×
×

نوازنده مشهور ژاپنی و برنده جایزه گرمی و خالق جاده ابریشم؛

  • کد نوشته: 58984
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۰
  • خبر حضور کیتارو نوازنده مشهور ژاپنی و برنده جایزه گرمی و خالق جاده ابریشم در ایران موجی از شادمانی را میان دوستداران ایرانی اش ایجاد کرد. حالا خبر می رسد که پیش فروش بلیت های این اجرا آغاز شده است تا در میانه مهرماه سالن وزارت کشور میزبان این نوازنده محبوب باشد. این اجرا بخشی […]

  • 635450741814855995_Mخبر حضور کیتارو نوازنده مشهور ژاپنی و برنده جایزه گرمی و خالق جاده ابریشم در ایران موجی از شادمانی را میان دوستداران ایرانی اش ایجاد کرد.

    حالا خبر می رسد که پیش فروش بلیت های این اجرا آغاز شده است تا در میانه مهرماه سالن وزارت کشور میزبان این نوازنده محبوب باشد.

    این اجرا بخشی از یک تور جهانی است. کیتارو در ماه‌های پیش در ترکیه، سنگاپور و جمهوری آذربایجان روی صحنه رفته است. او که اکنون مقیم یکی از شهر‌های کالیفرنیاست، شهریور در ژاپن روی صحنه می‌رود و مهرماه هم در ایران قطعات به‌یادماندنی مانند جاده ابریشم را اجرا می‌کند.

    کیتارو درباره موسیقی ایران می گوید: از اوایل دهه ۸۰ میلادی که روی آهنگسازی مستند “جاده ابریشم” کار می‌کردم، بارها تجربه گوش‌دادن به موسیقی ایران را پیدا کردم. این موسیقی برایم بسیار باشکوه است. در این موسیقی، “آواز” محوریت خاصی دارد و سازهای مختلف، رشته‌های پیوند بخش‌های مختلف آن را با هم تشکیل می‌دهند. موسیقی ایرانی، نوعی موسیقی کهن است که همچنان در دوران معاصر کاربرد دارد و مردمانی هستند که آن را می‌نوازند و می‌خوانند…

    https://musiceiranian.ir/?p=58984
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *