×
×

دونوازی سه تار و تمبک

  • کد نوشته: 33791
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • بهداد بابایی ردیف‌دان، نوا‌پرداز و نوازنده چیره­دست سه­تار به همراه نوید افقه تمبک­نواز صاحب شیوه، در روزهای پنج شنبه، ۲۵ و شنبه ۲۷ آوریل (۵ و ۷ اردیبهشت) درکشور بلژیک کنسرت دونوازی سه تار و تمبک را برگزار خواهند کرد.

    دونوازی سه تار و تمبک
  • پوستر کنسرت موسیقی ایرانیان: بهداد بابایی ردیف‌دان، نوا‌پرداز و نوازنده چیره­ دست سه ­تار به همراه نوید افقه تمبک ­نواز صاحب شیوه، در روزهای پنج شنبه، ۲۵ و شنبه ۲۷ آوریل (۵ و ۷ اردیبهشت) درکشور بلژیک کنسرت دونوازی سه تار و تمبک را برگزار خواهند کرد.

    بابایی ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خیرنگار موسیقی ایرانیان گفت: این کنسرت به دعوت شهردار شهر گنت که بزرگ‌ترین شهر در حوزه فلاندر شرقی کشور بلژیک است، صورت گرفته و در آنجا قرار است در یکی از سالن­های بزرگ و شناخته شده شهر این کنسرت برگزار شود.

    بابایی همچنین گفت علاوه بر دو اجرایی که به همراه دوست ونوازنده برجسته تمبک، آقای افقه خواهیم داشت، قرار است در روز جمعه سوم مه (۱۳ اردیبهشت) نیز یک کارگاه موسیقی ایرانی برای علاقه­مندان به موسیقی ایران و ساز سه تار و تمبک برگزار کنیم.

    بابایی درباره کارهای آینده خود گفت: فعلا در تدارک تشکیل یک گروه موسیقی هستم که همه آن‌ها از اهل موسیقی خوش فکر و استعداد و همنسلان منند که بعد از انجام تمرینات و رسیدن به جایی که حس کردیم باید حضور این گروه را رسانه­ای کنیم، قطعا اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه­‌ها قرار خواهیم داد.

    بهداد بابایی آلبوم جوی نقره مهتاب را با نوازندگی تمبک نوید افقه به بازار موسیقی عرضه کرده بود و توانایی او و شیوه و تکنیک­هایی که در این اجرا به کار گرفته بود، فضایی تازه در سه­تارنوازی را به عرصه این ساز کشاند.

    بابایی سه تار نوازی را نزد دایی‌اش پرویز مشکاتیان فراگرفت و بعد‌ها به یکی از اعضای موثر گروه عارف تبدیل شد و کنسرت‌های مختلفی را با این گروه و نیز کنسرت‌های دو نوازی با مرحوم مشکاتیان در داخل و خارج از ایران برگزار کرد.

    همنوازی آواز در آلبوم «در خیال» با استاد شجریان و همنوازی در آوازهای مرحوم بسطامی و کنسرت‌های گروه عارف با شهرام ناظری از جمله تجربه‌های بابایی در این عرصه به شمار می‌رود.

    https://musiceiranian.ir/?p=33791
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *