×
×

همزمان با برگزاری کنسرت این گروه

  • کد نوشته: 40016
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۴ام مرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • سرپرست گروه آوازی تهران از برگزاری کنسرت این گروه در تالار وحدت همزمان با انتشار جدیدترین آلبوم آنها با آثاری از آهنگسازان مطرح خارجی و داخلی خبر داد.

    همزمان با برگزاری کنسرت این گروه
  • milad-omranlo2سرپرست گروه آوازی تهران از برگزاری کنسرت این گروه در تالار وحدت همزمان با انتشار جدیدترین آلبوم آنها با آثاری از آهنگسازان مطرح خارجی و داخلی خبر داد.

    میلاد عمرانلو  به اجرای یک رپرتوار متفاوت در آلبوم جدید گروه آوازی تهران اشاره کرد و گفت: این آلبوم شامل ۱۲ قطعه موسیقایی از آثار برگزیده فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی است که در آنها آثار آهنگسازانی چون انریکو موریکونه، جان ویلیامز و حسین علیزاده گنجانده شده است و به نوعی یک رپرتوار کاملا متفاوت نسبت به آلبوم قبلی گروه خواهد بود.

    وی افزود: این آلبوم که هنوز نام آن مشخص نیست تا یک ماه آینده توسط نشر “نی داوود” وارد بازار موسیقی خواهد شد. البته همزمان با انتشار این آلبوم کنسرتی را نیز در تالار وحدت با اجرای قطعات جدید برگزار خواهیم کرد که طی روزهای آینده جزییات آن را اعلام خواهیم کرد.

    سرپرست گروه آوازی تهران خاطرنشان کرد: این آلبوم به غیر از اینکه یک رپرتوار متفاوت است به لحاظ ساختاری نیز از رنگ های صوتی ویژه ای استفاده کرده که به اعتقاد من می تواند موفقیت های بیشتری از آلبوم قبلی را هم کسب کند چراکه این ویژگیها به دلیل اینکه تاکنون کمتر مورد استفاده قرار گرفته است می‌تواند برای مخاطبان نیز جذاب باشد.

    “وکاپلا” نخستین اثر گروه آوازی تهران است که در آن قطعاتی از روح الله خالقی، علی اکبر قربانی، احمد پژمان، توفیق قلی اف، لوریس چکناوریان و شهرام توکلی توسط این گروه به سرپرستی میلاد عمرانلو به اجرا در آمده است.

    گروه آوازی تهران در سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرد که اولین کنسرت این گروه به همراه ساز پیانو در سال ۸۵ به روی صحنه رفت. اواخر این سال گروه آوازی تهران با الهام از گروه های اروپایی سبک جدید خود را آغاز کرد. در این شیوه هر خواننده ایفای نقش سازی در ارکستر را برعهده می گیرد که نتیجه آن اجرای کامل قطعات ارکسترال همراه با افکت های صوتی خاص توسط گروه است.

    “وکاپلا” شامل ۱۰ قطعه با عناوین “توی ماهنیسی”، “نوکتورن”، “ای یار”، “خوشه چین”، “طرب انگیز”، “ساری گلین”، “خاک مهر آیین”، “خاطره”، “ای ایران” و “درنه جان عزیز جون”  است که وحید تاج در دو قطعه به صورت تکخواین این گروه را همراهی می کند. این آلبوم طی ماههای اخیر از جمله آثار پرفروش بازار موسیقی بوده است.

    جان تاونر ویلیامز آهنگساز، رهبر ارکستر و پیانیست آمریکایی و از سرشناس‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی فیلم است. در طول شش دهه متوالی، ویلیامز موسیقی بیش از صد فیلم سینمایی مختلف را تصنیف و یا رهبری کرده و بسیاری از مشهورترین قطعه‌های ساخته شده برای فیلم‌های سینمایی همچون آرواره‌ها، جنگ ستارگان، سوپرمن، ای‌تی موجود فرازمینی، ایندیانا جونز، پارک ژوراسیک، فهرست شیندلر و سه فیلم نخست از مجموعه هری پاتر از کارهای اوست. او همچنین برای چهار دور از بازی‌های المپیک، مراسم تحلیف باراک اوباما، تعداد بسیاری کنسرت و مجموعه تلویزیونی، موسیقی تصنیف کرده است.

    از جمله موسیقی فیلم‌ها که از ساخته‌های انریکو موریکونه محسوب می‌شوند می‌توان به خوب، بد، زشت، سینما پارادیزو، زورو، پاپیون، آمالی، مالنا و برخی آثار دیگر اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=40016
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *