×
×

مرادخانی خوشفکر و توانمند است

  • کد نوشته: 42903
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • حسین زمان خواننده ترانه ماندگار «به تو میرسم دوباره…» قبل از انتخابات ریاست جمهوری و نیزانتصاب جنتی به عنوان وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در گفتگو با شبکه ایران بی مهری ها و کج سلیقگی های مسئولین موسیقی را عاملی دانسته بود بر عدم انتشار آلبوم در کشورش. این هنرمند به گفته خودش «ترجیح میداد نخواند تا اینکه برای دیگران و به کام دیگران بخواند» اما با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب مرادخانی به عنوان معاونت هنری، حسین زمان حرفهای جدیدی برای گفتن دارد.

    مرادخانی خوشفکر و توانمند است
  • IMAGE635162293275362809نداسیجانی: حسین زمان خواننده ترانه ماندگار «به تو میرسم دوباره…» قبل از انتخابات ریاست جمهوری و نیزانتصاب جنتی به عنوان وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در گفتگو با شبکه ایران  بی مهری ها و کج سلیقگی های مسئولین موسیقی را عاملی دانسته بود بر عدم انتشار آلبوم در کشورش. این هنرمند به گفته خودش «ترجیح میداد نخواند تا اینکه برای دیگران و به کام دیگران بخواند» اما با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب مرادخانی به عنوان معاونت هنری، حسین زمان حرفهای جدیدی برای گفتن دارد.

    پیش از این گفته بودید «به دلیل کارشکنی ها از بهرمنده شدن کارهایتان در داخل کشور محروم شده اید » در حال حاضر اوضاع چطور است؟
    هنوز فرصت نکرده ام تا برای کسب مجوز اقدام  کنم . به زودی برای کسب مجوز انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت اقدام خواهم کرد و امیدوارم با مشکل مواجه نشوم. چنانچه مجوز داده شود کارهایم را ترجیحا در ایران و اگر مجوز ندهند در خارج از ایران منتشر خواهم کرد. البته کارشکنی ها بیشتر متوجه عوامل خودسری است که احترامی برای قانون قائل نیستند و باید دید دولت جدید چگونه میتواند از حقوق هنرمندان در مقابل این خودسری ها دفاع کنند .

    با توجه به تغییرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاونت هنری اوضاع کاری شما به چه صورت خواهد شد؟
    هنوز نمیتوانم قضاوتی داشته باشم و اظهار نظر را به بعد موکول میکنم . امیدوارم عقلانیت به جای حب و بغض حاکم شده باشد .

    آیا پیش از این همکاری خاصی با آقای مرادخانی داشته اید؟
    آقای مرادخانی از مدیران خوب و مثبت ما بوده اند و در زمانی که مسئولیت مرکز شعر و موسیقی وزارت ارشاد را برعهده داشتند خدمات با ارزشی انجام دادند و فکر می کنم اکثر اهالی موسیقی از ایشان رضایت داشتند . من شخصا از نزدیک با ایشان گفتگو کرده ام و به نظرم جناب مرادخانی فرد خوش فکر و توانمندی است که میتواند گشایش هایی در امر هنر ایجاد کنند. امیدوارم در جایگاه معاونت هنری ، مدیر شایسته ای را برای مرکز موسیقی و شعر وزارت ارشاد معرفی کنند .

    در مورد قطعه جدیدی که این روزها در فضای مجازی از شما منتشر شده است توضیح می فرمایید؟
    تا کنون تنها یک ترانه از من در شبکه ای فارسی زبان پخش شده؛ ترانه ای به نام «زندونی» . این ترانه در داخل ایران و با هزینه شخصی خودم تهیه شده و چون نمیتوانسنم در داخل ایران آن را به گوش هموطنانم برسانم قطعه را در اختیار شبکه ای ماهواره ای قرار دادم  اما مهم این است که همه کارها در ایران و توسط هنرمندان داخل ایران صورت گرفته.

    همچنان اصرار دارید آثارتان خارج از کشور منتشر شود؟
    من اصرارم حضور در عرصه هنر و خلق آثار هنری است و البته عرضه آنها به مخاطبانم . اگر قرار باشد در چارچوب سانسور و ممیزی بی منطق در داخل ایران کار کنم ترجیح میدهم خودم باشم و در خارج از ایران کارهایم را منتشر نمایم . ایران وطن من است و من بعنوان یک ایرانی حق دارم فعالیت هنری داشته باشم ولی نه به هر قیمتی و نه با کرنش و زانو زدن.

    استقبال از آثاری که در فضای مجازی منتشر نموده اید به چه صورت است؟
    خیلی خوب بوده و اکثریت مخاطبان من به خوبی کارها را گوش می کنند ، نقد می کنند و از اینکه راهی برای ارتباط با مردم پیدا کرده ام خوشحالم و خوشحال تر خواهم شد اگر بتوانم در ایران نیز اجازه فعالیت داشته باشم .

    برنامه تان برای انتشار آلبوم در خارج از کشور به چه صورت است؟
    من هنوز آلبومی در خارج از کشور منتشر نکرده ام و تنها چند ترانه از من در فضای مجازی منتشر شده و البته یک ویدئو کلیپ به نام «زندونی» .

    مجوز انتشار این کارها چگونه صادر می شود؟
    اگر منظور در ایران است باید شورای شعر و شورای موسیقی مرکز موسیقی ارشاد ترانه ها و موسیقی ها را تایید کنند و پس از ضبط نهایی و طراحی پشت جلد آلبوم مجددا بررسی شده و مجوز نهایی صادر می شود.

    برنامه هنریتان برای آینده چیست؟
    فعلا در حال تکمیل آلبومم هستم که تکلیف پنج ترانه آن مشخص شده و سه ترانه دیگر نیز به زودی ضبط خواهد شد . برای انتشار در ایران و یا خارج از ایران منتظر می مانم تا وضعیتم مشخص شود. اگر مجوز بگیرم قصد دارم بعد از ایام محرم و صفر کنسرت هایم را در شهرهای مختلف آغاز کنم.

    اگر صحبت دیگری هم هست بفرمایید؟
    تنها آرزو میکنم هنر جایگاه واقعی خود را در وطنم به دست آورد و بیش از این نوازندگان ما را روی صفحه تلویزیون پشت گلدان مخفی نکنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=42903
       
    برچسب ها حسین زمان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *