×
×

جوانان از خواب بیدار شده‌اند

  • کد نوشته: 58909
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۰
  • هشتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی از ۱۵ تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری با حضور ۲۴۶ نوازنده و خواننده از ۲۶ استان کشور در تالار رودکی، خانه هنرمندان و تالار وحدت میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود. در این دوره از جشنواره مجموعا ۲۵۳ نوازنده و خواننده برنامه های خود را اجرا […]

  • هشتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی از ۱۵ تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری با حضور ۲۴۶ نوازنده و خواننده از ۲۶ استان کشور در تالار رودکی، خانه هنرمندان و تالار وحدت میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود.
    در این دوره از جشنواره مجموعا ۲۵۳ نوازنده و خواننده برنامه های خود را اجرا می کنند که از این تعداد ۱۵۲ نوازنده و خواننده موسیقی دستگاهی ایران و ۹۴ نوازنده موسیقی کلاسیک در بخش رقابتی و ۲ نوازنده عود، ۳ نوازنده کلارینت و ۲ نوازنده ابوا در بخش غیر رقابتی آثار خود را ارائه می دهند.

    در طول برگزاری جشنواره نوازنده سازهایی چون پیانو، ویلنسل، سه تار، تار، سنتور، ویلن،ابوا، کلارینت،‌ فلوت، عود و نی و نیز خوانندگان آواز سنتی در تالار رودکی و نوازنده سازهای کمانچه، قانون و گیتار در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران در حضور هیات داوران روی صحنه می روند.

    در طول این مدت ورود برای عموم آزاد است و همه مخاطبان می توانند به صورت رایگان از برنامه ها دیدن کنند.

    مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره ۲۰ شهریورماه با معرفی نفرات برگزیده در تالار وحدت برگزار می شود.

    یک آماده باش موسیقایی برای جوانان

    رامبد صدیف عضو شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان، درباره برگزاری این جشنواره گفت: من اهل مبالغه نیستم و با صراحت تمام می گویم نسل جوان امروز موسیقی ما که کمی دچار بدبینی و سهل انگاری شده اند با برگزاری جشنواره موسیقی جوان به شکل جدی، بیدار شده اند.

    این خواننده پیشکسوت آواز افزود: سال گذشته وقتی پس از مدت ها وقفه این جشنواره از سر گرفته شد خیلی ها گمان می کردند که احتمالا قرار است مانند بسیاری از جشنواره ها به صورت ظاهری برگزار شود؛ اما پس از تجربه موفق سال گذشته و به خصوص با تلاش هایی که امسال انجام شده تمامی این عزیزان نیز دریافته اند که قرار است اتفاقی به واقع جدی برای جوان ها بیافتد.

    عضو شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان بیان کرد: هیات داوران امسال با حرارت و صداقت آثار رسیده را مورد بررسی قرار دادند و برترین ها را انتخاب کردند. همین جدیت و صداقت که هم در شورای سیاستگذاری، هم در هیات داوران و هم در دست اندرکاران برگزاری وجود دارد نگاه بیرونی جوان ها و همچنین اهالی موسیقی را به روند جشنواره مثبت تر کرده است.

    این استاد آواز ایرانی گفت: جدیدت جشنواره موسیقی جوان را از ترکیب اشخاصی که در آن فعالیت می کنند می توانید بسنجید؛ افرادی چون حسین علیزاده، شهرام ناظری، هومان اسعدی، مجید کیانی و داریوش طلایی و دیگر دوستان در شواری موسیقی کلاسیک و نیز هیات انتخاب دور هم جمع شده اند تا با کمک هم اتفاق مبارک و جریان سازی را برای نسل جوان موسیقی کشورمان شکل دهند.

    عضو شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان افزود: ما همه خوشحالیم که نگاه جدی به این جشنواره کم کم باعث می شود موسیقی از حالت تفنن و سرگرمی برای جوان هایمان خارج  شود و امسال از روی آثار رسیده به جشنواره شاهدیم که نسبت به سال گذشته جوان ها با جدیدت بیشتر حضور پیدا کرده اند که واقعا جای خوشحالی و امیدواری دارد. البته در شکل گیری این جشنواره همه همراه هستیم و ارشاد هم دارد در این میسر کمک می کند و ما همه امیدواریم که این جریان در سال های بعد نیز با قدرت بیشتر به کارش ادامه بدهد.

    هشتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی ۱۵ تا ۲۰ شهریورماه در تالار رودکی، خانه هنرمندان و تالار وحدت برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=58909
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *