×
×

شجران: در مدرسه موش ها، «کپل» را بیشتر دوست داشتم!

  • کد نوشته: 44547
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام آبان ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • فیلم سینمایی «شهرموش‌ها» تنها یک فیلم نیست بلکه شکل‌دهنده خاطره جمعی برای یک نسل است. نسلی که بنا بر شرایط اجتماعی و سیاسی سال‌های ابتدای دهه ۶۰ خاطرات جمعی اندکی دارد.

    شجران: در مدرسه موش ها، «کپل» را بیشتر دوست داشتم!
  • 1377388_599822933407847_982547092_n (1)فیلم سینمایی «شهرموش‌ها» تنها یک فیلم نیست بلکه شکل‌دهنده خاطره جمعی برای یک نسل است. نسلی که بنا بر شرایط اجتماعی و سیاسی سال‌های ابتدای دهه ۶۰ خاطرات جمعی اندکی دارد.

    بنابراین در میان طرفداران شهرموش‌ها از همه طیف‌های مختلف می‌توان پیدا کرد. از بازیگران سینما و تلویزیون تا خواننده و ورزشکاران معروف و البته تمامی کسانی‌که بخشی از کودکی خود را با سریال «مدرسه موش‌ها» و فیلم «شهرموش‌ها» زندگی کرده‌اند. درباره «شهرموش‌ها» با یکی از سرشناس‌ترین خواننده‌های نسلی گفت‌وگو کردیم که از این فیلم خاطرات شیرینی دارد.

    «همایون شجریان» با حضور در محل دفتر فیلم سینمایی «شهرموش‌ها» و وارد کردن اطلاعات در قسمت نام‌‌نویسی مرکز خبری شهرموش‌ها (موشنا) به عضویت افتخاری «شهرموش‌ها» درآمد. این خواننده محبوب از این پس «موشوند» معروف شهرموش‌هاست.

    به گزارش روزنامه شرق، همایون شجریان درباره خاطرات خود از «مدرسه موش‌ها» می‌گوید: «من هم مانند همه کسانی‌که در سال‌های ابتدایی دهه ۶۰، سن کودکی و نوجوانی را پشت سر می‌گذاشتند از این فیلم خاطره‌های زیادی دارم. هرگاه صحبت از شهرموش‌ها می‌شود یاد آن دوران می‌افتم. وقتی عصرها ساعت پخش برنامه کودک می‌رسید من یک نگرانی جالب داشتم. پدرم عصرها بعد از رسیدگی به باغچه استراحت می‌کرد و چون کنترل صدای تلویزیون ما خراب بود و تلویزیون با صدای بلند روشن می‌شد برای همین همیشه استرس داشتم که همزمان با پخش «مدرسه موش‌ها» پدرم در حال استراحت باشد و من موفق به تماشای این سریال نشوم.»

    شجریان در پاسخ به این سوال که کدام‌یک از شخصیت‌های عروسکی «شهرموش‌ها» را بیشتر دوست دارد می‌گوید: «همه شخصیت‌های این فیلم به نوعی در خاطرم هست و همه را دوست داشتم چون هرکدام جذابیت‌های خاص خود را داشتند. ولی از بین آنها «کپل» را بیشتر دوست داشتم چون شخصیت گرم و دلنشینی داشت. از طرفی به کاراکتر«خوش خواب» حسادت می‌کردیم چون سرکلاس خوابمان می‌گرفت و مثل او نمی‌توانستیم بخوابیم. همچنین در همان احوالات دوران کودکی از دست «نارنجی» دلخور بودیم که چرا آن رفتارها را می‌کند.»

    یکی از اهداف سازندگان فیلم «شهرموش‌ها» ایجاد خاطرات مشترک بین نسلی و ایجاد بستری مناسب برای حضور خانواده‌ها همراه با فرزندانشان در سالن سینما‌هاست. «همایون شجریان» در پاسخ به این پرسش که آیا «شهرموش‌های۲» می‌تواند این بستر را فراهم کند می‌گوید: « صددرصد، من خودم منتظرم فیلم اکران شود و همراه با دخترم آن را در سالن سینما تماشا کنیم.

    همین دو سال پیش وقتی برای دخترم سی‌دی می‌خریدم فیلم شهرموش‌ها را هم گرفتم و فیلم را با هم تماشا کردیم چون دوست داشتم ببینم برخورد او با این فیلم چگونه است و می‌خواستم بداند که ما در دوران کودکی چه فیلم‌هایی را تماشا می‌کردیم. به دلیل اینکه در سال‌های اخیر با توجه به وجود ماهواره و برنامه‌های متعدد، حق انتخاب‌ برای کودکان این نسل بسیار زیاد است، دوست داشتم بدانم با این شرایط، مواجهه او با فیلم چگونه است. آیا او هم به این فیلم علاقه دارد؟»

    «مرضیه برومند» خالق بسیاری از شخصیت‌های عروسکی نسل ماست. «شجریان» با بیان اینکه نسل ما به همین دلیل مدیون خلاقیت این هنرمند است، در پایان گفت: «من برای خانم برومند آرزوی موفقیت دارم چرا که فکر می‌کنم خانم برومند با برنامه‌هایی که ساخت، نقش تعیین‌کننده‌ای در خاطره‌سازی برای نسل ما دارد.

    برای ایشان و همکارانشان آرزوی موفقیت دارم.»

    https://musiceiranian.ir/?p=44547
       
    برچسب ها همایون شجریان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *