×
×

طی مراسم تجلیل از استادان، محققان و هنرمندان برجسته و نخبه کشور

  • کد نوشته: 54232
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۹ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۷ دیدگاه
  • صبح دیروز ۲۸ اردیبهشت ماه مراسم تجلیل از استادان، محققان و هنرمندان برجسته و نخبه کشور از جمله «حسین علیزاده» آهنگ ساز، ردیف‌دان، پژوهش گر و نوازنده تار و سه تار ایرانی و نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی در حوزه موسیقی، با حضور حسن روحانی رییس‌جمهوری در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

    +به همین بهانه با فیلم «به تماشای آبها» مروری بر زندگی و آثار حسین علیزاده داشته باشید

    طی مراسم تجلیل از استادان، محققان و هنرمندان برجسته و نخبه کشور
  • حسین علیزاده و حسن روحانی

    حسین علیزاده و حسن روحانی

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی‌زاده: صبح دیروز ۲۸ اردیبهشت ماه مراسم تجلیل از استادان، محققان و هنرمندان برجسته و نخبه کشور از جمله «حسین علیزاده» آهنگ ساز، ردیف‌دان، پژوهش گر و نوازنده تار و سه تار ایرانی و نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی در حوزه موسیقی، با حضور حسن روحانی رییس‌جمهوری در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حاضران در مراسم بود که هنگام اهدای جوایز هنرمندان کنار رییس‌جمهوری قرار گرفته و جوایز هنرمندان را اهدا کرد، همچنین در مراسم تجلیل از نخبگان هنری و دانشگاهی، مرضیه برومند، قباد شیوا، فردین خلعتبری، احمدرضا معتمدی و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور نیز حضور داشتند.

    حسین علیزاده که از سوی رئیس جمهور تجلیل شد، از چهره‌های تحسین‌شده موسیقی فیلم در ایران به شمار می‌آید و آثاری چون دلشدگان (۱۳۷۰)، گبه (۱۳۷۴)، زشت و زیبا (۱۳۷۷) ٬ زمانی برای مستی اسب‌ها (۱۳۷۸) ٬ لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند (۱۳۸۶) ٬ آواز گنجشک‌ها (۱۳۸۷) و ملکه (۱۳۹۰) از ساخته‌های اوست. علیزاده همچنین دبیر و سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی ایران است.

    این استاد موسیقی با کسب ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌های گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشک‌ها و ملکه٬ مشترکاً به همراه مجید انتظامی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر می‌باشد، همچنین ایشان ۳ بار نامزد دریافت  جایزه گرمی شده است.

    در ادامه می توانید به همین بهانه با فیلم «به تماشای آبها» مروری بر زندگی و آثار حسین علیزاده داشته باشید.

    +فیلم«به تماشای آبها» را آنلاین ببینید و دانلود کنید

    https://musiceiranian.ir/?p=54232
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *