×
×

کیوان ساکت به وزیر ارشاد نامه نوشت

  • کد نوشته: 41666
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخورد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در حذف نام خود از بیلبوردهای تبلیغاتی کنسرت خود در این شهرستان به شدت انتقاد کرد. در پی حذف نام کیوان ساکت از تابلوهای تبلیغاتی کنسرت این […]

  • کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخورد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در حذف نام خود از بیلبوردهای تبلیغاتی کنسرت خود در این شهرستان به شدت انتقاد کرد.

    در پی حذف نام کیوان ساکت از تابلوهای تبلیغاتی کنسرت این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه به خوانندگی سالار عقیلی در تالار هلال احمر شهر سمنان برگزار شد، وی در نامه ای سرگشاده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعتراض به این اقدام مسوولان اداره ارشاد استان سمنان از علی جنتی خواست تا نسبت به عملکرد ادارات ارشاد استانهای کشور نظارت بیشتری صورت گیرد.

    در این نامه که رونوشت آن علاوه بر معاون هنری وزیر ارشاد و مدیر دفتر موسیقی این وزراتخانه در اختیار خبرگزاری مهر هم قرار داده شده، آمده است:

    جناب آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حقیقت خانه هنرمندان است و مسئولان این وزارتخانه و هنرمندان به مثابه اعضای یک خانواده هستند.

    این در حالی است که استقبال بسیار گرم و پرشور مردم نازنین و هنردوست سمنان موجب شده تا در این شهر کنسرت هایی اجرا شود که البته هنرمندان بسیاری از این خطه در عرصه موسیقی و هنر ایران فعالیت می کنند و این موجب سرافرازی و خرسندی است ولی با کمال تأسف هیچ کدام از مسئولین اداره ارشاد این استان هنرپرور در طی چند روز اقامت گروهی که به تازگی اجرای گرم و پر شوری داشت نه حتی برای خوشامدگویی و نه برای دیدن برنامه‌ای که با حضور آقای سالار عقیلی خواننده مردمی و هنرمندان سرشناس دیگری تنظیم شده بود،‌ حضور پیدا نکردند و موجب شگفتی و رنجیدگی اعضای گروه شدند.

    این رنجیدگی آنجا بیشتر شد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان علاوه بر کارشکنی‌هایی که در طول برنامه ریزی این اجرا از خود نشان داد (البته پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی در تهران توسط مدیر گروه)، اعلام کردند که نام و یا تصویر سرپرست گروه، کسی که اخبار و مصاحبه‌ها و برنامه‌هایش بارها و بارها از رسانه‌های اجتماعی از جمله صداوسیما و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها پخش و منتشر شده است، روی بیلبورد تبلیغاتی درج نشود. (نماینده دفتر موسیقی از این بیلبُردها تصویربرداری کردند) و اینگونه آبروی هنرمند را به بازی می گیرند.

    نماینده محترم دفتر موسیقی در هر دو شب اجرا حضور داشتند و خود شاهد استقبال گرم مردمی بودند و شاهدی بر این هستند که برنامه بدون هیچ حاشیه ای و در نهایت متانت، نظم کامل و بسیار پر شور انجام شد.

    این در حالی است که با شروع فصل جدیدی از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور شخص مدیر و مدبر و فرهنگ دوستی نظیر جنابعالی و آقای مرادخانی که همه اهل هنر متفقا خوشحالی خود را از این انتخاب بیان کرده‌اند و با جان گرفتن این احساس که ارشاد خانه هنرمندان است، انتظار داشتیم که مدیران استانی برخورد و تعاملی فرهنگی‌تر و مردمی‌تر با این گونه برنامه‌ها و هنرمندان طراز اولی داشته باشند که در راه اشاعه فرهنگ ایران سال هاست خدمت می‌کنند و  آثار آن ها از تمام شبکه های رادیویی و تلوزیونی به گوش جان مردم می رسد.‌ هرچند استقبال و شور و هیجان مردم بسیار با فرهنگ و موسیقی دوست سمنان از هنرمندان خود تا حدود زیادی باعث دلجویی از هنرمندان شد.

    حداقل انتظار گروه موسیقی این بود که  یکی از متولیان ارشاد استان سمنان همچون دیگر متولیان هنری در شهر های دیگر ایران عزیز درطی چند روز اقامت گروه در شهر تاریخی و فرهنگی سمنان، لااقل  یکی از شب ها در اجرا حضور داشته باشند ،ولی در عوض مردم هنردوست سمنان با شور فراوان و اهدای دسته‌های فراوان گل از هنرمندان خود قدردانی کردند.

    https://musiceiranian.ir/?p=41666
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *