×
×

با حضور خیل عظیم مردم هنردوست گرگان

  • کد نوشته: 53238
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۵ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۰
  • مراسم تشییع پیکر زنده یاد استاد محمدرضا لطفی صبح امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۳ در زادگاهش شهرستان گرگان با حضور خیل عظیم مردم هنردوست این شهرستان و هنرمندانی که از تهران و دیگر شهرهای ایران به گرگان آمده بودند، برگزار و پیکر این هنرمند در محله «سبزه مشهد» به خاک سپرده شد.
    +عکس و فیلم از این مراسم

    با حضور خیل عظیم مردم هنردوست گرگان
  • lotfiمراسم تشییع پیکر  زنده یاد استاد محمدرضا لطفی صبح امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۳ در زادگاهش شهرستان گرگان با حضور خیل عظیم مردم هنردوست این شهرستان و هنرمندانی که از تهران و دیگر شهرهای ایران به گرگان آمده بودند، برگزار و پیکر این هنرمند در محله «سبزه مشهد» به خاک سپرده شد.

    دکتر حسن صادقلو استاندار در جمع تشییع کنندگان پیکر استاد لطفی گفت: برای ما گلستانی ها افتخار است که استاد تا آخرین لحظات همیشه به یاد وطن خود بود و دل در گرو گرگان داشت.

    وی افزود: آنچه که امروز مساله اساسی است سیره و مدل شدن استاد است و شاگردان و علاقه مندان به موسیقی باید تلاش کنند تا سیره و الگوی وی را زنده نگه دارند و راه او را ادامه دهند.

    وی بزرگترین گرامی داشت را مدل شدن وی در قالب یک مکتب دانست و گفت: اگر مکتب موسیقیایی وی تداوم داشته باشد یاد اون نیز همیشه زنده خواهد بود.

    صادقلو خاطر نشان کرد: وابستگان وی فقط خانواده وی نیستند بلکه تمام جامعه هنری بخصوص علاقه مندان به موسیقی جزوی از خانواده لطفی هستند.

    حسین علیزاده: زمانی که سازها را جمع می کردند، لطفی در زیر زمین به موسیقی آبرو داد

    حسین علیزاده استاد موسیقی کشور و سخنگوی شورای عالی موسیقی ایران صبح امروز در مراسم تشییع پیکر استاد محمدرضا لطفی در گرگان گفت : زمانی که سازها را جمع می کردند لطفی به همراه چند نفر دیگر در زیر زمین موسیقی را اعتبار بخشیدند و آن را حفظ کردند .

    علیزاده افزود : اگر لطفی نبود موسیقی ایران زنده نمی ماند و اگر چه امروز جسمش از بین ما رفت اما روحش و نواهای ماندگار وی برای همیشه در بین ما خواهد بود .

    وی با اشاره به راه اندازی گروه چاوش گفت : زمانی که حمایت دولتی نبود من و لطفی و چند نفر دیگر این گروه را راه انداختیم و اتفاقا خوب تاثیر گذاشت و موجب وحدت و همبستگی هنرمندان می شد.

    حسین علیزاده خاطرنشان کرد: من زمان زیادی با استاد لطفی بودم ور وزگار جوانی هم با استاد بودم و از وی کاملا شناخت داشتم و عنوان می کنم که بنیان موسیقی ایران را امثال استاد لطفی گذاشتند.

    وی افزود : امروز موسیقی ایران در جهان ماندگار شده و جزئی از فرهنگ ماست و کسی نمی تواند آن را از ما بگیرد و این مرهون زحمات استاد محمدرضا لطفی و سایر هنرمندان است.

    آرامگاه لطفی مجتمع فرهنگی هنری می شود

    رئیس شورای شهر گرگان نیز گفت: آثار به جا مانده از این استاد معرف شخصیت والای معنوی ایشان است.

    ناصر گرزین افزود: امروز بعد از مرگ استاد لطفی آرامگاه وی مجتمع فرهنگی هنری خواهد شد تا یاد استاد برای همیشه زنده بماند.

    وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم و مسئولان نشان دهنده بزرگی شخصیت این استاد و آنچه امروز بر گردن ما مسئولیت بزرگی است و باید بتوانیم ادامه دهنده راه این استاد فرزانه باشیم.

    ۲۸۰ فصل زندگی استاد لطفی با شایستگی بود!

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز گفت: استاد لطفی ثمره ۲۸۰ فصل زندگی خویش را به شایستگی به علاقمندان این عرصه تقدیم کرد و ثمره این جد و جهد را می‌توان در هنر فاخر پرورش یافتگان مکتبش و در آثار مانا و جاوندانش به تماشا نشست.

    منتظری اذعان کرد: شکوه شخصیت استاد لطفی بدان جا است که تا اوج علم و دانش همواره بال تواضع و فروتنی را در مقابل شاگردانش می‌گسترانید.

    در ادامه می توانید عکسهای «گلستان ما» از این مراسم را ببینید، همچنین از اینجا فیلم کوتاهی از مراسم و از اینجا فیلم سخنرانی حسین علیزاده را مشاهده کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=53238
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *