×
×

از حضور نه گروه بانوان در جشنواره تا رشد ۶۱ درصدی استقبال

  • کد نوشته: 47065
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود. در ادامه می توانید خبرهای موسیقی ایرانیان از این جشنواره را در یک بسته کامل خبری دنبال کنید.

    از حضور نه گروه بانوان در جشنواره تا رشد ۶۱ درصدی استقبال
  • پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان: ۹ گروه موسیقی بانوان هنرمندان در جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر حضور دارند.

    به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر، در این دوره بخش موسیقی بانوان بار دیگر در جشنواره موسیقی فجر گنجانده شده و ۹ گروه در این بخش هنرنمایی خواهند کرد.

    گروه ستاره قطبی به سرپرستی بهاره ایلچی، دادمهر به سرپرستی پروین سلطانی، کرشمه به سرپرستی شیدا جاهدیان، آواز ملل به سرپرستی میلانی و ناصحی، آوای مهربانی به سرپرستی سهیلا پورگرامی، پریشاد به سرپرستی پریچهر خلوتی ، خنیا به سرپرستی پری ملکی، مهرنوا به سرپرستی نازلی بخشایش و ژیوار به سرپرستی ژیوار شیخ‌الاسلامی گروه‌های شرکت‌کننده در بخش موسیقی بانوان هستند.

    گفتنی است گروه‌های شرکت کننده در بخش بانوان بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران آثار خود را اجرا خواهند کرد. اخبار اجراهای این گروه‌ها و قطعاتی که برای جشنواره در نظر گرفته‌اند در خبرهای بعدی منتشر می‌شود.

    بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

      امیر کزازی مجد سرپرست گروه مهر اراک:

    دیده شدن دلیل حضور جوانان در جشنواره موسیقی فجر است

    سرپرست گروه مهر از استان مرکزی معتقد است مهمترین دلیل حضور جوانان در جشنواره موسیقی فجر دیده شدن است، به همین دلیل مسئولان می​تواند رایزنی کنند تا حداقل فیلم آثار اجرا شده از شبکه جهانی جام جم پخش شود.

    به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی مهر از استان مرکزی در بخش رقابتی کلاسیک ایرانی در جشنواره امسال قطعاتی مانند بیداد اثر استاد مشکاتیان، تصنیف غم غربت با شعر هوشنگ ابتهاج، چهار مضراب بیداد، تصنیف پیدا و پنهان ویک قطعه فانتزی درباره روزمرگی را اجرا می‌کند.

    امیر کزازی مجد، سرپرست گروه مهر درباره موسیقی سنتی ایرانی گفت: همواره دغدغه آهنگسازان این گروه ساخت قطعات بر پایه و اساس ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی بوده و هست. گرچه استفاده از فواصل غیر معمول موسیقی ایرانی و همچنین ریتم‌های ترکیبی و تنظیم‌های چند صدایی، رنگ و بوی بعضی از قطعات را با شرایط اجتماعی حال حاضر سازگارتر می‌سازد اما این مهم خود ذکاوتی بیش از پیش را می‌طلبد که اصالت قطعه موسیقی خدشه‌دار نشود. در قطعه فانتزی روزمرگی به این نکته توجه شده است.

    این هنرمند که کارشناس موسیقی است و به صورت تخصصی‌ سنتور می‌نوازد، پیشرفت گروه خود را مدیون جشنواره موسیقی فجر دانست و خاطرنشان کرد: گروه ما برای حضور در جشنواره موسیقی امسال خیلی تمرین کرد؛ به گونه​ای که تفاوت اجرای قطعات از نظر تکنیکی محسوس است.

    کزازی مجد خواستار حمایت شبکه جام جم از گروه‌های موسیقی جوان شد و گفت: یکی از دلایل حضور گروه‌های موسیقی در جشنواره موسیقی دیده شدن و مطرح شدن است اما تلویزیون این حمایت را از جوانان ندارد؛ شاید بهتر است که مسئولان اجرایی جشنواره با مدیر شبکه جهانی جام جم رایزنی کنند تا اجرای این گروهها پخش شود و منجر دلگرمی  جوانان شود.

    سرپرست گروه موسیقی مهر ادامه داد: گروه ما ۱۷ سال سابقه کار دارد  و دوست داریم بتوانیم فعالیت‌های خود را در معرض انعکاس بگذاریم اما متاسفانه این امکانات را نداریم، ما توقع داریم که مسئولان  در زمینه تهیه سالن کنسرت یا امکاناتی برای ضبط از آثار ما را حمایت کنند.

    امیر کزازی مجد  با اشاره به تبلیغات مختلف شبکه‌های برون مرزی گفت: بسیاری از جوانان کشور خود را دوست دارند و ترجیح می​دهند در خاک آبا و اجدادی خود کار کنند اما واقعیت این است که تبلیغات این شبکه‌ها جوانان ما را به سمت خود می‌کشاند؛ در همین راستا اگر شبکه‌ای برای موسیقی تاسیس شود دیگر نیازی به شبکه‌های بیگانه نیست.

    این هنرمند رقابتی شدن جشنواره موسیقی فجر با گامی مهمی برای بین المللی شدن آن دانست و افزود: هر چه رقابت بین جوانان بیشتر باشد می‌توان به عادلانه شدن فضای موسیقی حاکم در جشنواره بیشتر دل بست؛ در همین راستا بهتر است روند رقابتی شدن سختگیرانه‌تر انجام شود.

    وی ادامه داد: با این حال حضور پیشکسوتان در جشنواره موسیقی فجر برای ما جوانان مانند کلاس درس است و منجر به دلگرمی ما می‌شود.

    امیر کزازی مجد خواستار تبلیغات رسانه‌ای برای جشنواره موسیقی فجر شد و گفت: در تمام طول سال فقط یک جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود و رسانه نقش مهمی در تبلیغات برای آن دارند؛ به همین دلیل رسانه‌های مکتوب  و مجازی نقش مهمی در معرفی گروههای برای حضور مخاطبان دارد.

    وی در پایان گفت: همچنین بهتر است از حمایت‌های شهرداری نیز برای پیشبرد تبلیغات رسانه‌ای جشنواره موسیقی نیز استفاده کرد؛ چرا که بسیاری از علاقه‌مندان موسیقی به روزنامه‌ها و سایت‌ها دسترسی ندارند.

        

    داوود گنجه‌ای، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره موسیقی فجر:

    حمایت مسئولان از موزیسن های جوان یکی از ظرایف جشنواره موسیقی فجر است

     عضو شورای سیاست‌گزاری جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر معتقد است، همه مسئولان ضمن استفاده از تجربه پیشکسوتان سعی دارند از گروه‌ها و نوازنده‌های جوان حمایت کنند و این نکته یکی از ظرایف و نکات قابل دفاع جشنواره موسیقی فجر است.

    به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، داوود گنجه‌ای، عضو شواری  جشنواره موسیقی فجر، برگزاری جشنواره موسیقی فجر را فرصت مغتنمی برای نوازندگان و آهنگسازان جوان دانست تا در نبود اسپانسرهای تجاری و مالی از  امکانات موجود در جشنواره حداکثر استفاده را ببرند.

    داوود گنجه‌ای درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: با مرور دوره‌های مختلف جشنواره موسیقی فجر می‌توان به جوان گرایی آن  پی‌برد؛ به عبارتی همه مسئولان ضمن استفاده از تجربه پیشکسوتان سعی دارند از گروه‌ها و نوازنده‌های جوان حمایت کنند و این نکته یکی از ظرایف و نکات قابل دفاع جشنواره موسیقی فجر است.

    این نوازنده کمانچه با تاکید بر این موضوع که نخبگان جشنواره موسیقی نباید به حال خود رها شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته کمیته حمایت از نخبگان تشکیل شد که برای این اتفاق مبارک باید به دست اندرکاران جشنواره دست مریزاد گفت. شاید در سایه این کمیته و حمایت‌های آن  در زمینه برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم بتوان فضای موسیقی ایران را تکان داد.

    داوود گنجه‌ای موسیقی کلاسیک ایرانی را بخشی از تمدن ایران خواند و اظهار داشت: موسیقی کلاسیک ایرانی یک موسیقی فلسفی، متفکرانه و عاطفی است و زیر بنای تمدن ایران زمین را تشکیل می‌دهد. در همین راستا همه  مسئولان فرهنگی باید همت کنند  و در صدد توسعه و تبلیغ آن برآیند و دست و پای آن را برای عرضه نبندند.

    این هنرمند حمایت همه جانبه مسئولان فرهنگی از جشنواره موسیقی فجر را یکی از راه‌های خدمت به تمدن ایران دانست و افزود: اگر در حفظ و توسعه موسیقی ملی خودمان نکوشیم در آینده با نسلی بی‌هویت روبرو هستیم که میلیاردها تومان هزینه نمی‌تواند آن را جبران کند؛ بنابراین نمایندگان مجلس هم وظیفه دارند که بودجه بخش فرهنگی کشور را بیشتر کنند تا در آینده‌ای نه چندان شاهد صدمات ناشی از کم‌کاری در عرصه فرهنگ نباشیم.

    عضو شورای سیاست گذاری بیست و نهمین جشنواره بین االمللی موسیقی فجر ادامه داد: تجربه نشان داده است بهترین راه برای دور کردن جوانان از تجربه‌های ناهنجار، سوق دادن آنها به سمت فعالیت‌های فرهنگی است. شاید به همین دلیل است که اغلب فعالان فرهنگی فکر و رفتار سالم‌تری دارند.

    این استاد موسیقی، برگزاری جشنواره‌های متنوع فرهنگی و هنری  را بهترین راه تبلیغ فعالیت فرهنگی دانست و افزود: جشنواره موسیقی فجر در بیست و نهمین دوره، بخش‌هایی که در سال گذشته به دلیل کمبود بودجه به حال خود رها شده‌اند را دوباره برگردانده است؛ از جمله این بخش‌ها می‌توان به بخش کودک، بانوان و نواحی اشاره کرد؛ البته نباید غافل شد که هر کدام از این موارد خود نیازمند جشنواره‌ای مستقل است تا استعداد‌ها  به درستی تشخیص داده شود و گروه‌های فعال در این زمینه برای عرضه اندام جدی فرصت مناسب در اختیار داشته باشند.

    داوود گنجه در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر گفت: ما چه بخواهیم چه نخواهیم این نوع موسیقی طرفداران خاص  و زیاد خود را در جامعه دارد که موسیقی کلاسیک به دلیل ذات فلسفی خود هیچوقت چنین کششی نخواهد داشت؛ معتقدم باید به این گروه‌ها هم بها داد و آنها را به سمت و سوی تولید فکر و اندیشه فرهنگی کرد.

    بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

    سرپرست گروه موسیقی «صنم»:

    جشنواره موسیقی فجر بهترین شرایط برای اجرای موسیقی هنری 

    سرپرست گروه موسیقی «صنم» معتقد است جشنواره موسیقی فجر بهترین شرایط اجرا برای گروه​هایی که دغدغه اجرای اثری هنری بدون دیدگاه های اقتصادی را دارند فراهم می‌کند.

    به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، امیر عباس ستایشگر سرپرست گروه موسیقی «صنم» درباره استقبال گروه ها از شرکت در جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشنواره معتبرترین رویداد موسیقایی کشورمان است و طبیعی است که گروه های موسیقی دوست داشته باشند به آن راه پیدا کنند.

    او درباره دلایل این استقبال توضیح داد: برگزاری کنسرت های موسیقی در کشور ما یکی از دشوارترین کارها برای گروه های موسیقی است. همه بخوبی می دانند که برگزاری کنسرت و اخذ مجوز چه مراحل دشواری دارد و تا چه میزان وقت یک گروه را می گیرد.

    ستایشگر ادامه داد: حال در کنار دشواری گرفتن مجوز و برگزاری کنسرت یک مشکل دیگر را هم بیفزایید؛ وقتی یک گروه بدنبال دغدغه ها و دیدگاه های اقتصادی نباشد و صرفا به دنبال اجرای ایده و نگاه های هنری خود باشد کار برایش بسیار دشوارتر هم خواهد شد.

    سرپرست گروه موسیقی «صنم» تاکید کرد: در این شرایط جشنواره موسیقی فجر فرصتی را برای گروه ها فراهم می کند تا فارغ از این دغدغه ها بتوانند به اجرای اثر هنری خود بپردازند و این اتفاق بسیار خوبی است.

    او ادامه داد: در کل می توان گفت حضور در جشنواره موسیقی فجر و اجرای موسیقی در ایام برگزاری جشنواره برای هنرمندان معبری است که از طریق آن می توانند نگاه هنری خود از موسیقی را ارائه کنند و بدون داشتن دغدغه های معمول برگزاری کنسرت، اثر خود را اجرا کنند.

    سرپرست گروه موسیقی «صنم» در ادامه اظهار کرد: جشنواره یک اتفاق خوب دیگر را هم رقم می زند و گروه های موسیقی را دور هم جمع می کند. شاید کمتر فرصتی پیش بیاید که طی سال گروه های موسیقی دور هم جمع شوند و با یکدیگر به بحث و گفت وگو درباره آثارشان بنشینند، اما در ایام جشنواره این فرصت هم برای هنرمندان فراهم می شود تا در کنار یکدیگر آثارشان را اجرا کنند و همچنین با دیگر اهالی موسیقی دیدار داشته باشند و از دیدگاه های یکدیگر استفاده کنند.

    ستایشگر ادامه داد: علاوه بر این مورد هنرمندان با حضور در این رویداد هنری آثار دیگر گروه ها را می شنوند و می توانند از آنها برای خلق آثار خود الهام بگیرند. همچنین می توانند نگاهی نقادانه به کار خود داشته باشند و کم و کاستی های کار خودشان را پیدا کنند.

    او ادامه داد: یکی از دیگر فواید حضور گروه ها در جشنواره فجر می تواند این باشد که آثار آنها توسط استادان بزرگ و مطرح عرصه موسیقی دیده و شنیده شود. این موضوع موجب می شود میل به رقابت هم در گروه ها پررنگ تر شود و سعی کنند بهترین آثار خود را ارائه کنند.

    ستایشگر همچنین گفت: به خاطر دارم در همین شرایط و صحبت های هنرمندان با یکدیگر بود که فضایی برای شکل گیری بخش های استعداد درخشان و همچنین نسلی دیگر بوجود آمد.  اگر دور هم جمع شدن های جشنواره نبود این اتفاقات رخ نمی داد.

    او همچنین اظهار کرد: در حال حاضر هم با تشکیل کانون برگزیدگان فجر دیگر افراد منتخب جشنواره به حال خود رها نمی شوند و برای آنها مستر کلاس برگزار می شود و در انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت به آنها کمک می شود. این اتفاق هم توانسته موجب ترغیب هنرمندان جوان برای ارائه اثر خوب در جشنواره شود.

    سرپرست گروه موسیقی «صنم» در پایان سخنانش گفت: امیدوارم سیاست های کلی جشنواره در نگاه به گروه های جوان موسیقی تغییر نکند و رویکرد عوض نشود. همچنین با تغییر مدیریت کلان موسیقی یک مقدار راهکارها عملی تر شوند و هنرمندان بتوانند جشنواره را متعلق به خودشان بدانند و راحت تر و با اعتماد بیشتر کار کنند.

     

    ۲۸ گروه در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی به روی صحنه می رود

    بخش استعدادهای درخشان بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر که صرفا به موسیقی کلاسیک اختصاص دارد،  میزبان ۲۸ گروه از تهران و شهرستان‌ها است.

    به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، از میان گروه‌های حاضر در بخش استعدادهای درخشان این دوره از جشنواره،  ۲۲ گروه برنامه تکنوازی اجرا خواهند کرد و دو گروه در قالب دو نوازی هم شرکت دارند.

    کوارتت شهرزاد و کورارتت زهی، ارکستر زهی هنرستان دختران از تهران و آنسامبل نیواک از دیگر گروه‌های شرکت کننده در بخش استعدادهای درخشان در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر هستند.

    گفتنی است در این بخش از جشنواره ۲۲ گروه از تهران و مابقی از شهرستان‌های کشور و یک گروه از کشور اتریش در جشنواره شرکت کرده‌اند.

     

    هیات انتخاب بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی معرفی شد

    آثار متقاضی برای شرکت در بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی توسط جمعی از اساتید موسیقی کلاسیک ایرانی مورد بررسی و انتخاب قرار گرفت.

     به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، هیات داوران این بخش عبارتند از مسعود شعاری، داود گنجه‌ای، حمیدرضا نوربخش، درویش رضا منظمی و  زیداله طلوعی از میان ۶۷ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بازبینی، ۱۲ گروه را برای اجرا در مرحله نهایی انتخاب کردند.

    گفتنی است مسعود شعاری از تک‌نوازان و بداهه‌نوازان ساز سه‌تار به شمار می‌رود که با مکاتب مختلف سه‌تارنوازی قدما مانند ابوالحسن صبا، سعید هرمزی، یوسف فروتن و احمد عبادی آشنا است و علاوه بر آن در موسیقی امروز دست به نوآوری زده و تجربیات خوبی در زمینه موسیقی تلفیقی به دست آورده‌است.

     داوود گنجه‌ای نوازنده کمانچه و ویلن و یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران است. این هنرمند در جشنواره بیستم موسیقی فجر لوح افتخار درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

    درویش رضا منظمی نیز از موسیقیدانان معاصر ایران است که در زمینه موسیقی محلی و سنتی ایرانی آثار ارزشمندی دارد . او علاوه بر نوازندگی در زمینه مشاوره و مدیریت علمی موسیقی نیز تجربیاتی دارد که از آن جمله می‌توان به  عضویت در هیأت علمی و مدیریت دپارتمان موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اشاره کرد.

    زیدالله طلوعی که استاد نوازندگی تار و سه‌تار و از اعضای هیأت مدیره خانه موسیقی است از سال‌های دور با گروه شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی همکاری کرده و در تهیه آلبوم‌هایی چون چاووش و بیداد همکاری داشته است.

    حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی ایرانی ، سابقه همکاری با آهنگسازانی چون فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر و … را دارد هم اکنون مدیریت خانه موسیقی ایران را عهده دار است.

    بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

     

    استقبال از جشنواره موسیقی فجر در مقایسه با سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است

    آمار شرکت‌کنندگان در بخش‌های رقابتی جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر، نسبت به سال گذشته رشد ۶۱ درصدی داشته است.

    به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر ،  تعداد شرکت‌کنندگان در بخش‌های کلاسیک ایرانی، آواز جمعی و آهنگسازی با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

    علی ترابی دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در این باره گفت: در این دوره از جشنواره ۲۵۹ گروه و هنرمند تقاضای خود را به دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر اعلام کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد ۶۱ درصدی داشته  به طوری که آمار شرکت کنندگان جشنواره بیست و هشتم ۱۶۰ گروه و امسال ۲۵۹ گروه است.

    وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در بخش کلاسیک ایرانی از ۵۳ گروه در سال گذشته به ۶۷ گروه در این دوره رسیده است. در بخش آواز جمعی نیز امسال ۱۳ گروه در جشنواره حضور دارند در حالی که سال گذشته ۸ گروه متقاضی شرکت در این بخش بودند.

    دبیر اجرایی جشنواره افزود: همچنین در بخش آهنگسازی جشنواره بیست و نهم نیز ۱۶۵ اثر شرکت دارد که در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری دارد چرا که در بیست و هشتیمن دوره جشنواره  در بخش آهنگسازی  ۸۰ اثر به جشنواره رسیده بود.

    زید الله طلوعی عضو هیات انتخاب کلاسیک ایرانی

    گروه‌های شهرستانی در زمینه موسیقی سنتی رشد کرده‌اند

    زیداله طلوعی، عضو هیئت انتخاب بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، معتقد است گروه‌های شهرستانی در زمینه موسیقی سنتی رشد داشته‌اند و حضورشان در جشنواره از گروه‌های تهرانی پیشی گرفته است.

    به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، طلوعی که معتقد است آشنایی جوانان با موسیقی سنتی به معنی آشنایی آنها با فرهنگ و تمدن ایرانی است از رشد گروه‌های شهرستانی ابراز خرسندی کرد.

    این هنرمند درباره شرکت کنندگان جشنواره موسیقی فجر گفت: امسال گروه‌های موسیقی زیادی در این بخش از جشنواره شرکت کرده‌اند که حضور گروه‌های جوان شرکت‌کننده از شهرستان‌های مختلف نکته قابل توجهی است. گروه‌های شهرستانی امسال به نوعی از تهرانی‌ها پیشی گرفته‌اند و این امر نشان می‌دهد که جشنواره‌ها در شناساندن موسیقی به جوان‌ها و تشویق آنها برای فعالیت در این عرصه موفق بوده‌ است.

    ‌طلوعی ادامه داد:  موسیقی سنتی ایران بخش عظیمی از فرهنگ ایران را در بر دارد، اما متاسفانه در حال حاضر اطلاعات مردم از این سبک موسیقی بسیار اندک است و همین امر باعث می‌شود کمتر به آن بپردازند.

       او جشنواره‌هایی مانند جشنواره موسیقی فجر را از جمله عوامل مهمی عنوان کرد که می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد ارتباط مردم با سبک‌های مختلف موسیقی داشته باشد و گفت: فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای انس گرفتن مردم با موسیقی ابتدایی ترین کاریست که می‌توانیم انجام دهیم. این اقدامات سال‌هاست که از طریق جشنواره موسیقی انجام می‌شود و هر سال گروه‌های جوان و هنرمند زیادی کارهای خود را در این جشنواره ارائه می‌دهند و خود را محک می‌زنند. در کنار حضور هنرمندان، اقشار دیگر مردم هم می توانند با شنیدن کارهای این هنرمندان در طول جشنواره‌ها با سبک‌های مختلف موسیقی آشنایی پیدا کنند.

    زیداله طلوعی که خود نوازنده تار و سه تار است درباره نقش ارگان‌های مختلف در گسترش ارتباط مردم با موسیقی، به خصوص موسیقی سنتی گفت: یکی از مهم‌ترین ارگان‌هایی که می‌تواند به گسترش و شناخت بیش از پیش مردم از هنرهای مختلف کمک کند صدا و سیماست. در واقع رادیو و تلویزیون می‌توانند مانند یک ویترین برای نمایان کردن موسیقی عمل کنند و با پخش آثار هنرمندان و اهمیت به تلاششان ،می‌توانند باعث ایجاد انگیزه بین علاقه‌مندان به این هنر شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر موسیقی سنتی نیاز به کمک و حمایت دارد. سبکی مثل موسیقی پاپ طرفدارهای خود را از هر قشر و هر سنی جذب می‌کند اما موسیقی سنتی با توجه به پیچیدگی‌هایی که دارد نیازمند معرفی و شناخت بیشتری است.

     بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

    علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=47065
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *