×
×

فرزاد عباسی مدیر تولید این اداره کل خبر داد

  • کد نوشته: 34876
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۹ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  •  خوانندگان مطرح کشورمان همچون سالار عقیلی، علیرضا افتخاری، محمد معتمدی، همایون شجریان و سینا سرلک برای اجرای قطعات موسیقی در مناسبت‌های مختلف در اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا حضور خواهند یافت. به گزارش سرویس رادیو ایسنا، فرزاد عباسی، مدیر تولید این اداره کل با اعلام این خبر افزود: در ابتدای سال جاری با […]

  •  خوانندگان مطرح کشورمان همچون سالار عقیلی، علیرضا افتخاری، محمد معتمدی، همایون شجریان و سینا سرلک برای اجرای قطعات موسیقی در مناسبت‌های مختلف در اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا حضور خواهند یافت.

    به گزارش سرویس رادیو ایسنا، فرزاد عباسی، مدیر تولید این اداره کل با اعلام این خبر افزود: در ابتدای سال جاری با دستورالعمل جدیدی که از سوی آقای دکتر صوفی، معاون صدا بر ما ابلاغ شده، تولید ۱۷۰ قطعه تولیدی، با رویکرد کیفی‌نگری در دستور کار قرار گرفته و بهره‌گیری از صدای خوانندگان مطرح کشورمان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در راستای همین ابلاغیه است.

    وی افزود: در این تعهدات سالانه، کارهای ما بیشتر به سمت و سوی تصنیف و آواز سوق داده شده و کارهایی با محوریت اخلاقی ،عرفانی و همچنین محورهایی که در چهارحوزه دین،اخلاق ،امید وآگاهی که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب نیز بوده است، گنجانده شده است.

    وی ضمن تاکید بر ایجاد تنوع در ساختار و محتوای آثار تولیدی این اداره در شعر،موسیقی و تنظیم یادآور شد: تقویت شوراهای شعر و موسیقی از دیگر برنامه های اصلی ما در سال جاری است و از آنجایی که نقطه قوت تولید در تقویت این شوراهاست ،بنا بر این است که از بهترینها در این شوراها بهره می گیریم.

    عباسی گفت: اعضای شورای شعر و موسیقی با حکم شش ماهه از سوی مدیر کل نغمات آیینی و رادیو نوا منصوب شده اند و اعضای شورای موسیقی و در صدد هستیم از افراد واجد شرایط دیگری که دارای سابقه و صاحب نظر در حوزه موسیقی و ادبیات هستند نیز برای حضور در این شوراها دعوت به عمل آوریم.

    مدیر تولید نغمات آیینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از تهیه و تولید ۲۰ قطعه دعای بلند و کوتاه و پنج قطعه تولیدی ویژه خبر داد و افزود: حاج مرتضی طاهری، حاج سعید طوسی، حاج محسن حسن زاده، احمد ابوالقاسمی و بسیاری از ادعیه خوانان و مناجات خوانان مطرح کشورمان از میهمانان ما برای ضبط مناجات و دعا در سال جاری خواهند بود و با بسیاری از تک ستاره های این عرصه ضبط برنامه خواهیم داشت.

    وی با اشاره به تولید و ضبط ادعیه زیارت امام محمد باقر با صدای استاد احمد ابوالقاسمی، زیارت حضرت زینب (س)، زیارت امام هادی (ع) توسط سعید طوسی و همچنین زیارت جامعه کبیره توسط حاج مرتضی طاهری از ابتدای سال جاری تا امروز را از دیگر تولیدات این اداره کل دانست و گفت: قرار است در نشستی که در آینده نزدیک با شورای عالی قرآن خواهیم داشت، برای شناسایی و انتخاب سرآمدان حوزه دعا و مناجات، اقدامات جدی انجام دهیم.

    عباسی یادآور شد: واحد تولید اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا از تمامی هنرمندان، صاحب‌نظران و کسانی که در عرصه موسیقی فعالیت داشته‌اند، برای همکاری و ارتقای آثار تولیدی این اداره کل، دعوت به همکاری می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=34876
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *