستان و بلوچستان است، صدایش را بشنویم تا خاموش نشده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=60322
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *