×
×

قطعه «از فتح مکه تا خرمشهر» تولید شد

  • کد نوشته: 60005
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۰
  • آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی از ساخت و تولید یک قطعه موسیقایی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس علیه گروه تروریستی داعش خبر داد. مجید ناظم‌پور در تشریح تازه‌ترین فعالیتهای موسیقایی خود اینگونه گفت: اخیرا شاهد تحرکات گروهی افراطی به نام داعش هستیم که اگر هر کسی حتی اندکی بینش سیاسی داشته باشد متوجه می […]

  • IMG09255644آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی از ساخت و تولید یک قطعه موسیقایی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

    مجید ناظم‌پور در تشریح تازه‌ترین فعالیتهای موسیقایی خود اینگونه گفت: اخیرا شاهد تحرکات گروهی افراطی به نام داعش هستیم که اگر هر کسی حتی اندکی بینش سیاسی داشته باشد متوجه می شود چه کسانی از این گروه حمایت می کنند. ما همه پیام تاریخی امام خمینی (ره) را یادمان هست که محتوای اصلی آن برائت از مشرکین بود و در آن سالی که پیام برائت داده شد رهبر انقلاب مشکلات جهان اسلام را خوب پیش بینی کرده بودند.

    وی ادامه داد: دو تصویر است که همه ایرانیان بسیار خوب این تصویرها را در ذهن خود حفظ کرده اند؛ یک تصویر در فیلم محمدرسول الله (ص) که حضرت و اصحاب ایشان بعد از آن همه رنج و مشقت، مکه را فتح کردند و دیگری تصویر صحنه ای در جنگ تحمیلی که رزمندگان اسلام باز هم با دست های خالی توانستند خرمشهر را از رژیم بعثی بگیرند و در مسجد جامع خرمشهر آن مراسم معروف را برگزار کنند که من از هر دوی این تصاویر در این قطعه استفاده موسیقایی کردم و با عنوان «از فتح مکه تا خرمشهر» آن را ارائه دادم.

    این نوازنده عود با اشاره به انگیزه های خود درباره ساخت این قطعه موسیقایی توضیح داد: من با ساخت این قطعه سه پیام داشتم. اول اینکه گروه‌های افراطی همچون داعش بدانند اگر چشم طمع حتی به یک میلیمتر از خاک ایران یا اعتقادات مردم شریف این سرزمین داشته باشند هیچ سرنوشتی جز تباهی برای آنان نیست چون آنها خوب می دانند مردم غیرتمند ما در ۸ سال دفاع مقدس چگونه از خاک وطن خود دفاع کردند.

    ناظم‌پور بیان کرد: مطلب دومی که انگیزه ای برای من در جهت تولید این قطعه موسیقایی شد شیعه بودن ماست. ما شیعه هستیم و به شیعه بودن خود نیز افتخار می کنیم و در عین حال به اهل تسنن نیز احترام کامل می‌گذاریم. حال هر گروه افراطی که بخواهد چهره اسلام را تیره کندبا آن مبارزه می کنیم و نکته سوم اینکه به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس این نکته را گوشزد می‌کنیم که خلیج فارس همیشه فارس بود، فارس هست و فارس خواهد بود کما اینکه با جنگ شیعه و سنی راه انداختن هم نمی توانند نام این خلیج ایرانی را تغییر دهند.

    این هنرمند که قطعه «از فتح مکه تا خرمشهر» را برای ارکستر عود نوشته در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: من با زبان عربی آشنایی دارم و دوست دارم به این نکته اشاره کنم که کلمه اسلام برگرفته از کلمه سلام است و سلام در زبان عربی یعنی صلح و دوستی. بنابراین هرکسی بخواهد با تعبیر شخصی خود از نام اسلام برای غارت و کشتن انسان ها استفاده کند از نظر همه ما امری مردود و نپذیرفتنی است. من فقط به یک جمله در این فضا اشاره می کنم که «الاسلام دین المرحمه و لیس دین الملحمه» یعنی اسلام دین رحمت است نه دین کشتار.

    وی با بیان اینکه قطعه موسیقایی یاد شده طبق هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام گرفته در جشنواره بین المللی موسیقی فجر اجرا خواهد شد، توضیح داد: من با تمام افتخار این قطعه را به خانواده مرزبان ربوده شده عزیزی که مدتی پیش توسط همین گروههای تروریستی ربوده شده و همچنین خانواده قربانیان خشونت تقدیم می کنم و به عنوان فردی که ابزار کارش موسیقی است از تمام برادران مسلمانم می خواهم با ابزار خود به جنگ گروههای افراطی بروند.

    ناظم پور در پایان گفت: به نظر من امروز مسلمانان آن قدر بینش سیاسی و تاریخی دارند که بدانند همین گروههایی که به اسم اسلام دست به کشتار می زنند از نسل انسان هایی هستند که در صدر اسلام خاکستر بر سر حضرت رسول می‌ریختند.

    https://musiceiranian.ir/?p=60005
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *