×
×

با حضور اساتید مطرح موسیقی ایران چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، مصطفی کمال پورتراب، داوود گنجه‌ای، محمد سریر، صدیق تعریف، امین‌الله رشیدی و فرهاد فخرالدینی

  • کد نوشته: 43550
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۳ام مهر ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • چهاردهمین جشن سالگرد تاسیس خانه موسیقی شب گذشته با حضور هنرمندان مطرح موسیقی و علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد در تالار وحدت برگزار شد. در ادامه می توانید گزارش مفصل این جشن را از موسیقی ایرانیان دنبال کنید.

    با حضور اساتید مطرح موسیقی ایران چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، مصطفی کمال پورتراب، داوود گنجه‌ای، محمد سریر، صدیق تعریف، امین‌الله رشیدی و فرهاد فخرالدینی
  • چهاردهمین جشن خانه موسیقی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    چهاردهمین جشن خانه موسیقی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – محمد تاجیک: چهاردهمین جشن سالگرد تاسیس خانه موسیقی شب گذشته با حضور هنرمندان مطرح موسیقی و علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.

    در این مراسم که با رویکرد «موسیقی و دولت تدبیر و امید» برگزار شد، هنرمندان مطرحی چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، صدیق تعریف، امین‌الله رشیدی، حسام‌الدین سراج، فرهاد فخرالدینی، هوشنگ کامکار، محمد سریر و… حضور یافتند. معرفی آلبوم برتر در دو بخش موسیقی ارکسترال و سنتی و همچنین اجرای موسیقی توسط موسیقیدانان نواحی و همچنین گروه‌هایی چون ارکستر سازهای بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و اجرای کیوان ساکت از دیگر بخش‌های این برنامه بود. اما نکته مهم این جشن، حضور محمدرضا شجریان بود. او که به‌تازگی نمایشگاه سازهایش را در خانه هنرمندان برپا کرد، ‌در دقایق ابتدایی جشن به این خانه آمد و مورد تشویق بسیار حاضران در تالار وحدت قرار گرفت.

    درابتدای این مراسم «حمیدرضا نوربخش»، مدیرعامل خانه موسیقی، گزارشی از برگزاری این جشن ارائه کرد. جشن موسیقی امسال با اتفاق دیگری نیز همراه بود. تقدیر از استاد فرهنگ شریف، نوازنده برجسته تار همچنین رحیم معینی کرمانشاهی، شاعر وترانه‌سرا، که به شکل ویژه‌ای از آنان تجلیل شد. فرهنگ شریف از نوازندگان برجسته و سر‌شناس و صاحب‌سبک تار است. او تار را نزد استادانی چون عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود از تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آموخت. اما شیوه نوازندگی‌اش به استادانش شباهتی ندارد و مخصوص اوست. رحیم معینی کرمانشاهی نیز نقاش، روزنامه‌نگار، نویسنده و شاعر و ترانه‌سراست. رحیم معینی تخلص امید را در شعر برگزیده است. همچنین در این برنامه برگزیدگان بخش آلبوم‌های برتر موسیقی سنتی و کلاسیک معرفی شدند. داوران بخش موسیقی کلاسیک و ارکسترال را فردین خلعتبری، تقی ضرابی، هوشنگ کامکار و امیر مهیار تفرشی‌پور تشکیل می‌دادند و از آن طرف شهرام ناظری، حسین علیزاده، فریدون شهبازیان، عباس خوشدل و هوشنگ ظریف داوران بخش موسیقی سنتی بودند.

    چهاردهمین جشن خانه موسیقی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    چهاردهمین جشن خانه موسیقی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    در بخش موسیقی سنتی آلبوم آبروی آب به عنوان برگزیده شناخته شد و در بخش موسیقی کلاسیک جوایز مشترکا به دو آلبوم «به زمین و آفتاب» و آلبوم «مونودیزم» اهدا شد. همچنین در چهاردهمین جشن خانه موسیقی برگزیده‌های طرح جلد آلبوم‌های موسیقی مشخص شدند و در ادامه بیانیه کانون ناشران درباره بخش جنبی جشن خانه موسیقی قرائت شد. از سویی دیگر در بخش موسیقی نواحی از علی غلامرضایی آلما جوقی نوازنده دوتار، بهرام مهربخش، عاشیق حسین اسکندری، کوروش اسدپور و احمد محسن پورقادیکلایی تقدیر به عمل آمد. در این برنامه ارکستر سازهای بادی تهران، گروه سیاه و سپید و گروه سارینه به اجرای برنامه پرداخت. از بخش‌های جنبی جشنواره، برگزاری نمایشگاه عکس و طراحی گرافیک به مناسبت جشن خانه موسیقی است که از ۱۸ تا ۲۱ مهر در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. این برنامه به مناسبت چهاردهمین جشن سالگرد تاسیس خانه موسیقی و با همکاری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

    با اتمام زمان فراخوان نمایشگاه هیات انتخاب آثار در دو مرحله عکس و طراحی گرافیک‌های موسیقی رسیده به دبیرخانه را مورد بررسی قرار دادند و مجموعا ۳۹ اثر در دو بخش عکس و طراحی گرافیک برای شرکت در نمایشگاه جشن خانه موسیقی انتخاب شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه ۱۸ تا ۲۱ مهر از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

    گزارش متنی روزنامه بهار از این مراسم را دنبال کردید، در ادامه هم می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان (آیدین پورایمان) را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=43550
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *