×
×

در فرهنگسرای ارسباران

  • کد نوشته: 58363
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۶ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • جلسه‌ی نقد و بررسی آلبوم «عجملر» که به گردآوری وتنظیم آرش محافظ اجرا و توسط موسسه ماهور منتشر شده است، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
    ین برنامه به همت سعید یعقوبیان برپا خواهد شد

    در فرهنگسرای ارسباران
  • جلسه‌ی نقد و بررسی آلبوم «عجملر»

    جلسه‌ی نقد و بررسی آلبوم «عجملر»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: جلسه‌ی نقد و بررسی آلبوم «عجملر» که به گردآوری وتنظیم آرش محافظ اجرا و توسط موسسه ماهور منتشر شده است، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این مراسم ساعت ۶:۳۰ عصر روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه سال جاری به همت سعید یعقوبیان از کارشناسان و منتقدین حوزه‌ی موسیقی ایرانی و با همکاری باشگاه موسیقی «ارسباران» برگزار می‌شود و در این برنامه آرش محافظ و تعدادی از نوازندگان این آلبوم از جمله فرشاد توکلی، امیر شریفی، بهاره فیاضی، احسان عابدی، بهناز بهنام نیا، آساره شکارچی و شیوا عابدی حضور خواهند داشت و به بررسی ویژگیها و مختصات این اثر خواهند پرداخت. همچنین امیر شریفی به عنوان یکی از عوامل این پروژه،قطعه‌ی «ناز و نیاز» از قطعات مجموعه‌ی عجملر را اجرا خواهد کرد.

    آلبوم «عجملر» که در قالب دو سی‎دی در سال گذشته توسط مؤسسه‌ی ماهور منتشر شد، گزیده‌ای از آثار آهنگسازان ایرانی و معاصرین‌شان در دربار عثمانی است که آرش محافظ پس از تحقیق و بررسی‌ دو رساله‌ی به جا مانده از قرن هفدهم میلادی که شامل آوانویسی قطعات متعددی از موسیقی آن دوره (مقارن با دوره‌ی صفوی در ایران) هستند، نوزده قطعه از میان قطعات این دو رساله را تنظیم و اجرا نموده است. باشگاه موسیقی ارسباران جلسه‌ی مردادماه خود را در یک سالگی انتشار آلبوم «عجملر»، به نقد و بررسی این اثر اختصاص داده است.

    شایان ذکر است شرکت در این جلسه برای عموم آزاداست.

    https://musiceiranian.ir/?p=58363
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *