×
×

«مرکز» آلبوم جدید «سامی یوسف» با همکاری «بابک رادمنش» منتشر شد

  • کد نوشته: 59911
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۲ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۱۹ دیدگاه
  • hot-topic-logo«سامی یوسف» خواننده ایرانی الاصل و بین المللی جهان اسلام، آلبوم جدید خود را با عنوان «مرکز» راهی بازار موسیقی جهانی کرد که برای اولین بار ترانه تمام فارسی با عنوان «جان جانان» را در این اثر اجرا کرده است.
    +اکثر سازهای این اثر شامل سازهای ایرانی و عربی توسط خود «سامی یوسف» نواخته شده است
    +ترانه «جان جانان» توسط «بابک رادمنش» (پدر سامی یوسف) سروده شده است

    «مرکز» آلبوم جدید «سامی یوسف» با همکاری «بابک رادمنش» منتشر شد
  • سامی یوسف (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    سامی یوسف (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – مهدی جهانگیر: «سامی یوسف» خواننده ایرانی الاصل و بین المللی جهان اسلام، آلبوم جدید خود را با عنوان «مرکز» راهی بازار موسیقی جهانی کرد که برای اولین بار قطعه تمام فارسی با عنوان «جان جانان» را در این اثر اجرا کرده است.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در این آلبوم که قالب سنتی و معاصر دارد و مضمون اشعار آن معنوی و فلسفی است، سامی یوسف برای اولین بار قطعه تمام فارسی خود به نام «جان جانان» را که به صورت کاملا سنتی ایرانی و با استفاده از سازهای ایرانی اجرا کرده است را در این آلبوم منتشر کرده که البته ترانه این اثر نیز توسط پدر سامی یوسف، استاد«بابک رادمنش» (شاعر و آهنگسازسرشناس و چیره دست موسیقی سنتی و پاپ ایران) سروده شده است.

    آلبوم جدید سامی یوسف ۱۳ قطعه به نام های Pearl (مروارید)، Fire (آتش)، Go (برو)، Khorasan (خراسان)، Prism (منشور)، Circle (دایره)، You (تو)، The Centre (مرکز)، Lament (سوگواری)، The Key (کلید)، Jaaneh Jannan (جان جانان)، Sari Gelin (ساری گلین) و Khorasan (خراسان – ورژن عربی) دارد، ملودی های این آلبوم ترکیبی از تم های شرقی و غربی است که به صورت گسترده از سازهای سنتور، کمانچه، پیانو، نی و عود در این اثر استفاده شده است، ترانه «سوگواری Lament» قطعه سنتی تمام عربی است که از اشعار عارف و فیلسوف برجسته «محیی الدین ابن عربی» در آن استفاده شده و همچنین «ساری گلین» قطعه فولکور معروف آذری است که سامی یوسف از ورژن انگلیسی – آذری آن در این آلبوم استفاده کرده است.

    سامی یوسف (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    سامی یوسف (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    ترانه هشتم این آلبوم به عنوان «مرکز» نیز سروده پروفسور «نصر» است که ارتباط و همکاری بسیار نزدیکی با سامی یوسف دارد، ناگفته نماند که تم این ترانه نیز حاوی مفاهیم فلسفی است که موسیقی و سازهای سنتی حال و هوای بسیار زیبایی به این قطعه داده است.

    سامی یوسف همچنین آهنگی را با نام «خراسان» در آلبوم «مرکز» با دو زبان انگلیسی و عربی قرار داده است، وی درباره این آهنگ می‌گوید: بسیاری از مواقع جواهری که به دنبال آن می‌گردیم همواره کنار ما است، اما ممکن است برای پیدا کردن این جواهر لازم باشد سفری طولانی را داشته باشیم. خراسان بخشی تاریخی از ایران است که مقصدی برای این سفر معنوی ست، جایی که پاسخ‌هایی وجود خودمان را در آنجا کشف می‌کنیم.»

    جالب است بدانید که خوانندگی، تنظیم و آهنگسازی تمامی قطعه های آلبوم «مرکز» توسط خود «سامی یوسف» انجام شده است، همچنین به علت استعداد بالای وی در نواختن بیش از ۱۲ ساز موسیقی، اکثر سازهای این اثر شامل سازهای ایرانی و عربی توسط سامی یوسف نواخته شده است.

    علاقه مندان برای خرید این اثر می توانند به سایت رسمی «سامی یوسف» به آدرس samiyusufofficial.com مراجعه نمایند.

    در ادامه می توانید قطعه «جان جانان» با صدای «سامی یوسف» که به صورت کاملا فارسی منتشر شده است را از طریق سایت موسیقی ایرانیان، آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    + دانلود «جان جانان» با صدای «سامی یوسف»

    «جان جانان» با صدای «سامی یوسف» را آنلاین بشنوید:

    سامی یوسف (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)سامی یوسف (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    سامی یوسف (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=59911
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *