×
×

به سرپرستی «حسین علیزاده»

  • کد نوشته: 50995
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۹ام اسفند ۱۳۹۲
  • ۴ دیدگاه
  • سوغاتی آذری گروه هم‌آوایان باز هم در تهران طنین‌انداز شد. گروه هم‌آوایان، با تمدید کنسرت‌هایشان ۱۶ و ۱۷ اسفند بار دیگر به روی صحنه رفتند. آنها مهرماه سال‌جاری تور کنسرت‌های خود را در تهران و شهرستان‌ها برگزار کردند و همین کنسرت را در آخرین ماه سال نیز تمدید کردند.
    +این کنسرت به خوانندگی محمد معتمدی، پوریا اخواص، راحله برزگری و صبا حسینی برگزار شد!

    به سرپرستی «حسین علیزاده»
  • کنسرت گروه هم آوایان (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    کنسرت گروه هم آوایان (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    سحر آزاد: سوغاتی آذری گروه هم‌آوایان باز هم در تهران طنین‌انداز شد. گروه هم‌آوایان، با تمدید کنسرت‌هایشان ۱۶ و ۱۷ اسفند بار دیگر به روی صحنه رفتند. آنها مهرماه سال‌جاری تور کنسرت‌های خود را در تهران و شهرستان‌ها برگزار کردند و همین کنسرت را در آخرین ماه سال نیز تمدید کردند.

    حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده سه‌تار که تا به حال نامزد دریافت سه‌جایزه گرمی شده، موسس گروه هم‌آوایان است. این گروه در چند سال اخیر کنسرتی برگزار نکرده بود و حالا بعد از این مدت با هدیه‌ای بازگشته‌اند که قرار است از این پس سوغاتی آنها باشد. به گفته علیزاده در نشست مطبوعاتی این کنسرت که شهریور سال‌جاری در موزه موسیقی برگزار شد، در کنسرتی در تبریز، تشویق مردم باعث شد تا او تصمیم بگیرد به همراه گروه هم‌آوایان برنامه‌هایی با استفاده از موسیقی بومی شهرها اجرا کند: «هر سال موسیقی‌هایی از یک منطقه خواهیم داشت و سوغاتی خودمان را به آنجا می‌بریم.»

    این گروه در اولین گام برای اجرای طرح خود به اجرای قطعات آذری پرداخته و بخش اول کنسرت خود را به آهنگ‌هایی از این منطقه اختصاص داده است. در کنسرتی هم که اسفند ماه سال‌جاری از سوی موسسه فرهنگی هنری ققنوس تمدید شد، هشت قطعه آذری به اجرا درآمد. در اولین قطعه این کنسرت «پیش درآمد بیات شیراز» که یک آهنگ قدیمی آذری با تنظیمی از علیزاده است، اجرا شد و پس از آن قطعات «ساز و آواز» با شعر ملامحمد فضولی و «عشقیم گل» با شعر عباس فولادی، محمد فضولی و موسیقی علیزاده اجرا شد اما قطعه بعدی بداهه‌نوازی بود که در آن تک‌نوازی سینا جهان‌آبادی با کمانچه انجام و در بخش‌هایی از آن به دونوازی کمانچه و تار حسین علیزاده تبدیل شد. قطعه بعدی «ساری گلین» برگرفته از یکی از آهنگ‌ها و شعرهای قدیمی آذری با تنظیم علیزاده و شعر سیروس جمالی است که یکی از خاطره‌انگیزترین آثار علیزاده به حساب می‌آید و پس از آن‌هم بداهه‌نوازی صورت گرفت. در این بداهه‌نوازی پریچهر خواجه که از شاگردان ملیحه سعیدی، نوازنده شناخته‌شده قانون در ایران است، به تک‌نوازی قانون پرداخت و در بخش‌هایی از آن حسین علیزاده با تار و سیامک جهانگیری با نی او را همراهی کردند. دو قطعه بعدی هم «سن‌سیز» با شعر عباس فولادی، موسیقی حسین علیزاده و «گل اوینا» با موسیقی حسین علیزاده بود. اجرای این قطعات درحالی مورد استقبال حاضرانی که بسیاری از آنها آذری بودند قرار گفت که خواننده اصلی این گروه، محمد معتمدی یک کاشانی است و پیش از این تجربه‌ای در خواندن آهنگ‌های آذری نداشته است. با این‌همه اجرای خوب و بیان درست کلمات از سوی او و پوریا اخواص، راحله برزگری و صبا حسینی که معتمدی را همراهی می‌کردند، تشویق مردم را برانگیخت. بعد از استراحتی کوتاه، بخش دوم کنسرت با گلچینی از آثار ادبی ایران آغاز شد. بعد از اجرای قطعات «سماع» با شعر سلمان ساوجی، «مثنوی» با شعر مولوی و «سرمست»، قطعه‌ای به صورت بداهه اجرا شد. در این قطعه، علیزاده با تار ابداعی خودش که «شورانگیز» نام دارد و پژمان حدادی با سازهای کوبه‌ای بداهه‌نوازی کردند و در ادامه قطعه‌های «نغمه جان‌سوز» با شعر محمدحسین شهریار، «هنگام» با شعر «نیمایوشیج» و «باده تویی» با شعر مولانا اجرا شد اما با پایان کنسرت تشویق حاضران باعث شد تا گروه هم‌آوایان بار دیگر به جایگاه خود بازگشتند و این‌بار یکی دیگر از آثار خاطره‌انگیز علیزاده با عنوان «بیا تا گل برافشانیم» اجرا شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=50995
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *