×
×

خواننده آلبوم «فرض کن» از مدیریت‌های سلیقه‌ای در رسانه ملی انتقاد کرد

  • کد نوشته: 34249
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • یاسر داودیان، آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ، در گفت‌وگو با خبرنگار هنری برنا، با تأکید بر ضرورت ایجاد نظم و ثبات در مدیریت هنری و لزوم سازماندهی فعالیت‌های حوزه موسیقی، گفت: در این بین نباید از نقش اساسی یکایک هنرمندان غافل بود چرا که اگر موسیقی کشور در چارچوب نظام مندی حرکت کند و با […]

  • یاسر داودیان، آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ، در گفت‌وگو با خبرنگار هنری برنا، با تأکید بر ضرورت ایجاد نظم و ثبات در مدیریت هنری و لزوم سازماندهی فعالیت‌های حوزه موسیقی، گفت: در این بین نباید از نقش اساسی یکایک هنرمندان غافل بود چرا که اگر موسیقی کشور در چارچوب نظام مندی حرکت کند و با اتکا به فرهنگ ناب ایرانی پیش رود ، قطعا آثار منسجم تری روانه بازار خواهد شد.

    وی سال گذشته را پر مخاطره ترین و در عین حال بی برنامه ترین سال برای فضای موسیقی کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه صاحبنظران و دست اندرکاران ، برنامه ای مشخص و منسجم برای ساماندهی عملکرد حوزه موسیقی ندارند.

    این خواننده تصریح کرد: در یک کلام ، هم اکنون موسیقی پاپ در بلا تکلیفی به سر می برد.

    حکمرانی فضای مافیایی بر برنامه های صدا و سیما در حوزه موسیقی
    وی در این زمینه به برخوردها و رفتارها ی سلیقگی برخی مدیران حوزه موسیقی اشاره و اظهار داشت: با وجود اینکه چندین اثر من از صدا و سیما پخش شده است ، اما فضای موسیقی حاکم بر رسانه ملی را چندان رضایت بخش نمیدانم به خصوص که معتقدم در حوزه تیتراژها مافیای موسیقی بیداد می کند و در این میان ، اقدامات برخی تهیه کنندگان به فضای آشفته موجود دامن می زند.

    شبکه های ماهواره‌ای عامل تخریب موسیقی
    به گفته وی ، ضروری است مدیران و صاحب نظران امر نسبت به ساماندهی بحث موسیقی پاپ با تامل و تدبیر بیشتری عمل کنند چرا که فضای ماهواره ای حاکم بر موسیقی و جامعه بسیار تالم انگیز و تاسف بار است و برای برون رفت از این شرایط باید چاره ای اساسی اندیشیده شود.

    یاسر داودیان با اذعان به اینکه موسیقی در ایران بیشتر در فضای شنیداری است تا دیداری ، تاکید کرد: میتوان با تدوین برنامه ای اصولی و در چارچوب قوانین و مقررات وزارت ارشاد ، شبکه ای تلویزیونی را به موسیقی اختصاص داد تا فضا برای به تصویر کشیدن آثار موسیقی در رسانه ملی مهیا شود . کشور ما هنرمندان فرهیخته و با تجربه ای را در دل خود جای داده است اما متاسفانه فضا برای شنیدن آثار هنری آن ها وجود ندارد.

    ضرورت همخوانی فعالیت های موسیقیایی کشور با فرهنگ
    وی همچنین با تاکید بر اینکه آثار هنرمندان فعال در حوزه موسیقی باید از سلامت لازم برخوردار باشد ، ادامه داد: آثار ارائه شده باید با فرهنگ ، آداب و رسوم و سنن مردم این مرز و بوم همخوانی داشته باشد چرا که اگر موسیقی در چارچوبی سالم قرار گیرد ، بسیاری از کاستی ها رفع میشود و این مهم ، جز در سایه حمایت و همراهی مدیران مربوطه میسر نخواهد شد.

    یاسر داودیان در باره انتشار آلبوم جدید خود یادآور شد:آلبوم جدیدی در راه دارم که هم اکنون در حال گذراندن مراحل اخذ مجوزات مربوطه میباشد. این آلبوم با همکاری هنرمندانی همچون بابک زرین ، مهدی یغمائی، کوشان حداد،رضا تاجبخش،علیرضا قرائی منش،راشا تقی پور،پوریا احمدی ،عمران طاهری و… به زودی روانه بازار خواهد شد.

    شایان ذکر است آلبوم قبلی وی به نام فرض کن با همکاری بهروز صفاریان ، پدرام کشتکار،مهدی یراحی،مازیار فلاحی،روزبه بمانی و… اواسط سال ۹۰ وارد بازار موسیقی شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=34249
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *