×
×

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک «رمضان»

  • کد نوشته: 56680
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۸ام تیر ۱۳۹۳
  • ۲۰ دیدگاه
  • در حالی که موضوع عدم پخش ربنای محمدرضا شجریان استاد آواز ایران از رسانه ملی در ماه مبارک رمضان، چند سالیست مورد توجه رسانه ها است، امسال نیز مشخص نیست ربنا با صدای شجریان از طریق رسانه های ایران پخش خواهد شد یا مخاطبین بایستی ربنا را با صدای دیگر هنرمندان بشنوند.
    +در ادامه می توانید، ربنا را با صدای استاد شجریان از طریق سایت موسیقی ایرانیان دانلود کنید

    به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک «رمضان»
  • استاد محمدرضا شجریان

    استاد محمدرضا شجریان

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: در حالی که موضوع عدم پخش ربنای محمدرضا شجریان استاد آواز ایران از رسانه ملی در ماه مبارک رمضان، چند سالیست مورد توجه رسانه ها است، امسال نیز مشخص نیست ربنا با صدای شجریان از طریق رسانه های ایران پخش خواهد شد یا مخاطبین بایستی ربنا را با صدای دیگر هنرمندان بشنوند.

    پس از انتخابات سال ۸۸ ایران، زمانی‌ که محمدرضا شجریان به خاطر رعایت نکردن حقوق مؤلف از پخش بی‌اجازه آثارش از صداوسیما شکایت کرد. این ماجرا تا ماه مبارک رمضان همان سال ادامه داشت، تا مسئولین اعلام کردند ربنای استاد از رسانه ملی پخش نخواهد گردید که شجریان نیز در مقابل «ربنا» و «مناجات افشاری» خود را به ملت ایران تقدیم و تأکید کرد حساب این دو اثر از بقیه آثارش جداست.

    «ربنا» و «مناجات افشاری» استاد شجریان، در واقع نه متعلق به صاحب اثر است و نه متعلق به صدا و سیما، این دو نغمه در کنار اذان موذن‌زاده و بسیاری دیگر از مناجات ها، نماد ماه مبارک رمضان هستند و نباید پس از بیش ۳۰ سال از سفره افطار مردم حذف می شدند.

    در ادامه می توانید، ربنا را با صدای استاد شجریان از طریق سایت موسیقی ایرانیان دانلود کنید.

    + دانلود «ربنا» با صدای استاد شجریان

    ربنا را آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=56680
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *