×
×

از سوی غلامحسین امیرخانی صورت گرفت

  • کد نوشته: 57464
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۴۶ دیدگاه
  • غلامحسین امیرخانی در مراسم افطار جمعی از هنرمندان که با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد، به حذف صدای شجریان از رسانه ملی واکنش نشان داد و گفت: مگر می‌توانیم قهرمانمان را حذف کنیم، چه کسی است که صدای ربنای استاد شجریان را بشنود و جانش به مبدا وجود متصل نشود؟ مراسم افطار جمعی از اهالی […]

  • غلامحسین امیرخانی در مراسم افطار جمعی از هنرمندان که با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد، به حذف صدای شجریان از رسانه ملی واکنش نشان داد و گفت: مگر می‌توانیم قهرمانمان را حذف کنیم، چه کسی است که صدای ربنای استاد شجریان را بشنود و جانش به مبدا وجود متصل نشود؟

    مراسم افطار جمعی از اهالی هنر، سی تیرماه با حضور شهردار تهران در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این برنامه البته با استقبال پرشوری از سوی هنرمندان روبه‌رو نشد، چنانچه از اهالی سینما، موسیقی و ادبیات تعداد بسیار معدودی از هنرمندان در این برنامه شرکت کرده بودند و البته از میان هنرمندان هنرهای تجسمی، تعداد بیشتری حضور داشتند.

    قبل از شروع این مراسم، محمد باقر قالیباف به همراه مجید سرسنگی – مدیرعامل خانه هنرمندان – به همراه تعدادی از هنرمندان، نمایشگاه بازار نقاشی را افتتاح کردند. در هنگام بازدید از نمایشگاه نیز عزت‌الله انتظامی و غلامحسین امیرخانی وارد نمایشگاه شدند و با قالیباف احوال‌پرسی و روبوسی کردند. سرسنگی در طول این بازدید به قالیباف اعلام کرد که خانه‌ی هنرمندان ایران به حمایت ویژه‌ای از سوی شهرداری تهران نیاز دارد. او همچنین هنگام سخنرانی، شروع سخنانش را با خواندن مصرعی از حافظ شیرازی در خطاب به شهردار تهران آغاز کرد‌ و گفت: زان‌ یار دلنوازم شکری است با شکایت؛ شکر داریم که به این برنامه آمدید و شکایت داریم که چرا کم می‌آید.

    اجرای این برنامه را که با برنامه‌ی تعزیه‌ی سیدمحسن هاشمی آغاز شد، ژیلا صادقی برعهده داشت. او با اینکه بارها به هنرمندان تذکر می‌داد که فقط پنج دقیقه فرصت سخنرانی دارند، خود میان هر سخنرانی مدتی صحبت کرده و در ابتدای برنامه نیز گفت که من حرفه‌ام صحبت کردن است. او در طول این برنامه درباره تابلوهایی که در بازار نقاشی قرار بود به فروش بروند، گفت: ۲۰۰ تابلو در این بازار وجود دارد که هر کدام ۵۰۰ هزار تومان به فروش گذاشته شده‌اند.

    او خطاب به شهردار گفت: از شما وعده می‌گیرم که از این تابلوها برای مجموعه‌ی خود خریداری کنید و به این ترتیب مردم را به این کار تشویق کنید.

    همچنین ایرج راد – مدیرعامل خانه‌ی تئاتر – در طول سخنرانی خود از قالیباف تمجید کرد و خطاب به او و محمد هادی ایازی – معاونش – اظهار کرد: من از ته دل شما را دوست دارم.

    از مسئولان حاضر در این برنامه همچنین به علی‌ مرادخانی – معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی -،‌ شهاب مرادی – رییس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران – می‌توان اشاره کرد. مرادخانی حدود نیم ساعت مانده به پایان برنامه در مراسم حاضر شد و مرادی تقریبا به انتهای برنامه رسید.

    یکی از سخنرانان این برنامه داریوش ارجمند بود که با حرارت تمام سخن می‌گفت. قبل از اینکه او برای سخنرانی حاضر شود، با توجه به اینکه وقت اندکی به انتهای برنامه و زمان اذان مغرب مانده بود، مجری خطاب به او گفت: فکر می‌کنم که شما نمی‌توانید صحبت کنید و از شهردار خواست که به روی سن برود، ولی قالیباف وقتش را به ارجمند داد و کلا از سخنرانی صرف نظر کرد. البته در طول سخنرانی ارجمند دو مرتبه به او نوشته‌ای داده شد که سخنرانی را کوتاه کند. در مرتبه اول، این بازیگر در واکنش گفت: آیا قرار بود که همین قدر شهردار تهران صحبت کند؟ فکر نمی‌کنم!

    او سپس در خطاب به قالیباف گفت: تا آخرین ۱۰ شاهی وقتتان را صرف می‌کنیم.

    وقتی این مراسم بدون سخنرانی شهردار به پایان خود نزدیک شد، شهردار تهران پشت تریبون حضور یافت و وعده داد که روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه که روز فرهنگ پهلوانی نام دارد، به مدت ۳ ساعت با هنرمندان در خانه هنرمندان ایران دیدار کند و از این زمان دو ساعتش را در اختیار هنرمندان قرار دهد و ۴۵ دقیقه‌اش را خود پاسخ دهد. این موضوع با تشویق حاضران روبه‌رو شد.

    در پایان این مراسم نیز تابلوعکسی از جمشید بایرامی از سوی خانه هنرمندان ایران به شهردار تهران اهدا شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=57464
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *