×
×

از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری

  • کد نوشته: 51962
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۷ام فروردین ۱۳۹۳
  • ۷ دیدگاه
  • آلبومی از تکنوازی‌های درویش رضا منظمی در «راست پنجگاه»، «سه‌گاه» و آواز «اصفهان» از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر می‌شود. ۱۶ فروردین زادروز درویش رضا منظمی نوازنده کمانچه و مدرس موسیقی کشورمان است. منظمی در ماه پایانی سال ۱۳۹۲ عمل جراحی قلب را پشت سر گذاشت و خوشبختانه اکنون در وضعیت مناسبی از نظر […]

  • 139301161530478202466293آلبومی از تکنوازی‌های درویش رضا منظمی در «راست پنجگاه»، «سه‌گاه» و آواز «اصفهان» از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر می‌شود.

    ۱۶ فروردین زادروز درویش رضا منظمی نوازنده کمانچه و مدرس موسیقی کشورمان است. منظمی در ماه پایانی سال ۱۳۹۲ عمل جراحی قلب را پشت سر گذاشت و خوشبختانه اکنون در وضعیت مناسبی از نظر جسمی به سر می‌برد.

    این نوازنده کمانچه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی تسنیم اظهار کرد: تقریبا یک ماه پیش بود که هنگام پیاده روی دچار مشکل شدم و بعد از مراجعه به بیمارستان مشخص شد که برخی از رگ‌های قلبم مسدود شده‌اند. بعد از آن در بیمارستان شهرک غرب بستری و قلبم جراحی شد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون اوضاع جسمی مناسبی دارم.

    این مدرس بازنشسته دانشگاه درباره فعالیت‌هایش در سال ۱۳۹۳ گفت: دعوت‌های زیادی برای اجرا در تهران دارم. اما قصد رفتن به روی صحنه را ندارم. اما آلبومی از تکنوازی‌های من آماده انتشار است که به زودی روانه بازار موسیقی می‌شود.

    وی درباره این آلبوم اظهار کرد: قطعه‌هایی را در «راست پنجگاه»، «سه‌گاه» و آواز «اصفهان» نواخته‌ام که در قالب یک آلبوم از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر می‌شود. البته قرار بود این آلبوم پیش از نوروز ۹۳ روانه بازار موسیقی شود.

    منظمی گفت: این آلبوم را به پیشنهاد پیروز ارجمند و در آبان ۱۳۹۲ ضبط کردم. آن زمان ارجمند در مرکز موسیقی حوزه هنری بود و خوشبختانه امروز مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

    عضو سابق گروه موسیقی «شیدا» با اشاره به تغییرهای به وجود آمده در مدیریت موسیقی کشور تصریح کرد: در سال‌های گذشته کسانی چون ایمانی و شاه آبادی در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند که به حق، آدم‌های خوبی بودند. اما مرادخانی به موسیقی و هنر آشنایی بسیاری دارد.

    وی ادامه داد: به انتخاب مرادخانی برای مدیرکل دفتر موسیقی دقت کنید؛ ‌ او کسی چون پیروز ارجمند را برای این پست مهم در نظر گرفته که خودش موزیسین است و موسیقی و هنرمندان این عرصه را می‌شناسد. متاسفانه مدیرکل‌های پیشین در دفتر موسیقی، کمترین آشنایی را با هنرمندان موسیقی نداشتند.

    منظمی تاکید کرد: درک درست از هنر برای یک مدیر هنری بسیار مهم است. مدیران باید هنرمندان و سوابقشان را بشناسند. امیدوارم سال ۱۳۹۳ سال خوبی برای اهالی موسیقی باشد و شاهد رونق هر چه بیشتر این هنر در جامعه باشیم.

    درویش‌رضا منظمی نوازنده کمانچه و از اعضای گروه موسیقی «شیدا» است. وی متولد شهر الش‌تر از توابع استان لرستان است. منظمی با آموختن کمانچه در الش‌تر و ویولون در خرم آباد، توانست در رادیوی محلی لرستان به اجرای برنامه بپردازد. بعد‌ها به مدت شش سال نزد حسین یاحقی موسیقی آموخت. از دیگر استادان وی به نورعلی برومند، علی اصغر بهاری و جواد معروفی می‌توان اشاره کرد. فعالیت حرفه‌ای را در گروه موسیقی شیدا و در کنار محمدرضا لطفی و محمد رضا شجریان آغاز کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=51962
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *