×
×

پس از دیدن نصف جهان سفید پوش

  • کد نوشته: 46827
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۱ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • احسان خواجه امیری پس از دیدن نصف جهان سفید پوش، از زمزمه‌ی اصفهانی‌ها از جدیدترین ترانه‌اش “آوای باران” غافلگیر شد. مردم با خواندن “هر چه آرزوی خوبه مال تو” سرمای شهر برفی اصفهان را گرم کردند و در ادامه صدای “خواجه امیری” که همنوا با تماشاچیان می‌گفت “هر چی که خاطره داری مال من” هوای […]

  • Multimedia_pics_1390_11_Photo_4017احسان خواجه امیری پس از دیدن نصف جهان سفید پوش، از زمزمه‌ی اصفهانی‌ها از جدیدترین ترانه‌اش “آوای باران” غافلگیر شد.

    مردم با خواندن “هر چه آرزوی خوبه مال تو” سرمای شهر برفی اصفهان را گرم کردند و در ادامه صدای “خواجه امیری” که همنوا با تماشاچیان می‌گفت “هر چی که خاطره داری مال من” هوای این شب را داغ کرد و قطعه “آوای باران” با صدای احسان خواجه امیری” در اصفهان رونمایی شد.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، احسان خواجه ‌امیری شامگاه ۱۷دی‌ماه در سالن کوثر اصفهان به روی سن رفت. سالنی مملو از جمعیت که ساعاتی قبل از آغاز برنامه پر شده بود.

    گروه موسیقی احسان خواجه امیری پس از قرار گرفتن پشت سازهای خود اولین قطعه اجرایی شب گذشته را بدون هیچ مقدمه‌ای نواختند؛ “احساس آرامش” نام اولین قطعه‌ای بود که خواجه امیری آن را انتخاب کرد و پس از لحظاتی در حالی که کتی سفید بر تن داشت به روی سن آمد و به اجرای آهنگ پرداخت.

    پس از اجرای قطعه اول، احسان خواجه امیری خطاب به مردم اصفهان از اینکه در پایتخت هنر ایران اجرا دارد ابراز خوشحالی کرد و گفت چندین سال بود “آرزوی آمدن به اصفهان را داشتم، اما این امکان برایم فراهم نشد پس اگر امروز ذوق زده می‌شوم دلیلش دوری بیش از حد از دیار نصف جهان بوده است.”

    فرزند “ایرج” با قطعه “پس باید تحملم کنی” اجرای خود را ادامه داد و سپس از بزرگان موسیقی ایران و اصفهان یاد کرد و گفت “این شهر استادان نابی همچون جلیل شهناز، حسن کسائی و استاد تاج اصفهانی را به موسیقی کشور هدیه کرده است و به همین دلیل است که افتخار می‌کنم زاده پدری اصفهانی هستم.”

    خواجه امیری برای اجرای سوم خود قطعه “به دادم برس” و برای اجرای چهارم قطعه ” این حقم نیست” را انتخاب کرد.

    او در ادامه برای اولین بار از قطعه”آوای باران” در اصفهان رونمایی کرد تا هم خود و هم مردم اصفهان را شوکه کند، چراکه احسان خواجه امیری فکرش را نمی‌کرد سالن یک صدا قطعه‌ به این تازگی را از حفظ برایش زمزمه کنند و این زمزمه‌ها موجب تعجب و غافلگیری او شد.

    “دریا” نام ششمین قطعه‌ای بود که احسان خواجه امیری برای اجرای خود در اصفهان انتخاب کرد، نام قطعه هفتم “برام هیچ حسی شبیه تو نیست” بود که در اجرای این قطعه احسان خواجه امیری چندین بار مجبور به سکوت شد تا طنین زیبای سالن که یک صدا قطعه را هم نوایی می‌کردند راحت‌تر به گوش برسد و حتی در طول آهنگ صدای خواننده چندین بار در میان صدای جمعیت گم شد.

    خواجه امیری در اجرای هشتم خود”دارم میام پیشت” را تقدیم حضار در سالن کرد، اما قطعه نهم با سوپرایزی برای احسان خواجه امیری همراه بود. این قطعه “غریبانه” نام داشت که مردم اصفهان هرچه آرزوی خوب داشتند را تقدیم به او کردند و یکصدا خواندند “هرچه آرزوی خوبه مال تو” تا احسان خواجه امیری باز هم شوکه شود.

    در اجرای قطعه دهم خواجه امیری از حضار خواست تا آهنگ پر طرفدارشان را معرفی کنند تا او آن را اجرا کند حضار نیز قطعه “لحظه‌” را به خواجه امیری پیشنهاد دادند و گروه موسیقی و خواننده بلافاصله آن را اجرا کردند پس از آن قطعه “نمی‌دونی” به عنوان یازدهمین قطعه اجرا شد.

    این بار نوبت به گروه موسیقی رسید تا هر کدام به صورت تک نوازی بر روی سن هنرنمایی کنند ابتدا. هومن غفاری پشت درامز با نت‌ها بازی کرد، سپس محمد کاظمی انشگتانش را هنرمندانه بر روی کیبورد گذاشت و قطعات تک‌نوازی زیبایی را خلق کرد، پس از آن مهرداد هزارخوانی با گیتار بیسش فضایی شاد را برای سالن به ارمغان آورد، سیامگ کریمپور به نواختن ترومبون پرداخت و قدرت بازدم خود را به رخ کشاند، علی ضرابی و کامیار ماندگاریان به نواختن همزمان ترومپت از سازهای بادی پرداختند و در آخر نیز هومن نامداری با ساکسیفون به همراه امید حجت گیتار الکتریک، احسان نی‌زن ویلن و سیامک پناهی پرکاشن به صورت همنوازی قطعه‌ای بسیار زیبا از آهنگ‌های ترکی را اجرا کردند.

    در خانه هر اصفهانی بدون شک یک ساز و نوازنده است

    “تموم قلب من نام قطعه‌دیگری بود که خواجه امیری آن را اجرا کرد، پس از آن احسان خواجه امیری با آوازی که نقش پیش‌ درآمد برای آهنگ “من یه پرنده‌ام” شروع کرد، آهنگی که یاد پدرش را در سالن زنده کرد و تمام سالن نیز یکصدا احسان خواجه امیری را همراهی کردند و او را حتی در ثانیه‌ای از آهنگ تنها نگذاشتند. او گفت “در میان جمعی از مردم کشور که همه موسیقی می‌دانند و بدون شک در هر خانه‌ای یک ساز وجود دارد خواندن آواز و پیش‌درآمد کاری مشکل است که امیدوارم از پس آن برآمده باشم”.

    اما سلام آخر به عنوان قسمت پایانی اجرای خواجه امیری در شب اول بود کنسرتی که به قول خودش یکی از بهترین‌های این سال‌های او بوده و علت این انرژی این است که خواندن در شهر موسیقی، آرزوی هر خواننده‌ای است و هر خواننده‌ای سعی دارد در این شهر بهترین اجرایش را به نمایش بگذارد.

    از حاشیه‌های کنسرت دیشب می‌توان “به حضور سیروس الوند کارگردان سینمای ایران” و “تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای برگزاری کنسرت به دلیل تاخیر پرواز خواجه امیری” اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=46827
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *