×
×

این قطعه از پویا سرایی و مصباح قمصری برای یادمان استاد پرویز مشکاتیان را از موسیقی ایرانیان آنلاین بشنوید و دانلود کنید

  • کد نوشته: 42146
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۵ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۱۳ دیدگاه
  • قطعه «چندمضراب حجاز» که یکی از مشهورترین و زیباترین آثار استاد پرویز مشکاتیان در آلبوم «صبح مشتاقان» است، در خوانشی جدید، توسط پویا سرایی و با تنظیم مصباح قمصری موردِ روایتِ دوباره قرار گرفته است. قطعه «خوانشی نو از چندمضراب حجاز» را می توانید در ادامه از طریق سایت موسیقی ایرانیان به صورت آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.
    +بصورت دو نوازی سنتور و بم کمان

    این قطعه از پویا سرایی و مصباح قمصری برای یادمان استاد پرویز مشکاتیان را از موسیقی ایرانیان آنلاین بشنوید و دانلود کنید
  • مصباح قمصری و پویا سرایی

    مصباح قمصری و پویا سرایی

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: قطعه «چندمضراب حجاز» که یکی از مشهورترین و زیباترین آثار استاد پرویز مشکاتیان در آلبوم «صبح مشتاقان» است، در خوانشی جدید، بصورت دو نوازی سنتور و بم کمان توسط پویا سرایی و با تنظیم مصباح قمصری موردِ روایتِ دوباره قرار گرفته است.

    پویا سرایی آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان با اعلام این خبر در این زمینه می گوید: «این قطعه از کودکی با من بوده است، همواره آنرا زمزمه کرده ام و احساسم همیشه این بود که این قطعه نمودِ صوتیِ شخصیت استاد است. نمیخواهم این احساس حالت القا یا تحمیل داشته باشد ولی شاید جالب باشد بدانید تا به حال با دوستان نسبتا زیادی نیز در این مورد صحبت کردم و آنها هم با من هم عقیده بودند. نمیدانم ملاحت، شیرینی یا شوریدگیِ جمله پردازی این چهارمضراب موید این حس است یا چابکی و شنگولیِ آن. به هرترتیب قرار من و مصباح، ضبط یک قطعه از آثار استاد با برداشت و تنظیمی جدید بود. تا لحظه ای که وارد استودیو شدم. این قطعه قرار بود شورانگیز باشد؛ اما یکباره نظرم عوض شد. به همین جهت، این قطعه تنها یکبار، مطلقا بدون هیچ ویرایش و با پاساژها و مختصات بداهه، صورت گرفت.»

    مصباح قمصری هم در مورد تنظیم و نوازندگی این قطعه گفت: «قطعات این چنین را میتوان به صدها طریق روایت کرد که هر کدام با وجود تفاوت هم، زیبا و قابل تامل باشند. پیشنهاد اجرای همچنین کاری، اول از سوی پویا بود که تنظیم و طراحی آن تا پخته شدن نهایی، نیازمند تفکر و تمرین بسیار بود. در تنظیم این قطعه از فواصل هارمونیک و غیرهارمونیک متنوعی استفاده شده است به نحوی که گرایش و بیان فرم قطعه به سمت روایتی جدید پیش برود. روایتی که در کنار نسخه اصلی، نسخه ای دیگر تلقی شود.»

    قمصری در ادامه صحبتهایش افزود: «به علاوه در تنظیم این کار، از تپینگ های (Tapping) متعدد بم کمان نیز استفاده شده است تا هم افه ای کوبه ای به کار افزوده شده و هم انسجام قطعه به این ترتیب حفظ شود.»

    شایان ذکر است که این قطعه بخشی از مجموعه فعالیتهای قمصری و سرایی در ماه های اخیر است و این دو هنرمند در حال تدوین نهایی مجموعه ی دو نوازی سنتور و بم کمان هستند که به زودی منتشر خواهد شد.

    قطعه «خوانشی نو از چندمضراب حجاز» را می توانید در ادامه از طریق سایت موسیقی ایرانیان به صورت آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    + دانلود قطعه «چندمضراب حجاز»

    آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=42146
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *