×
×

«صدای بی صدا»، ادای احترام «سیروس سلیمی» به «فرهاد مهراد»

  • کد نوشته: 58053
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۶ دیدگاه
  • سیروس سلیمی، طراح گرافیک، نقاش و خوشنویس شناخته شده کشورمان که با خواندن ترانه فیلم «تجارت» در سال ۱۳۷۳ نام و قطعه‌ای خاطره انگیز را از خود به ثبت رساند، به زودی نخستین آلبوم خود را با عنوان «صدای بی‌صدا» روانه بازار موسیقی خواهد کرد.
    +آلبوم «صدای بی‌صدا» تا یکماه آینده روانه بازارِ موسیقی می‌شود

    «صدای بی صدا»، ادای احترام «سیروس سلیمی» به «فرهاد مهراد»
  • سیروس سلیمی

    سیروس سلیمی

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: سیروس سلیمی، طراح گرافیک، نقاش و خوشنویس شناخته شده کشورمان که با خواندن ترانه فیلم «تجارت» در سال ۱۳۷۳ نام و قطعه‌ای خاطره انگیز را از خود به ثبت رساند، به زودی نخستین آلبوم خود را با عنوان «صدای بی‌صدا» روانه بازار موسیقی خواهد کرد.

    سیروس سلیمی در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، با اعلام این خبر عنوان کرد: « بسیاری از نام آوران عرصه ی موسیقی در آلبوم «صدای بی صدا » حضور داشته و به هنرنمایی پرداخته اند. فضای این آلبوم پاپ و آهنگ و تنظیم آن بر عهده پیمان براری ، آهنگساز، تنظیم کننده و مولف موسیقی است و در آن از سازهای آکوستیک با ارکستر بزرگ بهره گرفته شده است.ترانه های این آلبوم از سروده های نسترن زندی ، فرشید سنگ تراش، پل آنکا و من می باشد.»

    وی در خصوص یکی از قطعات به یاد ماندنی این اثر و انگیزه انتخاب و گنجاندن آن در مجموعه افزود: «ترانه “صدای بی صدا” را همانگونه که از نامش پیداست، به یاد واحترام خواننده ی اولین ترانه در سینمای ایران یعنی فرهاد مهراد سروده و خوانده ام و پیمان عزیزآهنگ و تنظیم بسیاری زیبایی را برای آن نوشته است.»

    سلیمی خاطرنشان کرد: «قراراست تا یکماه آینده این آلبوم روانه بازارِ موسیقی شود و یکی از قطعاتِ زیبای آن در قالب یک کلیپ، آماده ی نمایش گردد. امیدوارم در موعد مقرر شده، این اثر در دسترس مخاطبان قرار گیرد.»

    شایان ذکر است که ترانه فیلم سینمایی «تجارت» ساخته ی مسعود کیمیایی، اولین ترانه ی پاپ در سینمای بعد از انقلاب بوده که سیروس سلیمی علاوه بر خوانندگی این قطعه، عنوان بندی آن فیلم را نیز خوشنویسی و طراحی کرده بود. این هنرمند پس از آن چند ترانه را برای تلویزیون در قالب فیلم سینمایی، سریال و ویدیو کلیپ به اجرا در آورد. وی بسیاری از مشهورترین کاورها و پوسترهای موسیقیِ پاپ، سنتی، کلاسیک و بی کلام در ۱۷ سال اخیر را طراحی نموده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=58053
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *