×
×

چه کسی سازهای ارکستر ملی را کوک می‌کند؟

  • کد نوشته: 33694
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • حبیب صبور» قائم‌مقام موسسه ارکستر ایران از ایجاد ساختار جدید ارکستر ملی خبر داد و گفت: سکانداری ارکستر ملی به زودی به دست «فرهاد فخرالدینی» سپرده می‌شود. «حبیب صبور» قائم مقام موسسه ارکستر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس از حضور «فرهاد فخرالدینی» به عنوان رهبر ارکستر ملی (ایران) خبر داد و گفت: موسسه […]

  • حبیب صبور» قائم‌مقام موسسه ارکستر ایران از ایجاد ساختار جدید ارکستر ملی خبر داد و گفت: سکانداری ارکستر ملی به زودی به دست «فرهاد فخرالدینی» سپرده می‌شود.

    «حبیب صبور» قائم مقام موسسه ارکستر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس از حضور «فرهاد فخرالدینی» به عنوان رهبر ارکستر ملی (ایران) خبر داد و گفت: موسسه ارکستر ایران، نیمه دوم اردیبهشت‌ماه جاری طی نشست خبری برنامه‌های خود را برای ۶ ماه آینده اعلام خواهد کرد.

    **ساختار جدید ارکستر ملی ‌(ایران) اردیبهشت‌ماه رونمایی می‌شود

    وی با اشاره به اینکه اواخر اردیبهشت‌ماه جاری ارکستر ملی و سمفونیک تهران با یک ساختار جدیدی به اجرای برنامه خواهند پرداخت، تصریح کرد: ارکستر ملی‌ (ایران) اواخر اردیبهشت‌ماه شاهد رونمایی از فعالیت‌های خود با یک ساختار جدید و مطابق با استانداردهای بین‌المللی موسیقی جهانی خواهد بود.

    صبور با اشاره به اینکه آزمون کتبی نوازندگان ارکستر ملی برگزار شده است،‌ یادآور شد: آزمون عملی نوازندگان در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه با حضور اساتید مربوطه و بر حسب استانداردهای جهانی برگزار می‌شود و نوازندگان پذیرفته شده در این آزمون با دریافت شماره صندلی‌ (جایگاه و درجه ) خود می‌توانند در اجراهای بین‌المللی سایر کشورها حضور یابند.

    ** «فرهاد فخرالدینی» به زودی سکاندار ارکستر ملی خواهد شد

    وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه این ارکستر استفاده از نوا و سازهای ایرانی است،‌ خاطرنشان کرد:  «فرهاد فخرالدینی» میراث موسیقی کشور است. با بررسی دغدغه‌های ایشان و گفت‌و گوهایی که با وی داشته‌ایم به زودی رهبری ارکستر ملی را بر عهده خواهد گرفت.

    صبور در پاسخ به این سوال که مهمترین شاخصه انتخاب شما از انتخاب «همایون رحیمیان» به عنوان رهبر فعلی ارکستر ملی چه بوده است، ‌گفت: سابقه رهبری ارکستر ایرانی در تلویزیون، اشراف به موسیقی ایرانی و تمرین نوازندگان از دلایل انتخاب ایشان برای رهبری ارکستر ملی بوده است.

    ** نشست خبری ارکستر ملی نیمه دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

    صبور افزود: در نشست‌ خبری که نیمه دوم اردیبهشت‌ماه جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود، جزئیات بیشتری از زمان و مکان اجراهای ارکستر ملی عنوان خواهد شد.

    ** فرهاد فخرالدینی: هنوز جواب مثبتی برای رهبری ارکستر ملی نداده‌ام

     اما از سوی دیگر «فرهاد فخرالدینی» آهنگساز و رهبر سابق ارکستر ملی در پاسخ به موضوع مطرح شده از سوی موسسه ارکستر ایران به فارس، گفت: طی صحبت‌هایی که آقای صبور با اینجانب داشته است هنوز جواب مثبتی به این مسئله نداده‌ام و فرصتی ۴ ماهه برای پاسخگویی از ایشان خواستم چرا که هم اکنون مشغول تالیف کتب و جمع‌آوری پژوهش‌های موسیقی خودم هستم.

    ** کتاب موسیقی«شرح بی‌نهایت» به زودی منتشر می‌شود

    وی با اشاره به اینکه پژوهش‌های من در عرصه موسیقی نیازمند آرامش از سوی این عزیران و رسانه‌ها می‌باشد، افزود: به زودی کتاب «شرح بی‌نهایت» با پرداختن به خاطرات من و زنده‌یاد همسرم در زمینه موسیقی چاپ می‌شود. این کتاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب نمی‌رسد.  امیدوارم کتاب‌های دیگرم که در حال تدوین آن‌ها هستم به زودی برای چاپ آماده شوند.

    https://musiceiranian.ir/?p=33694
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *