×
×

در گفت و گوی شبکه ایران با پوران گلفام مطرح شد

  • کد نوشته: 47764
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۳ دیدگاه
  • نازنین شادپی: ۲۹ دی ماه سالروز تولد زنده یاد فرهاد مهراد بود. نام او بیش از هر چیز ترانه های «وحدت»، «گنجشکک اشی مشی» و «بوی عیدی» را در ذهن ها زنده می کند. ترانه هایی که بعد از مرگ فرهاد به شکل های مختلف کاور شدند و صداهای مختلف آنها را بازخوانی کردند. فرهاد […]

  • IMAGE635259080514340785نازنین شادپی: ۲۹ دی ماه سالروز تولد زنده یاد فرهاد مهراد بود. نام او بیش از هر چیز ترانه های «وحدت»، «گنجشکک اشی مشی» و «بوی عیدی» را در ذهن ها زنده می کند. ترانه هایی که بعد از مرگ فرهاد به شکل های مختلف کاور شدند و صداهای مختلف آنها را بازخوانی کردند. فرهاد جزو معدود خوانندگان ایرانی بود که هیچ گاه هنرش را با ابتذال آلوده نکرد و شاید برای همین است که هنوز هم مخاطبان ایرانی به او علاقه دارند.
    پوران گلفام همسر فرهاد در مورد علت علاقه ایرانیان به خصوص جوانترها به فرهاد به شبکه ایران می گوید:«شما از کجا می دانید ایرانیان {با تاکید خاصی بر این واژه} به فرهاد علاقه دارند؟ یک گروه خیلی مخصوصی هستند که فرهاد را دوست دارند. قبول دارم یک خانم مذهبی پیر مثل مادر من اصلا به صدای فرهاد علاقه ای ندارد، اما وقتی آهنگ «محمد/وحدت» را می شنود مو به تن اش سیخ می شود. کسانی که به صدای فرهاد علاقه دارند روشنفکران هستند.»

    گلفام که تا آخرین لحظات مرگ فرهاد به مانند شریکی وفادار در کنارش بود ادامه می دهد:« کسانی که ترجیح می دهند آنچه می شنوند شعر معناداری داشته باشد به سراغ امثال فرهاد می آیند اما آن عده ای که ترجیح می دهند فقط برای اینکه آهنگی ساخته شود، کلماتی مبتذل را روی آن بگذارند زیاد برایشان فرهاد و مانند او مهم نیست.»

    پوران گلفام می افزاید:«به نظر من گروه اندکی هستند که فرهاد را دوست دارند یعنی کسانی که به کار خوب علاقه دارند. آنها که سره را از ناسره تشخیص می دهند بدیهی است که به کلامی که مغز داشته باشد و آهنگی که ابتذال در آن نباشد علاقه دارند.»

    این بانوی فرهیخته با تاکید بر شخصیت منحصربفرد فرهاد مهراد که هیچ گاه با سیاست عجین نشد به شبکه ایران می گوید:«کسانی که به واسطه فرهاد با من تماس می گیرند می گویند بیشتر از اینکه آهنگ های فرهاد روی ما تاثیر گذاشته باشد، شخصیت او برایشان اهمیت داشته است. شخصیتی که بعد از مرگش برایشان پررنگتر شد چون این شخصیتی که بعد از مرگش تعریف کردند برای آنها نوستالژیک است.»

    https://musiceiranian.ir/?p=47764
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *